Denne film indeholder to scener som man ikke lige glemmer...the woodsman hans samtale med den unge pige på bænken (det er umuligt at kigge på, og umuligt at kigge væk) og scenen hvor han bryder sammen...
Ellers er tilbage til fremtiden min evige favorit: sidste scene med lynet i klokketårnet, doc der skal have rebet op igen, bilen der ikke kan starte, grenen der hiver ledningen ud.... pyhha Perfekt klippet, perfekt scoret..
I har alle sammen nævnt utrolig mange film, som jeg giver jeg ret i...
Leon scenen med gary oldman og natalie portman på badeværelset... OG scenen hvor hun har været nede og købe mælk og banker på Leons dør... i håb om at han åbner...
I så fald skal jeg se filmen igen. Jeg har ikke set den siden biografen. Jeg ved godt, jeg er temmelig alene med mine synspunkter, men mit hoved tog bare over. Der er ingen mennesker, der ville gøre det samme som Haley Joel Osments figur.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Ved ikke helt hvordan man skal definere en 'vild' scene, men var virkleig betaget af scenen i The Two Towers, der da alle orkerne skal til at angribe (kan ikke huske hvad de skal angribe eller hvor det er, kan bare huske der er mange og det gav en god lyd i biografen). Ellers så scenen i Rocky Horror Picture Show, da man første gang ser Tim Curry. Hans sang og optræden var (og er) virkelig betagende, fik helt kuldegysninger.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
For at ikke bare gentage flere af ovennævnte vil jeg da komme med et par andre ...
Broen ved Arnhem
Den har utrolig mange stærke, men også flere morsomme bl. a.
- En scene hvor Anthony Hopkins i rollen som Lt. Col. John Frost pænt banke på hos en gammel dame og undskylder at de må besætte hendes hus.
- Scenen hvor Lt. Gen. Browning (fremragende spillet af Dirk Bogarde) bekendtgjort med at Bittrichs pansertropper er i området, men af stolthed ikke aflyser operationen.
- En scene hvor en far der har arbejdet i modstandsbevægelsen mister sin søn og hvordan det hele bare bliver meget.
...og sådan har den flere gode scener.
tilbage i 77 hvor vi ikke havde set så meget af den slags ...
Close Encounters of the Third Kind
- Roy Nearys og vores første møde med "de fremmede" - Samtalen med moderskibet (flot i 70 mm og 6 spors lyd i 3 Falke Bio) - Roy Nearys øjne da han bliver den udvalgte og man spændte tænkte på hvad mon han ser deroppe og inde i skibet. Denne scene blev ødelagt lidt da SS sendte DC på gaden :-/
Jeg har flere men er simpelt hen for træt til at skrive mere ;)
"Breaking the Waves" har også læssevis af bevægende scener, faktisk så mange at jeg har svært ved at vælge en enkelt ud, men det sidste stykke på hospitalet, efter Bess har været på skibet, er godt nok hårdt at komme igennem.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#91 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#92 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#93 filmz-Munk 19 år siden
Døde Poeters Klub
- Steve Carell
#94 thomas040 19 år siden
Ellers er tilbage til fremtiden min evige favorit: sidste scene med lynet i klokketårnet, doc der skal have rebet op igen, bilen der ikke kan starte, grenen der hiver ledningen ud.... pyhha Perfekt klippet, perfekt scoret..
I har alle sammen nævnt utrolig mange film, som jeg giver jeg ret i...
#95 thomas040 19 år siden
scenen hvor hun har været nede og købe mælk og banker på Leons dør... i håb om at han åbner...
pyyyyh
#96 tiny 19 år siden
I så fald skal jeg se filmen igen. Jeg har ikke set den siden biografen. Jeg ved godt, jeg er temmelig alene med mine synspunkter, men mit hoved tog bare over. Der er ingen mennesker, der ville gøre det samme som Haley Joel Osments figur.
#97 lagoni 19 år siden
#98 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Broen ved Arnhem
Den har utrolig mange stærke, men også flere morsomme bl. a.
- En scene hvor Anthony Hopkins i rollen som Lt. Col. John Frost pænt banke på hos en gammel dame og undskylder at de må besætte hendes hus.
- Scenen hvor Lt. Gen. Browning (fremragende spillet af Dirk Bogarde) bekendtgjort med at Bittrichs pansertropper er i området, men af stolthed ikke aflyser operationen.
- En scene hvor en far der har arbejdet i modstandsbevægelsen mister sin søn og hvordan det hele bare bliver meget.
...og sådan har den flere gode scener.
tilbage i 77 hvor vi ikke havde set så meget af den slags ...
Close Encounters of the Third Kind
- Roy Nearys og vores første møde med "de fremmede"
- Samtalen med moderskibet (flot i 70 mm og 6 spors lyd i 3 Falke Bio)
- Roy Nearys øjne da han bliver den udvalgte og man spændte tænkte på hvad mon han ser deroppe og inde i skibet. Denne scene blev ødelagt lidt da SS sendte DC på gaden :-/
Jeg har flere men er simpelt hen for træt til at skrive mere ;)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#99 Benway 19 år siden
#100 Bates 19 år siden