Gravatar

#1 filmz-rosa poulsen 20 år siden

Dyremishandling....

Justistsministeren er kommet med et udkast til en ny bekendtgørelse om pelsavl af burræve landet over. England, Holland, Østrig og Sverige har allerede fjernet denne industri, som Etisk Råd Vedrørende Husdyr har kaldt "uetisk". Ikke overraskende har samtlige af Danmarks dyreværnsorganisationer anbefalet et forbud eller store velfærdændringer for rævefarme.
Ræve lever i små 1 m2 trådnetbure. Ræven er en strejfer, og har stadig alle sine naturlige instinkter. Derfor gør indespærrelsen dem vanvittige og de, lever i frygt, udvikler stereotyp adfærd, dræber deres egne unger etc.
Når deres usle liv så skal have en ende, får de en elektrode i anus og mund, hvilket fremkalder et hjerteanfald, som ræven stadig føler mens den er i live.
Sæt jeres underskrift for en human og tidssvarende dyreværnslovgivning.
Her: Forbyd Rævefarme

Vh Rosa Poulsen
Gravatar

#2 filmz-vassago 20 år siden

Tillod mig lige at rette linket, det virkede ikke helt, og har selvfølgelig også sat en underskrift.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 myggen 20 år siden

Jaja, synd for rævene, men nok det mest irrelevante indlæg, jeg nogensinde har set på FILMz.dk.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#4 filmz-vassago 20 år siden

lol, det tænkte jeg slet ikke over, jeg sidder bare og sumper, og kigger på juleøl.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 myggen 20 år siden

Mmm - juleøl...

Noget helt andet er, at det hele er ret slapt dokumenteret, kunne de ikke i det mindste smide et link til det udkast, som Justitsministeriet angiveligt har lavet? For man må vel antage, at det er i høring, siden det bliver nævnt på den måde. Sjovt nok har høringsportalen intet om det.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#6 dyg 20 år siden

At oprette en profil på et film-site for at poste det.. Ja, nogen har tid nok.

Helt enig med myggen i, at det er et forkert forum at smide det i.

Men det der med en elektrode i anus og mund, det lyder tiltrækkende, er det noget man kan få lov at prøve engang?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#7 filmz-befun 20 år siden

ligemeget om det er et film site eller ej. så er tagwall afdelingen til brug af alt. selv ting der ikke relaterer til film.

Synes det er et udemærket punkt. og har sat en underskrift.
Gravatar

#8 cyberzed 20 år siden

Som #5 skriver vil jeg gerne se udkastet før jeg sætter en underskrift, every story has more than one side.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#9 dyg 20 år siden

#7 - Havde Rosa været fast filmz-bruger, så ville jeg da helt klart kunne forstå det, da vi andre smider rundt med alle mulige underlige ting. Men at oprette sig som bruger i et film-forum, for at smide en post om dyrevelfærd.. Det hænger ikke helt sammen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#10 filmz-befun 20 år siden

passer mig fint, havde set indslaget i tv. men fik ikke fat i hvad de hed, eller hvad deres adresse var. Men jeg siger tak, har nu bestilt 2000 foldere hjem både om slagtningen af ræve. men også om slagtningen af katte og hunde! så skal de bare deles ud. udover det fik jeg købt et års medlemsskab! så jeg kunne bruge indslaget til noget.. Desuden synes jeg at hvis i ikke mener det er noget værd. så lad der værd med at skrive i indslaget og bare fortsæt til havd i nu ellers laver. Nogle af os kan ikke fordrage mishandling af dyr. og synes det er et fint indslag.

Skriv ny kommentar: