Gravatar

#21 davenport 19 år siden

2 scener fra Fargo med Jerry Lundegaard (Bill Macy):

Da han går amok på sit kontor, og da han går amok ved bilen, efter mødet med svigerfaren.
Macy giver den hele armen i et udbrud, der er ovre lige efter. Han viser frustration i begge scener, og hans ellers rolige ydre flækker totalt et øjeblik.
Scenen på kontoret er iøvrigt meget symbolsk filmet, da man ser det gennem et vindue, der ligner en fængelscelle, hvad det da også er.

Aliens:
LET´S ROCK!!!! - giver mig altid kuldegysninger!

Morsomt:
(Og rørende..): scenen i Sideways, hvor Giamatti løber ned af en bakke, mens han tyller en flaske vin, og ikke aner sine levende råd.

Slutningen på Schindler får mig altid til at være på kanten af gråd. Det er en ret perfekt afslutning.

Den meget patriotiske tale i ID4 giver mig altid en følelse af fællesskab og jeg har flere gange rejst mig op og brølet med. De fleste er ved at brække sig over scenen, men den fanger mig altså..

Jeg har også en svaghed for Deep Impact. Den kan også frembringe en klump i halsen flere steder, nok også pga. det alvorlige (og realistiske) scenarie. Man føler sig lille.

Skal se om jeg kommer på flere i løbet af torsdagen.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 filmz-Kadann 19 år siden

#21 -

Jeg er helt med på Schindler.. jeg tuder som en baby, når jeg ser slutscenen.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#23 filmz-jackjazz 19 år siden

Scener, hvor jeg bare MÅ vende ansigtet bort fra filmen:
1. Kantstenssekvensen i "American history X".
2. Skalpellen og øjet i "Saw II".

Scener, som giver mig en klump i halsen:
1. Den første gang den lille pige siger noget i Mel Gibsons "The Patriot".
2. Afslutningsscenen i "Artificial Intelligence: AI".
3. Flere af scenerne i "Deep Impact", men ja, specielt strand-scenen.

Scener, som bare er "fede":
1. Åbningsscenen i "Once Upon a Time in the West".
2. Scenen nævnt i indlæg §18 fra "Face/Off".

Apropos hvirvlen i helikopterens slipstrøm fra "Apocalypse Now". Der er "bare" tale om en helt almindelig effekt, som både kan ses ved fly og hlikoptere. det ses også meget tydeligt (og pænere) i en scene i "Die Hard 2". Effekten kaldes wake turbulence: http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_turbulence.

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#24 filmz-Narniabæver 19 år siden

Jeg ville også tilføje slutningen i AI!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#25 DarkLight 19 år siden

Green Smoke scenen i The Rock
Flere scener end jeg kan tælle i Huff
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#26 pulse83 19 år siden

Puha. Herligt indlæg. Alle disse øjeblikke er jo i virkeligheden hvorfor man bliver ved med at se film...det er det ihvertfald for mig.

Here goes:

Indeholder muligvis spoilere!

Saving Private Ryan: Omaha Beach. Fuldstændigt vanvittigt angreb på samtlige sanser. Skræmmende realistisk og uden nogen kompromiser.

Schindlers Liste: Slutningen. Sindsygt rørende og perfekt afslutning på en perfekt film.

Before Sunrise: De aller sidste billeder (lige inden rulleteksterne) af alle de steder de har været i Wien giver mig altid en fulstændig unik følelse af at have været der og oplevet det selv. Har ikke følt den følelse med nogen andre film.

Braveheart: Freedom!

Danser med Ulve: Slutningen hvor Vind i Håret rider op på bjerget og råber ned til Dunbar.

LOTR - ROTK: Generelt er filmen et massivt sanseangreb, hvor den ene fantastiske scene afløser den anden.

Passion of the Christ: Scenen hvor Jesus falder med korset (igen!) og hvor de viser Maria tænke tilbage på da han faldt som barn og hvorefter han siger "Se, mor, jeg gør alting nyt."

Se7en: Den perfekte slutning. Alting fungerer. Fra skuespil til musik til klipning og til historie.

Terminator 2: Starten, når Brad Fiedel's fantastiske score starter. Så er stemningen ligesom lagt.

The Thin Red Line: Hele filmen er en stor, fuldstændig fantastisk stemningsmættet filmoplevelse. Poetisk stemning i særklasse.

Collateral: Scenen hvor ulvene krydser vejen og Audioslave's 'Shadow on the Sun' sætter ind og det hele kulminerer.

Deadwood (Sæson 1, Afsnit 4): Scenen hvor Wild Bill Hickok bliver skudt og den fantastisk stemningsfulde guitar sætter ind og hovedaktørernes reaktioner bliver mesterligt klippet sammen.

Og mange, mange flere.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#27 Patriarch 19 år siden

To effect action scene der havde mig rimelig åndeløs - begge Peter Jackson. Den ene er ROTK hvor Oliphanterne kommer. Den anden er Kong vs T-Rex... Mesterlig action.

Nu må vi se på fredag hvordan Superman klare sig i det selvskab :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#28 wiseguy 19 år siden

Yes!!! så blev scenen fra Danser med Ulve nævnt - den gav mig virkelig oversvømmelse i øjenkrogene, de første mange gange, jeg så filmen ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#29 filmz-bullettooth 19 år siden

vilde actionscener der lige popper up i erindringens tåger ( har hukomelse som en regnorm ) og som vist ikke er nævnt endnu

T3 : scenen hvor de slås på et toilet så fliser, cisterne og murbrokker flyver om ørene....heftigt!

Gladiator : Hvor gladiatoréne, der stå i midten af arenean bliver angrebet med stridsvogne...cool!

the island : biljagten....!

Batman Begins : pic one yourself..!

bad boys 2 : biljagten hvor der bliver smidt med...biler!

Matrix: det første møde med Trinity....super!

Last of the Mohikans : kampscenen i skoven med økser...!

og så lige en af de bløde...

million dollar baby :
da han beslutter sig for at tage hendes liv
....snøft!

[edit: spoiler-markering indsat af admin]
--------- for rent ---------
Gravatar

#30 wiseguy 19 år siden

Hele starten på Gladiator er også helt suveræn - på på det følelsesmæssige, det actionmæssige og det visuelle plan.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: