Gravatar

#121 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 116 Hmmm ser lidt mere spændende ud end jeg havde fået oplyst fra mine amerikanske venner, så den skal helt sikkert ses nu.

# 119 & 120 Måske skulle vi lave en dubble bill med den og "Hollywoodland" ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#122 tiny 18 år siden

Becoming Jane

Shakepeare in Love om Jane Austen. Lad det være sagt med det samme; det er en film for kvinder! Vi var tre afsted og jeg var den eneste, der har læst Jane Austen og det lader til, at jeg også af den grund har fået mest ud af filmen. Umiddelbart er det jo "bare" en kærlighedshistorie, der modner Jane Austen og fører hende til at blive romanforfatter til nogle af litteraturhistoriens mest elskede kærlighedsromaner. Men kender man især Stolthed og Fordom er der utrolig mange referancer og mulige inspirationskilder. Jeg kunne godt lide, at det var gjort meget underspillet; som om man kan se figurer, der med lidt mere kant/excentricitet senere bliver til Austens karakterer.

Anne Hathaway gør det godt som Jane Austen også selv om hendes accent er lidt mystisk. Men det bedste er nu James McAvoy. Han er ikke en udpræget flot mand, men han har den der endnu vigtigere "kameraet elsker ham"-charme og karisma. Jeg skal lige have set Last King of Scotland og Atonemnt & så er jeg ret overbevist om, at han kommer på min liste over favoritskuespillere under 30! Jeg ser i hvert fald meget frem til mere fra hans side.
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#123 jessup 18 år siden

#112 - jeg har efterhånden set filmen(The sweet...) en del gange og det er efter min ringe opfattelse en af 90'ernes bedste film - ikke uden fejl men Egoyan, Holm og Polley sammen er hér et fremragende blend.
This is just until June
Gravatar

#124 filmz-Bruce 18 år siden

#121 Det var en mulighed :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#125 lyspunkt 18 år siden

Transporter 2

Hvis det er muligt for musik fra 80´erne at få et come back, så burde det også være muligt for film.
I Transporter 2 skifter man magasin på skydevåben, når det er passende.
- helten ryster et slag i hovedet med en lægte af med en grimasse.
- skurken fortæller hele den store plan til sidst.
- jernrør skæres over med sværd.
- slagsmål består af, at skurkene danner ring om helten og skiftes til at få tæsk.
- trafikken er reguleret, så man behændigt kan køre ind og ud mellem medtrafikkanterne.

Det er en "fremragende" film
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#126 McPeter 18 år siden

Deadwood Sæson 3

Fik afsluttet sidste sæson af Deadwood her i sidste uge. Nu har jeg gået og tænkt lidt over det og må nok fastholde min første reaktion.

Advarsel: I det følgende kommer der mindre spoilers.

Rent teknisk vedr. udgivelsen kan jeg starte med at brokke mig over menuen. Kan godt være det er en lille ting, men de første to sæsoner havde flotte animerede menuer, mens den tredje har en statisk og grim menu der minder om nogle tidligere Scanbox-udgivelser. Lidt synd, da jeg synes de første bar præg af at være et kvalitetsprodukt. Derudover synes jeg også første afsnit - i hvert fald - så anderledes ud rent visuelt end de første sæsoner. Ved ikke om det er farverne eller hvad pokker det er, men det virkede bare forkert på en eller anden måde. Det var dog ikke noget jeg lagde mærke til resten af sæsonen - enten fordi det ikke har været der eller også fordi jeg bare hurtigt har vænnet mig til det. :-)

Ud over det virker billede og lyd ligeså godt som sæson 1 og 2, hvilket jo er fremragende.

Selvom jeg for nyligt lige har set de to første sæsoner, synes jeg alligevel det tog mig nogle afsnit (3-4 styk) før jeg blev grebet af serien igen. Det er lidt som om at starten ikke rigtigt ved hvor den helt vil hen. Og eftersom serien ikke helt ved hvor den vil hen, så ved skuespillerne det heller ikke. Synes nok det er serien "svageste" skuespil i de første par afsnit her. Ikke at det er desideret dårligt, men personerne har bare ikke samme gennemslagskraft som man kender dem, end ikke Swegen.

Samtidig virker flere af karakterene også ændrede i forhold til de første sæsoner. Wu er kun skyggen af sig selv og det virker nærmest som om han bare er den omstrejfende vagabondske landsbytosse istedet for lederen af kineserkvarteret. Og så nogle gang så kommer han alligevel ind og skal byde lidt med på plottet, selvom det aldrig rigtigt virker som noget der reelt har indflydelse på historien. Doktoren er selv midlertidig syg hvilket også er fint nok, men problemet er bare at han bliver rask af en skideballe. Derudover er der flere små detaljer der virker lidt mærkelige for mig.

Et af mine andre store kritikpunkter er også den indførte sidehistorie med den ankomne teatertrup. Åh åh, finder de mon et teater?!? Åh, åh, får de nogensinde åbnet rigtigt?!? Frankly, my dear, I don't give a damn! Der er så mange andre ting der virker så meget mere spændende. Det eneste der trækker op er præstationen af Brian Cox som Jack Langrishe. Synes personligt det er en fornøjelse at se ham spille, selvom jeg ikke helt kan finde ud af hvordan hans karakter passer ind i det store hele og hvor meget indflydelse han har/får. Men ok når alt dette så er sagt, så må man også huske på at det er en afbrudt serie og der kan have være mange bagvedliggende planer ved at indføre teatertruppen og særligt Mr. Langrishe i Deadwood universet.

Og apropos afsluttet, så synes jeg personligt at afslutningen på sæson 3 er noget tynd. Der er hele sæsonen igennem lagt op til det helt store knald og så må man nøjedes med sådan et afbrudt samleje. Æv. Må indrømme jeg havde lidt højere forventninger. Ikke at det sidste afsnit er kedeligt, tværtimod sker der masser af spændende ting. Dem af jer der selv har set sæson 3 ved formentligt godt hvad jeg mener. Altså jeg mener - jeg var henne for at tjekke i pakken om der ikke skulle være en ekstra DVD jeg kunne sætte i for at komme videre med historien, men det var der desværre ikke... :-( Og nu står jeg så her uforløst med en to-be-continued følelse og kan kun håbe serien måske kan afsluttes lidt bedre ved de to - måske - kommende film-afsnit.

Jeg synes afslutningen på sæson 2 var meget bedre som afslutning på en serie. I løbet af de første afsnit begyndt jeg også at overveje om det var en fejl at jeg overhovedet var begyndt på sæson 3 istedet for bare at stoppe mens legen var god. Men kom heldigvis på bedre tanker i løbet af sæsonen. For når alt min kritik er færdig med at hagle ned, så skal det jo også siges at det er noget af en pedestal som jeg forsøger at hive den lidt ned fra. Og når alt kommer til alt så ER sæson 3 altså stadig god underholdning og jeg synes stadig det er en høj standard for TV-mediet. Og når først Al er blevet varm igen, så keder han jo bestemt ikke. :-) Og der er også rigtigt mange ting der stadig fungerer rigtigt godt. Flere af afsnittene formår virkeligt at holde et højt spændingsniveau og som sæsonen skrider frem sker der virkeligt lidt af hvert.

Når jeg sidder og kigger tilbage må min endelig konklusion være at jeg stadig er meget glad for at have set sæson 3, men sæson 1 og 2 vil nok altid stå højere for mig. Og så krydser jeg virkelig fingre for en lidt pænere afslutning på en så fantastisk serie. Kan varmt anbefale sæson 3 for fans. Var du en af de få der bare synes sæson 1 og 2 var middelmådige, så ville jeg nok stoppe der for det bliver ikke bedre end de to.

Sæson 1 og 2: 9,5 / 10
Sæson 3: 8 / 10
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#127 filmz-Narniabæver 18 år siden

Osama:

En pige kaldet Osama må forklædes som en dreng for at overleve med sin familie under Taleban styret i denne barske men smukke film.

10/10

Superman Returns:

Superman vender endelig tilbage efter flere år, men det er lidt af en langtrukken fortsættelse.

7/10

Boog & Elliot:

Bjørnen Boog (Martin Lawrence) og hjorten Elliot (Ashton Kutcher) ender i skoven under jagtsæsonen i denne underholdene CGI animerede film.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#128 Bony 18 år siden

#127 - I knew it..!

Jeg vidste at Bin Laden var pige som lille! "That's why he's such a big cunt.."! :D
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#129 filmz-Narniabæver 18 år siden

The Messengers (2007):

En familie flytter fra storbyen og ud på landet, hvor de bor i en forfaldent gård, hvor der sker uhyggelige ting, selvom dagen.

Hvis du ville læse mere om hjemsøgte gårde, så besøg forgottenoh.com

Uoriginal, men effektiv gyser.

7/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#130 filmz-Omega 18 år siden

V for Vendetta - et komplet mesterværk når det gælder elendig dialog og lommepsykolog som selv en kvinde ku forstå. Fra Matrix til det her må man fandme sunke dybt. Hvad er det nyskabende i en helt med maske, det har vi før set i Joel Schumachers fremragende mesterværk, Batman og Robin.
Jeg giver den 2/6 pga selv en kvinde ville kunne forstå det fejlede forsøg på at visualisere fremtidssamfundet.

Lord of the Rings #1 biograf udgave.
Hvad fanden er meningen med at små hobbitter render rundt med dyre smykker og ter sig som åndssvage? Man ser lignede opførsel inden for Hiphop miljøet. filmen er gennem hele forløbet præget af sange skrevet af rapkunsteren "Eminem".
Filmens dialog er præget af en Denglish talende langhåret hestebetvinger kaldet Viggo.
Den får 0/100 fra. Og hvordan kan den ende sådan? der mangler sku noget, den burde være længere.
Spoiler:
Snape kills Dumbledore
Harry dies and Ron is the Chosen one

Skriv ny kommentar: