Gravatar

#31 wiseguy 19 år siden

#29 Wow spoilermarkering på Millon Dollar Baby - please!!!
Men ja, jeg tuede som en baby ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#32 pulse83 19 år siden

#28 Ja, den er meget rørende. Jeg genså Danser med Ulve (Dir. Cut) forleden dag, og selvom det er en velanset film, syntes jeg at den er meget undervurderet. Den bliver stort set aldrig nævnt, når folk skal udpege mesterværker. For det er den virkelig. Et mesterværk. Og den er ikke engang at finde på IMDB's Top 250 liste. :(
Excuse me, Flo!
Gravatar

#33 filmz-bullettooth 19 år siden

ups! spoiler...soory!!
--------- for rent ---------
Gravatar

#34 wiseguy 19 år siden

#32 Enig!! Jeg har den i min top 5.
Gravatar

#35 filmz-Bruce 19 år siden

Og de klassiske:

Ben Hur
Chariot scenen i Circus Maximus

Cleopatra
Da Cleopatra med påhæng bliver fragtet ind til byen.

Third Man
Da Orson Welles endelig bliver vist i lyset fra en lygte i det regnfulde Wien. Suuuug!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#36 filmz-michaell 19 år siden

Det er svært ikke at gentage andres svar, men jeg prøver:

Memento Now, where was I?
Hard Boiled Åbningsscenen i restauranten
Oldboy Blæksprutte scenen
Pulp Fiction Sam Jackson's Ezekiel monolog i starten
The Good, the Bad and the Ugly The Mexican stand off
The Bourne Identity Kampscenen på hotelværelset
Big Fish Scenen hvor Albert Finney ligger i badekaret
25th Hour Edward Norton's "fuck you" monolog
Schindler's List Slutningen
The Untouchables Al Capone's baseballbat in action
Forrest Gump Da han møder sin søn for første gang
... og mange flere
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#37 wiseguy 19 år siden

#35 er i gang med sæson 1 af Rome og den har givet mig helt vild lyst til et gensyn med Cleopatra - og ja fantastisk scene.
Gravatar

#38 tiny 19 år siden

Visuelt:

LOTR - Return of the King: stort set hele filmen
Saving PR - Omaha Beach
Bourne Supremacy - biljagten i Moskvas gader. Ja, jeg ved godt, at der er mange, der ikke kan fordrage den håndholdte kamerastil (jeg har faktisk en veninde, der bliver svimmel og dårlig), men jeg blev helt forpustet...
Troy: Brad Pitt i (næsten) fuld figur ;)

Følelserne:
Jeg må indrømme, at jeg førhen ikke kunne forstå det der med at tude til film. Men efterhånden som jeg er blevet ældre, har det ændret sig. Nu kan jeg få blanke øjne næsten dagligt over nyheder, film, tv, bøger osv...
Filmmæssigt:
Store dele af Kids, Requiem for a Dream, BoB (særligt afsnittet i skovene fuld af sne), The Sweet Hereafter, My life Without Me, Hotel Rwanda, Breaking the Waves
Le Grand Bleu: særligt slutningen, men det er bare en smuk, smuk film
Crash: scenen med låsesmeden, hans datter og købmanden
Walk the Line: Thanksgivingscenen - Joaquin Phoenix er fantastisk!
Brokeback Mountain: særligt scenen med Heath og skjorten, men også den, hvor de siger farvel efter den første sommer.
4 Weddings & a Funeral: det siger vel sig selv...

Det var lige, hvad jeg kunne komme i tanke om, men der er med garanti mange mange flere....
EDIT: kom allerede i tanke om en til: Return to Paradise:
Joaquin Phoenix med løkken om halsen og Vince Vaughn, der råber til ham fra cellen. Det er bare for sørgeligt.

Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#39 elwood 19 år siden

Jurrasic Park: ankommelsen til ø'en i helicopter, hvor den begynder at flyve ned i dalen, og John Willams Score køre for fulde gardiner, får lidt gåsehud af den scene hver gang, nok et af hans bedste main-theme til en film.

Gremlins: Bye Billy scenen, Gizmo var bare så cute 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#40 filmz-jackjazz 19 år siden

Cadeau til "tiny" for at nævne stort set alle dem, som jeg havde glemt. I særdeleshed scenen fra "Return to Paradise" - det er sublimt skuespil, når man på den måde kan berøre publikums følelser.

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.

Skriv ny kommentar: