En af de blodigste slag i verdenshistorien blev udkæmpet i og omkring byen Stalingrad (nu: Volgograd) under 2. verdenskrig. Vi følger slagets gang fra den tyske side. Filmen skildrer alle de grusomheder og de umenneskelige forhold soldaterne befandt sig i. Vi kommer meget tæt på en håndfuld soldater og deres kamp for overlevelse og kamp for at bevare forstanden. En stærk og bevægende film, der sætter dybe spor i én og ens tæer føles kolde i 23 graders varme. Sandheden - krigens først offer - begraves med soldaterne... 9/10
Utrolig smuk, og medrivende fantatisk mesterværk i mine øjne!, skuespillet, musikken, verden, landskaberne, historien er bare fantastisk og de forlængede scener er guld værd og gør den bare endnu bedre end den var i forvejen, jeg anbefaler alle som ikke har se den forlængede vision, se den! Den nye start hvor bilbo fortæller om herredet og hobbiterne er bare rigtig flot og er meget bedre en den orginale åbning til herredet
Se den vis du elsker de her film, og syndes FOTR var en god film, så anbefaler jeg krystal klart den forlængede vision som giver mere humor, mere om personerne og flere action scener, især i kampen i skoven er blevet en del forlænget og det scene eller scenerne er mere medrivende end kampen på Helms Deep i The two towers
10/10-6/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Ikke tilnærmelsesvis på højde med sin forgænger. Hvor Carpenters oprindelige film var meget stemningsfuld, og en virkelig solid slasher, er denne omgang, til trods for Carpenters fortsatte indvolvering, langt nærmere middelmådigheden. Det er ellers en spændende ide at lade filmens handling integrere sig som en hel konkret fortsættelse af den aften som også første film omhandlede. Det er dog meget tydeligt at man allerede her begynder at udvande Michael Myers' karakter, og gør ham til en mere standardiseret dræber end han var i den første. Han dræber også langt mere tilfældigt, og de karakterer der aflives er ganske uinteressante. Flad fortsættelse der da var ok underholdning, men på ingen måde opnår andet end det.
3/6
"The Texas Chainsaw Massacre" (Tobe Hooper)
En film der virkelig formår at udnytte de omstændigheder under hvilke den er skabt. Filmen er gennemsyret af ubehagelighed, og den flade billedkvalitet hjælper blot til at gøre filmen mere skræmmende. Samtidig kan filmen fungerer som et skoleeksempel på at horror ikke behøver at være ekstremt eksplicit i sin gore, men tværtimod kan være ligeså uhyggelig ved at efterlade lidt til seerens egen fantasi. Og det er ikke fordi jeg mener at horror ikke må være gory, det må det gerne - det jeg mener er nemmest at forklarer således: Min lillesøster på knapt 16 har set langt mere visuelle film (se: Saw franchisen m.fl.), men fandt alligevel denne film meget uhyggelig, selvom mængderne af egentligt blod er ganske begrænset. Istedet bruges lydeffekter, kulisser og særligt klipning til at skabe en intens og rystende oplevelse der graver sig under huden på sin tilskuer. Jeg var meget imponeret.
5/6
...så også "True Grit" (2010), men mere om det senere hen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#10201 Sweetiebellefan 14 år siden
En drengs dødsfald i et højhus får viklet en nabo ind i sagen, og hun må tage til Grønland for at løse mysteriet med mistænkelige typer i hælene.
Højteknologisk thriller af Bille August, der ellers lagde ud med både Buster og Zappa.
9/10
#10202 TheEnd 14 år siden
En af de blodigste slag i verdenshistorien blev udkæmpet i og omkring byen Stalingrad (nu: Volgograd) under 2. verdenskrig. Vi følger slagets gang fra den tyske side. Filmen skildrer alle de grusomheder og de umenneskelige forhold soldaterne befandt sig i. Vi kommer meget tæt på en håndfuld soldater og deres kamp for overlevelse og kamp for at bevare forstanden.
En stærk og bevægende film, der sætter dybe spor i én og ens tæer føles kolde i 23 graders varme.
Sandheden - krigens først offer - begraves med soldaterne...
9/10
#10203 HonoDelLoce 14 år siden
Et tog løber løbsk, og et umage makkerpar må bremse det.
7/10
Buried
En mand er begravet levende, og vi følger hans sidste timer.
7/10
#10204 Batsy 14 år siden
#10205 chronaden 14 år siden
Lidt af en spoiler du giver til buried :P
#10206 HonoDelLoce 14 år siden
Haha!
#10207 Sweetiebellefan 14 år siden
#10208 Batsy 14 år siden
(Forlænget vision)
Utrolig smuk, og medrivende fantatisk mesterværk i mine øjne!, skuespillet, musikken, verden, landskaberne, historien er bare fantastisk og de forlængede scener er guld værd og gør den bare endnu bedre end den var i forvejen, jeg anbefaler alle som ikke har se den forlængede vision, se den! Den nye start hvor bilbo fortæller om herredet og hobbiterne er bare rigtig flot og er meget bedre en den orginale åbning til herredet
Se den vis du elsker de her film, og syndes FOTR var en god film, så anbefaler jeg krystal klart den forlængede vision som giver mere humor, mere om personerne og flere action scener, især i kampen i skoven er blevet en del forlænget og det scene eller scenerne er mere medrivende end kampen på Helms Deep i The two towers
10/10-6/6
#10209 Sweetiebellefan 14 år siden
En dreng kommer med et veterantog til Nordpolen, men det er ikke helt ufarlig.
Drengen og hans venner kommer igennem flere rutschebane ture, og drengen møder en mystisk gammel mand.
Overvældene at kigge på, men tiltider også som et febermareridt.
Filmen fik af anmelderne også en rutschetur, men det er en film som man ikke bør gå glip af.
Motion capture film er episke, men de fejler også nemt.
Måske kan Tintin redde denne genre til efteråret.
9/10
#10210 Collateral 14 år siden
Ikke tilnærmelsesvis på højde med sin forgænger. Hvor Carpenters oprindelige film var meget stemningsfuld, og en virkelig solid slasher, er denne omgang, til trods for Carpenters fortsatte indvolvering, langt nærmere middelmådigheden. Det er ellers en spændende ide at lade filmens handling integrere sig som en hel konkret fortsættelse af den aften som også første film omhandlede. Det er dog meget tydeligt at man allerede her begynder at udvande Michael Myers' karakter, og gør ham til en mere standardiseret dræber end han var i den første. Han dræber også langt mere tilfældigt, og de karakterer der aflives er ganske uinteressante. Flad fortsættelse der da var ok underholdning, men på ingen måde opnår andet end det.
3/6
"The Texas Chainsaw Massacre" (Tobe Hooper)
En film der virkelig formår at udnytte de omstændigheder under hvilke den er skabt. Filmen er gennemsyret af ubehagelighed, og den flade billedkvalitet hjælper blot til at gøre filmen mere skræmmende. Samtidig kan filmen fungerer som et skoleeksempel på at horror ikke behøver at være ekstremt eksplicit i sin gore, men tværtimod kan være ligeså uhyggelig ved at efterlade lidt til seerens egen fantasi. Og det er ikke fordi jeg mener at horror ikke må være gory, det må det gerne - det jeg mener er nemmest at forklarer således: Min lillesøster på knapt 16 har set langt mere visuelle film (se: Saw franchisen m.fl.), men fandt alligevel denne film meget uhyggelig, selvom mængderne af egentligt blod er ganske begrænset. Istedet bruges lydeffekter, kulisser og særligt klipning til at skabe en intens og rystende oplevelse der graver sig under huden på sin tilskuer. Jeg var meget imponeret.
5/6