Gravatar

#11 Bruce 13 år siden

Jeg har det som Antlion. Jeg bruger spoilertags af respekt for andre. Hvis jeg læser anmeldelser og jeg støder på spoilers, så anser jeg det som "collateral damage" og min egen skyld. Hvis jeg ikke er interesseret i at vide noget om en given film/serie, så vil jeg ikke opstøve nyheder eller debatter herom.

Jo mere en film er afhængig af spoilertags for at fungere, desto mindre interessant, eller blot ringere eksekveret, synes jeg den er.

En film som Usual Suspects er for mig netop afhængig af dette og gassen går også kraftigt af ballonen ved andet gennemsyn. Modsat synes en film som Psycho overhovedet ikke at være belastet af kendskabet til slutningen, hvilket jeg vil tilskrive Hitchcocks geniale eksekvering og fornemmelse for suspense kontra Brian Singers middelmådighed udi den øvelse.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#12 wimmie 13 år siden

Bruce (11) skrev:
Jeg bruger spoilertags af respekt for andre.

Og det er vi glade for ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#13 Bruce 13 år siden

#12 Alt for damerne ;)
Gravatar

#14 BN 13 år siden

Bruce (13) skrev:
#12 Alt for damerne ;)

Product placement alert!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15 wimmie 13 år siden

Jep, jeg er sikker på at Bruce læser 'Alt for damerne' ;)
Gravatar

#16 jessup 13 år siden

Er lidt med Antlion og Bruce her - thrillers skal helst fredes, men ellers er det ikke det store issue.
This is just until June
Gravatar

#17 evermind 13 år siden

Uanset hvordan det holder sig for en personligt, håber jeg, man tager hensyn til, at det måske forholder sig anderledes for en masse andre og husker at bruge den lille knap.

Det tilstræber jeg i hvert fald selv som udgangspunkt ... Så sent som i denne uge afslørede en person slutningen på en film, som jeg ellers havde tænkt på at se, og for mit vedkommende kvæler den slags altså (desværre) meget af min lyst til at kaste mig over filmen foreløbig, godt håndværk eller ej.

Grundlæggende er usikkerheden vigtig for mig ved første gennemsyn. Om filmen er så afhængig af overraskelsesmomenter, at den kun virker ved første gennemsyn og derfor kan betegnes som dårligt håndværk, er mig sådan set underordnet indtil første gennemsyn er omme. Indtil da vil jeg gerne leve i uvidenhed om slutningen og andre vigtige plot points... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#18 wimmie 13 år siden

Jeg har absolut heller ikke noget problem med at folk mener at en spoiler ikke bør ødelægge en film/serie - bare de af respekt for andres meninger bruger de dertil-indrettede spoilertags - så bliver jeg en glad campist ;)

Gravatar

#19 Bruce 13 år siden

#17 og #18 Så absolut. På et forum mener jeg det er almen pli. Men jeg mener også, der er forskel på kontekst. Ofte diskuterer man gamle klassikere udenfor anmeldelser og der mener jeg ikke det er nødvendigt konstant at smide f.eks. diskussion om 2001 ind i spoilertags.

Omkring deciderede anmeldelser, mener jeg anmeldelsesmetodikken for det pågældende medie sætter forventningerne og inkluderer det muligheden for spoilers, then so be it.
Gravatar

#20 Neranders 13 år siden

Jeg kom lige i tanke om et en morgenquiz på den foretrukne radiokanal hernede, der handlede om at gætte, hvilken film de to radioværter afslørede slutningen på. Jeg nåede at opfange filmen var The Usual Suspect, men heldigvis ikke selve slutningen.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: