Gravatar

#10181 Highland Park 14 år siden

Neranders (10179) skrev:
Jeg har aldrig været i Grand, men det skyldes nok jeg for tiden er bosat i provins-Sønderjylland. Men jeg vil for alt i verden råde dig til at se den, om det så er en dårlig sal.
Jeg skal nok få den set i Grand. Det vil jeg ikke gå glip af.

Øst for Paradis er bestemt også en hyggelig biograf. Jeg gad godt se, hvordan der ser ud efter renoveringen. :)

Neranders (10179) skrev:
Ellers må du anskaffe den på dvd og tage et smut i Bruce's hjemmebiograf. ;)
Kan man bare det? ;D

Jeg ved ikke helt... jeg frygter, at møde en Springsteen-pendant til denne fan:

#10180: Jeg har desværre ikke en BD-afspiller, men det ville være en god grund til at anskaffe mig en. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10182 Neranders 14 år siden

Highland Park (10181) skrev:
Øst for Paradis er bestemt også en hyggelig biograf. :)

Absolut! Var også derinde at se Prinsesse Mononoke. Og så kan jeg godt lide de sælger plakater til filmen.

Highland Park (10181) skrev:
Kan man bare det? ;D

Jeg ved ikke helt... jeg frygter, at møde en Springsteen-pendant til denne fan:

Han virkede ellers ganske flink, da jeg sad et sæde eller to fra ham til True Grit.

Det er da et ret så argument i at investere i BD-afspiller hurtigst muligt! :D
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#10183 Bruce 14 år siden

[quote=#10181][url=

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10184 rammy 14 år siden

Sucker Punch er en crapfest uden sidestykke! Fy for en skefuld! Jeg bruger en del tid på at skrive anmeldelser, men den her "film" fortjener ikke et sekund mere...
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#10185 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden

Nurse Jackie – Season 3

Serien handler stadigvæk om sygeplejersken Jackie som samtidig med at hun prøver at være en dedikeret mor også har haft en affære med en af de ansatte på hospitalet. Hendes største last er dog at hun er stofmisbruger og det er hele omdrejningspunktet for serien. Det har det så desværre været I alle tre sæsoner. Jeg kan godt forstå at Tim Goodman nævner at han har droppet serien. Det er en serie som kører I limbo. Edie Falco gør et godt arbejde med at få det optimale ud af Jackie og det samme kan siges om hendes kollegaer. Problemet er at serien ikke har rykket sig siden udgangspunktet. Der er sjove episoder i serien, men det er ved at blive en vane at det hele ender ud i det samme. Jackie er stofmisbruger, hun er ikke bange for at forsvare sig verbalt, og så er der hele tiden spørgsmålet om hvorvidt manden opdager hendes heftige stofmisbrug og løgne. Der bliver også bragt nogle sidehistorier omkring de andre ansatte. Desværre er de langt fra ligeså interessante som Jackie. Så med andre ord er der ikke sket meget i serien siden begyndelsen og egentlig synes jeg ikke at jeg er blevet klogere på så mange af karaktererne i serien.

6/10
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#10186 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden

The Killing – Season 1

Den danske serie “Forbrydelsen” blev meget populær i Danmark og er ligeledes blevet det i UK. Derfor er det ikke så mærkeligt at serien er blevet genindspillet til det amerikanske marked. Jeg har ikke set så mange afsnit af den originale serie, men noget jeg dog lagde mærke til er det meget teatralske skuespil som for mig er en stor hæmsko. I ”The Killing” har de valgt Seattle som byen det hele foregår i. Det er også et område som på nogle områder passer meget godt til det landskab vi har i Danmark, i hvert fald rent geografisk. Rosie Larsen er blevet myrdet, druknet i en kampagnebil fra Richmond lejren. Det er op til Sarah Linden og Holder at fange morderen, hvilket kan være svært nok da Linden også står for at skulle flytte sammen og giftes. Således er mordet omdrejningspunktet for hele serien. Den udspiller sig mestendels i tre akter. Vi følger familien Larsen ovenpå deres store sorg. Stan er en kæmpefætter som man ikke et sekund er i tvivl om kan gå amok hvornår det skal være, mens Mitch er mere indelukket i hvert fald efter mordet. Der bliver således givet tid til at beskrive eller nærmere føle tabet af deres datter. Der er scener hvor der ikke bliver sagt et ord, men hvor der blot bliver fokuseret på deres trøstesløse ansigter og regnen udefra. På dette område minder den meget om Twin Peaks som også gav sig tid til at vise og beskriver omgivelserne. Dog skal det nævnes at denne serie baserer sig på et mere jordnært niveau. Så er der hele det politiske aspekt. Der er valgkamp i byen og Richmond forsøger at blive valgt til den nye borgmester, men han vil samtidig gøre det med rent spil og han står dermed i kontrast til sine kampagneledere som ser ethvert snit til at bringe snavs om modkandidaten. Til sidst er der så Linden og Holder som det umage par, som prøver at opklare mordet og gang på gang bliver mødt med skepsis i deres undersøgelser. Fra forældrene som ikke mener der bliver gjort nok og over til Richmond lejren som er godt irriteret over at de hele tiden skal snage i deres papirer og udspørges. Der er således også en langsom spændingsopbygning. Det er ikke en serie hvor man skal regne med at der en masse skuddueller og biljagter. Det er en serie som flere gange har fået mig til at tænke på Twin Peaks. Dog kunne jeg godt tænke mig at der blev fortalt lidt mere om karaktererne at man gravede lidt mere ned i deres baggrund. Der er især et afsnit som er dedikeret til dette, men jeg kunne godt tænke mig noget mere. I stedet for står mange af karakterene som mystiske i og med vi egentlig ikke ved så meget om dem. Sæsonafslutningen var noget der fik mange fans og kritikere til at kritisere serien, men jeg kunne nu godt lide den og synes den lagde op til en spændende anden sæson. Siger jeg mere end dette kommer jeg til at afsløre for meget.

9/10
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#10187 Broomie 14 år siden

Three Kings

Forventningerne var lave, da jeg så Ice Cube, som en af hovedpersonerne i denne film. Jeg vil dog sige, at han overraskede positivt, han ødelagde da hvert fald ikke filmen.
Filmen foregår under slutningen af Irak-krigen, hvor de amerikanske soldater så småt er ved at tage hjem. 4 soldater, af forskellig rang, finder dog et skjult kort over, hvor man kan finde en af Saddam Husseins skjulte skatte. Vores fire følgesvende skal selvfølgelig ud og finde denne skat..

Filmen sagde mig ærligt talt ikke noget, den var ikke sjov nok når den prøvede at være sjov, og jeg blev ikke rørt nok, når filmen prøvede være sentimental.
Karraktererne er meget karikerede, jeg føler ikke noget specielt for dem under filmen.

5/6 / 10
Gravatar

#10188 Highland Park 14 år siden

... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10189 misuma 14 år siden

Skyline - Jeg ved ikke om det var instruktionen som fik skuespillerne til at fremstå som amatører eller det var skuespillerne som fik filmen til at fremstå amatøragtig. Uanset hvad, så faldt den til jorden med et ordentlig brag. Nu vil jeg se Signs....
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10190 elwood 14 år siden

ALT!!!!

Der er intet positivt ved den film, de ku dog ha havde reddet lidt synes jeg, men kun lidt!

Ved at slutte filmen et par min. før, hvis vi bare havde set menneskene bliv fanget, og ikke, hvad der videre skete ku det være lidt bedre end det som man så, men kun lidt.

Kom nu med Steel 2 i stedet for.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: