Meget kort, vil prøve og skrive mere imorgen. Årets næstbedste film for mit vedkommende. For satan, hvor er dette selvsikkert håndværk og både Samuel Jackson og Christina Ricci er skabt til deres roller.
HD mæssigt er dette et af årets bedste lydspor og billedet er næsten fejlfrit. Nice work Paramount!
Film 8.5/10 Lyd: 9/10 Billede: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
# 111 Ohhh my my ... så må den checkes ud - Har BTW bestilt "Hollywoodland" :)
Genså igår aftes hos et par som har bygget hele deres kælder om til Bar og Minibiograf ... og vaskekælder for 275.000 kr.
Personligt syntes jeg de har brugt for mange penge på gejl i kælderen, som lydmæssigt ligger langt fra Bruces setup. Hvor hans lyd er dejlig afslappet og livlig på de rigtige steder. Problemet i deres kælder er også at flere gange så spiller glas og andre ting med når man når visse frekvenser høje som lave. Subben laver bulderbas og er fint nok måske til Private Ryan, men når man lytter til musik - Uf - det bliver slemt. Projektoren som er fra Panasonic skuffer en del for billede står igen langt fra det flotte billede Bruce har. Meget kunne måske hentes på en ordenlig kalibrering og mindre tingel tangel på væggene. Når men filmene vi så var:
The Devils Backbone
Behøver vel ikke skrive, så meget mere at det er en fremragende film.
Film 8.5/10 Lyd: 7/10 Billede: 7/10
The Sweet Hereafter
En advokat (Ian Holm) kommer til en lille by, der er dybt mærket efter en frygtelig ulykke. Byens skolebus er kørt galt, og de fleste af byens forældre er med ét slag gjort barnløse. Holm, som selv kæmper med sorgen over en datter, der er narkoman, vil føre en sag for at de(n) skyldige i ulykken kan blive draget til ansvar, og forældrene få erstatning. Men er der overhovedet en skyldig, og kan sorgen bearbejdes ved at placere et ansvar?
Dette er en meget smuk film om sorg, skyld og ikke mindst om at komme videre efter et stort tab. Den canadiske instruktør Atom Egoyan beskriver flot, hvordan mennesker rammes og takler på forskelligvis sorg og problemer. Det er en flot film, som man på tros af sit triste emne alligevel formår at skabe positive følelser i en. Har set den flere gange, både når jeg har været oppe, men også når jeg har været nede og den bliver IMO bedre for hvergang.
# 114 Ja, men vist ikke en opdatteret udgave kun hans "gamle" anlæg og før den blev malet om, men hvis han læser denne kan det jo være han poster lidt friske billeder :)
#116 - lyder spændende. Havde egentligt lidt afskrevet den, men det lyder da til man burde give den et kig en dag, selvom det nok for mit vedkommende bliver DVD-udgaven i første omgang. :-)
#116 Får nyhedsbrevet fra Recordere.dk, så jeg læste anmeldelsen før jeg så din post herinde. Gættede faktisk på, at det var dig, da du jo havde luftet noget om en anmledertjans ;o) Flot og velskrevet anmeldelse, selvom jeg ikke er den lykkelige ejer af alt det nye HD-gejl, så fik jeg klart lyst til at se filmen på DVD. Men tillykke med tjansen, jeg læste også din blog og jeg vil glæde mig til at læse mere fra din side.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
#111 filmz-Bruce 18 år siden
Meget kort, vil prøve og skrive mere imorgen. Årets næstbedste film for mit vedkommende. For satan, hvor er dette selvsikkert håndværk og både Samuel Jackson og Christina Ricci er skabt til deres roller.
HD mæssigt er dette et af årets bedste lydspor og billedet er næsten fejlfrit. Nice work Paramount!
Film 8.5/10
Lyd: 9/10
Billede: 9/10
#112 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Genså igår aftes hos et par som har bygget hele deres kælder om til Bar og Minibiograf ... og vaskekælder for 275.000 kr.
Personligt syntes jeg de har brugt for mange penge på gejl i kælderen, som lydmæssigt ligger langt fra Bruces setup. Hvor hans lyd er dejlig afslappet og livlig på de rigtige steder. Problemet i deres kælder er også at flere gange så spiller glas og andre ting med når man når visse frekvenser høje som lave. Subben laver bulderbas og er fint nok måske til Private Ryan, men når man lytter til musik - Uf - det bliver slemt. Projektoren som er fra Panasonic skuffer en del for billede står igen langt fra det flotte billede Bruce har. Meget kunne måske hentes på en ordenlig kalibrering og mindre tingel tangel på væggene. Når men filmene vi så var:
The Devils Backbone
Behøver vel ikke skrive, så meget mere at det er en fremragende film.
Film 8.5/10
Lyd: 7/10
Billede: 7/10
The Sweet Hereafter
En advokat (Ian Holm) kommer til en lille by, der er dybt mærket efter en frygtelig ulykke. Byens skolebus er kørt galt, og de fleste af byens forældre er med ét slag gjort barnløse. Holm, som selv kæmper med sorgen over en datter, der er narkoman, vil føre en sag for at de(n) skyldige i ulykken kan blive draget til ansvar, og forældrene få erstatning. Men er der overhovedet en skyldig, og kan sorgen bearbejdes ved at placere et ansvar?
Dette er en meget smuk film om sorg, skyld og ikke mindst om at komme videre efter et stort tab. Den canadiske instruktør Atom Egoyan beskriver flot, hvordan mennesker rammes og takler på forskelligvis sorg og problemer. Det er en flot film, som man på tros af sit triste emne alligevel formår at skabe positive følelser i en. Har set den flere gange, både når jeg har været oppe, men også når jeg har været nede og den bliver IMO bedre for hvergang.
Film 9/10
Lyd: 7/10
Billede: 5/10
Anlæg set-up:
Film 6/10
Musik 5/10
Lyd: 6/10
Billede: 6/10
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#113 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Film 9/10
Musik 9/10
Lyd: 9/10
Billede: 9/10
#114 filmz-bluebucket 18 år siden
#115 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
#116 filmz-Bruce 18 år siden
#114 Kommer. Ihvertfald noget af det :)
#117 McPeter 18 år siden
#118 wiseguy 18 år siden
Flot og velskrevet anmeldelse, selvom jeg ikke er den lykkelige ejer af alt det nye HD-gejl, så fik jeg klart lyst til at se filmen på DVD.
Men tillykke med tjansen, jeg læste også din blog og jeg vil glæde mig til at læse mere fra din side.
#119 filmz-Kadann 18 år siden
Glimrende, BD-udgaven står på min hylde derhjemme og venter på at blive set. :)
#120 filmz-Bruce 18 år siden