Gravatar

#1 coolflash 22 år siden

I lyset af den nyhed der er blevet postet om de 7 Oscar-kandidater til "bedste lydredigering", kom jeg på en tanke. Os herinde på filmz.dk er jo det såkaldte Oscar-Akademi overlegne på alle punkter hvad angår bedømmelser af film , ) Så, hvorfor ikke samle vores lysende intellekt, og brainstorme over:

"Verdenshistoriens bedste Lydspor"

Der kan selvf. skelnes mellem DVD og bioversion, hvis det er det De vil, og da jeg ved hvor umuligt det er at vælge én enkelt film ud, så er De velkommen til at nævne flere.

Vrid Deres hjerne, og fyr løs... =)
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#2 El vez 22 år siden

Go' ide, flashy! :)

Det er nemmere at vurdere DVD lydspor da man kan høre dem igen og igen frem for en enkelt tur i biffen, så mit bud bliver fra filmsamlingen, vurderet ud fra mit efterhånden udmærkede surround anlæg:

Fellowship Of The Ring: Extended Ed.'s lydspor er det mest imponerende jeg har stående hjemme på hylden. Udover den emminente lyd der virkelig placerer én i kampens hede, kan jeg kan godt lide den måde baghøjtalerne bliver udnyttet på, at man får musikken ud i alle kanaler - det fungerer rigtig godt.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 lagoni 22 år siden

Requiem for a Dream har klart det bedste lydspor. Ingen forklaring burde være nødvendig her...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

Black Hawk Down
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#5 McPeter 22 år siden

Ud over LOTR synes jeg også at Matrix står som en god kandidat. Kan da i hvert fald tydeligt huske første gang jeg oplevede den på DVD med surround-anlæg og synes stadig den står stærkt.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#6 Hasselguff 22 år siden

Fight Club
Hero
Saving Ryan

- bare for at nævne nogle få...
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#7 coolflash 22 år siden

Nogle af mine personlige favoritter som jeg lige kan komme i tanke om:

- Band of Brothers (ganske enkelt perfekt! jeg følte mig mildest talt som en soldat fanget i krydsild under kampscenerne!!)

- LotR FotR EE (enig med El Vez; lækker udnyttelse af lyd, kombineret med et ekseptionelt soundtrack)

- Gladiator (storslået, storslået og endnu mere storslået)

- Narc (blev generelt yderst positivt overrasket over den film - godt hjulpet til af et dejligt DTS-lydspor)

- Amélie (dynamisk, blødt og lækkert)

- Hero (yderst æstetisk!)

...kunne blive ved
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#8 SpielbergFreak 22 år siden

Black Hawk Down
Jurassic Park
Terminator 2
Hannibal
Moulin Rouge
LOTR 1,2-3
Independence Day
Narc
Saving Private Ryan
The Lion King
Pearl Harbor

Ja man kunne blive ved, kunne godt tænke mig at fyre Gladiator af på et 7.1 DTS ES anlæg! ÅÅRRH det ville være for vildt!!!
Gravatar

#9 McPeter 22 år siden

Nu er Narc lige blevet nævnt to gange og jeg har aldrig hørt om den før - hvad er det for noget?! (har prøvet IMDb, men det er lidt mere personlige meninger jeg søger)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10 El vez 22 år siden

Det er en ret hårdkogt krimi der er lavet i en meget rå stil. En lille indie perle.. Jeg så den til natfilm festivalen og det var klart en af de bedste oplevelser der.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: