Gravatar

#31 BN 13 år siden

Lord Beef Jerky (29) skrev:
tage hensyn for selv filmiske analfabeter

hehe

Lord Beef Jerkey (29) skrev:
Snart er alt vi skriver herinde søbet ind i spoilertags =)

Tror du? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#32 RasmusFL 13 år siden

Bruce (11) skrev:
En film som Usual Suspects er for mig netop afhængig af dette og gassen går også kraftigt af ballonen ved andet gennemsyn. Modsat synes en film som Psycho overhovedet ikke at være belastet af kendskabet til slutningen, hvilket jeg vil tilskrive Hitchcocks geniale eksekvering og fornemmelse for suspense kontra Brian Singers middelmådighed udi den øvelse.

Det der var smukt sagt. Usual Suspects hører ingen steder hjemme blandt 90'ernes bedste film, hvorved den ofte bliver nævnt.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#33 wimmie 13 år siden

Jeg tror at så længe man bruger lidt sund fornuft, så skal det nok gå; det gør det jo langt det meste af tiden når der diskuteres herinde. Jeg synes bestemt også at det kan gå over gevind og naturligvis skal alt ikke stå i spoilertags lige pludselig.

Selvfølgelig kan man blive i tvivl om hvorvidt noget er en spoiler eller bare en del af plottet. Nu nævnte Bruce 'Psycho' som et eksempel, og jeg våger mig lige ud på tynd is her når jeg siger at jeg ikke mener det er en spoiler at nævne at
Marion Crane bliver slået ihjel halvvejs inde i filmen
- men dét at
Norman Bates har en personlighedsspaltning og i skikkelse af sin afdøde mor slår folk ihjel

Men om folk ville være enige her er jo ikke sikkert...

Edit: arh, for en god ordens skyld ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#34 Kruse 13 år siden

#33: Jeg er helt enig i din betragtning angående "Psycho" :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#35 tiany 13 år siden

Jeg hopper helt på spoilertags båden.

Og jeg synes wimmie er helt i sin gode ret til at bede om spoilertag i Dexter-tråden - hun spørger jo endda pænt.
Jeg synes derimod ikke knekker får sagt tingene på en særlig pæn måde. En ting er at man ikke deler folks holdning, men derfor behøver man ikke svine dem til.

Især omkring tv-serier er det vigtigt her på Filmz at bruge spoilertags, da folk er så mange forskellige steder i sæsonerne, da nogle er mere lovlydige end andre.

Angående film:
Personligt har jeg har det lidt ligesom Bruce, at en film skal kunne ses selvom man måske er blevet spoilet. Jeg er selv en af dem der godt kan finde på at læse spoilers, men bare fordi jeg har en svag sjæl behøver jeg ikke fortælle resten af forummet hvad jeg ved :)

SÅ HUSK ALTID SPOILERTAGS!

P.S.
Snakes kills Dumbledor
Valar morghulis
Gravatar

#36 Kruse 13 år siden

tiany (35) skrev:
P.S.
Snakes kills Dumbledor

Var det [url=sådan her]http://brianlean.files.wordpress.com/2007/12/_41637268_snakes416ap.jpg]her[/url][/url] at det gik til?!!

http://brianlean.files.wordpress.com/2007/12/_4163...
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#37 wimmie 13 år siden

Jeg kan også sagtens selv finde på at opsøge spoilers, men så er det jo fordi jeg selv vælger det - det er rart at have valget om hvorvidt man vil spoiles eller ej ;)

Og ang. film, så kan jeg bruge en film som 'Den 6. Sans' eller 'Memento' som eksempel på film jeg synes stadig holder 2., 3. og 4. gang selvom man kender slutningen og dermed ikke bliver overrasket, selvom filmene har nogle "twists" som måske egner sig bedst til et førstegangs-kig.
Ofte er det jo også fordi man ved gensyn sidder og kigger efter nye detaljer og små ting som man havde overset. Nogle gange endda små tegn på "twistet"

Gravatar

#38 Neranders 13 år siden

I må gerne lige skrive, hvilke film der spoiles, når der kommer et spoilertag ud af det blå. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#39 Lord Beef Jerky 13 år siden

#37 Se, der er vi lidt forskellige... The Sixth Sense er i mine øjne en film, der falder lidt sammen pga. sit twist. Anden gang fungerede den film ikke specielt godt for mig... stadig en fin film, men alligevel en film der i den grad lever på sit store overraskelsesmoment. Fight Club som du så nævnte tidligere, er så ufattelig detaljerig, at den i mine øjne blev bedre ved gennemsyn derimod. Begge film har siden min første oplevelse med dem, rykket en karakter i hver retning for mit vedkommende. Men ligegyldig hvad er det jo bedst at se en film fuldstændigt uspoilet. Det sidste års tid har jeg faktisk gjort en kunst ud af, at vide så lidt om en film som overhovedet muligt, inden jeg ser den.. dvs. undgået trailers, referater osv. om flere af de film jeg har set, og endda set flere film uden at vide noget om selve historien eller endda medvirkende blot pga. lidt god omtale fra venner. Det er bestemt en ting jeg vil fortsætte med, da det er en helt anden måde at se film på.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#40 wimmie 13 år siden

Lord Beef Jerky (39) skrev:
Det sidste års tid har jeg faktisk gjort en kunst ud af, at vide så lidt om en film som overhovedet muligt, inden jeg ser den.. dvs. undgået trailers, referater osv. om flere af de film jeg har set, og endda set flere film uden at vide noget om selve historien eller endda medvirkende blot pga. lidt god omtale fra venner. Det er bestemt en ting jeg vil fortsætte med, da det er en helt anden måde at se film på.

Også her :)
De gange jeg selv opsøger spoilers er som regel der hvor min interesse for filmen i forvejen er minimal... Et par gange har jeg selv opsøgt et par spoilers og har derefter tænkt "Doh! Hvorfor gjorde jeg det." Men så er man jo også selv ude om det ;)
Men sandt nok at 'Den 6. Sans' mister lidt - men holder stadig meget af den.

Mht. 'Fight Club' så har jeg stadig et gensyn til gode :D

Skriv ny kommentar: