Gravatar

#21 wimmie 13 år siden

Hehe, den lede quiz :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#22 Kruse 13 år siden

Jeg er såmænd også enig med alt hvad der er blevet skrevet om brug af spoilertags i denne tråd. Men det hjælper jo desværre ikke særligt meget, når alle dem der kunne forventes at skrive i denne tråd, ikke er dem problemet ligger hos. Der er desværre en del af de brugere, som udelukkende skriver i nyhedstrådende, som ikke følger god net-etikette.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#23 wimmie 13 år siden

True... det er jo ikke engang fordi det er så voldsomt slemt når folk undlader en spoiler warning; de fleste gange skynder folk sig bare at rette det når man påpeger det, og så har det enten været glemsomhed, uvidenhed eller fordi man ikke lige selv havde tænkt over at det var en spoiler. Det jeg synes er mærkeligt er nok folk ligefrem er imod at bruge spoilertags, så virker det jo som man man kun er ude på at ødelægge det for andre.
Det er altså imo mystisk at man kan se det som egoisme, at nogen beder om spoilertags...
Gravatar

#24 Lord Beef Jerky 13 år siden

Der hvor jeg synes, det bliver lidt svært, er mere hvornår man ikke behøver spoilertags. Nu glemmer jeg det desværre selv fra tid til anden (undskyld!), men alle ved f.eks. at

Darth Vader er Lukes far i Star Wars filmene

Så hvor sætter man en grænse?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#25 wimmie 13 år siden

Det kan jeg sagtens følge dig i; nogle film (især de ældre) er så kendte at man godt kan blive i tvivl om hvorvidt det egl. er spoilers længere.
Jeg tror at jeg som hovedregel altid bruger spoilertags uanset hvad, men naturligvis kan det altid smutte. Jeg tror også på at det er meget svært at undgå at høre om visse spoilers i disse film, fordi de bliver omtalt i så mange andre situationer også. Dette kan jeg sagtens leve med, for det er simpelthen uundgåeligt med mindre man er døv og blind ;)

Dér hvor jeg først og fremmest mener at man absolut bør anvende spoilertags er omkring film og serier som er nye (hvor nye? tjah...), især de der ikke er udgivet herhjemme endnu, da man ved at chancen for at mange ikke har set det endnu er temmelig stor - og så naturligvis omkring "insiderviden" i hht. episoder og sæsoner af serier som ikke er vist endnu.
Gravatar

#26 dyg 13 år siden

YODA ER CHEWBACCAS FAR!!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#27 BN 13 år siden

Lord Beef Jerky (24) skrev:
Så hvor sætter man en grænse?

Spørgsmålet er, om man overhovedet skal sætte en grænse? Jeg mener, bliver alle nye generationer af filmfans født med en viden om, at
Darth Vader er Lukes far?

Og er det komplet utænkeligt, at sådanne filmfans bliver faste læsere af filmz' forumsindlæg, FØR de ser Star Wars for første gang?

Under gennemgangen af mine 200 favoritfilm har jeg opdaget, at nogle af dem, som jeg på visse områder deler filmsmag med, og som jeg har skrevet meget med, ikke har set visse ældre film og klassikere. Hvis nu jeg havde antaget, at "Jamen, de film og deres slutninger kender alle da!", så havde jeg jo i nogen grad ødelagt en del personers filmoplevelse.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#28 wimmie 13 år siden

SPOILERTAGS Dammit! :-O

Jeg er sådan set enig, jeg tror bare nemt at det kan smutte fordi man nemt kan komme til at tage det for givet at alle ved
at Luke og Leia er søskende selvom de snaver ;)
og andre ting i den dur...

Dette er nok også ofte fordi man hører populære citater som
"I am your father" sagt med Darth Vader-stemme
;)

Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 13 år siden

#27 Jamen jeg er på mange måder enig, og man bør selvfølgelig tage hensyn for selv filmiske analfabeter, men så kommer vi jo også langsomt ind i en diskussion om, hvad der overhovedet er en spoiler... f.eks. om

Luke er god, Darth Vader er ond

er en spoiler, eller blot en minimal del af en handlingsreferat. Snart er alt vi skriver herinde søbet ind i spoilertags =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 wimmie 13 år siden

Argh, jeg tør snart ikke klikke på noget mere :p

Skriv ny kommentar: