I Rusland slås de ikke alene mand mod mand, men også tog mod tog.
En soldat som har kørt for hurtig med tog havde næør mistet livet, og han arbejder i en lejr i Taiga.
Ude i ødemarken over en faldefærdig bro finder manden et gammel tog som han får op at køre, en fortabt tysk pige som de lokale tror er et spøgelse og en udødelig bjørn.
Fortjente flere Golden Globes end de andre kommercielle amerikaner film, da der blev uddelt Golden Globes i år.
10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Klart den bedste af Harry Potter-filmene. Det skyldes ikke mindst, at den er mere fokuseret. Der er et dystert look gennem hele filmen, og der er skruet gevaldigt op for dramaet. Det er en god opgang spænding med ret suveræne special effects endda - det virker naturligt og troværdigt. Fedt soundtrack også.
Minderne har man da lov at ha'! Minder fra en visning i 1993 i Grand biografen, som jeg genkalder mig med mere glæde, end aftenens syn formåede at frembringe.
Gettysburg er stadig en god film, men svaghederne var tydelige denne gang, ISÆR soundtracket, som jeg alene vil tillægge -1½ point på en 10 skala. Det er simpelthen et FORFÆRDELIG score, som hærger denne film. Bare ved at fjerne musikken, vil man nyde filmen mere. En anden svaghed er, at man i nogle sekvenser forsøger at bygge nogle mindeværdige momenter op på karakterer, som man slet ikke har fået den nødvendige baggrundshistorie til, for at de har den fornødne gennemslagskraft.
Nogle af slagscenerne lider også under koreografiske fejltagelser, såsom "hvor fanden er alle sydstats ligene" på Litte Round Top, når sydstaterne for 5. gang er slået tilbage og de 6. gang kommer op samme sted.
Når det er sagt, så er der stadig godter nok i historien og præstationerne fra Jeff Daniels, Sam Elliot, Martin Sheen og Tom Beringer, der gør filmen seværdig, men desværre ikke på det niveau, som jeg havde håbet. Der måtte godt komme en Civil War serie, a la Band of Brothers. Det fortjener konflikten og især i anledning af 150 året for krigens start.
Film: 6-7/10 Video: 6-7/10 Audio: 7/10 (og her har jeg IKKE taget soundtracket med i overvejelserne)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
som jeg genkalder mig med mere glæde, end aftenens syn formåede at frembringe.
Øv da...Så er jeg glad for at jeg endnu ikke har fået købt den på BD. Har ikke set den i flere år, men mindes den som værende virkelig god også. Har 'arvet' den på DVD og det tror jeg at jeg 'nøjes' med så.
Bruce (10334) skrev:
Der måtte godt komme en Civil War serie, a la Band of Brothers. Det fortjener konflikten og især i anledning af 150 året for krigens start.
#10332 Helt enig... jeg er også meget begejstret for den film. Tror dog næppe den sidste kommer til at overgå den, da den sikkert fokuserer langt mere på afslutningen og action end dramaet der er i denne.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#10336 det tror jeg ikke, har læst at dramaet i den er i samme højde som del 1. med en del sørgelige og triste scener, men ellers er jeg enig i at del 1. er den bedste i hele serien, og at der skal meget til at overgå den :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Helt enig... jeg er også meget begejstret for den film. Tror dog næppe den sidste kommer til at overgå den, da den sikkert fokuserer langt mere på afslutningen og action end dramaet der er i denne.
Hvis den følger bogen, så er der helt sikkert mere action. Tror desværre du har ret.
#10336: På den anden side, hvis de kan afvikle deres action ligeså effektivt som 7.1 gør det, og fortsætte med at give seeren en fornemmelse af hvor meget der står på spil, hvilket jeg synes 7.1 gør, så synes jeg ikke nødvendigvis mere action er en dårlig ting. Det er trods alt også et klimaks der skal overgå de forrige 7 films. Jeg ved ikke om 7.2 kommer til at overgå, men jeg er bestemt positivt stemt omkring den.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#10331 Sweetiebellefan 14 år siden
I Rusland slås de ikke alene mand mod mand, men også tog mod tog.
En soldat som har kørt for hurtig med tog havde næør mistet livet, og han arbejder i en lejr i Taiga.
Ude i ødemarken over en faldefærdig bro finder manden et gammel tog som han får op at køre, en fortabt tysk pige som de lokale tror er et spøgelse og en udødelig bjørn.
Fortjente flere Golden Globes end de andre kommercielle amerikaner film, da der blev uddelt Golden Globes i år.
10/10
#10332 Skeloboy 14 år siden
Klart den bedste af Harry Potter-filmene. Det skyldes ikke mindst, at den er mere fokuseret. Der er et dystert look gennem hele filmen, og der er skruet gevaldigt op for dramaet. Det er en god opgang spænding med ret suveræne special effects endda - det virker naturligt og troværdigt. Fedt soundtrack også.
8/10
#10333 Neranders 14 år siden
"That's rough, buddy."
#10334 Bruce 14 år siden
Minderne har man da lov at ha'! Minder fra en visning i 1993 i Grand biografen, som jeg genkalder mig med mere glæde, end aftenens syn formåede at frembringe.
Gettysburg er stadig en god film, men svaghederne var tydelige denne gang, ISÆR soundtracket, som jeg alene vil tillægge -1½ point på en 10 skala. Det er simpelthen et FORFÆRDELIG score, som hærger denne film. Bare ved at fjerne musikken, vil man nyde filmen mere. En anden svaghed er, at man i nogle sekvenser forsøger at bygge nogle mindeværdige momenter op på karakterer, som man slet ikke har fået den nødvendige baggrundshistorie til, for at de har den fornødne gennemslagskraft.
Nogle af slagscenerne lider også under koreografiske fejltagelser, såsom "hvor fanden er alle sydstats ligene" på Litte Round Top, når sydstaterne for 5. gang er slået tilbage og de 6. gang kommer op samme sted.
Når det er sagt, så er der stadig godter nok i historien og præstationerne fra Jeff Daniels, Sam Elliot, Martin Sheen og Tom Beringer, der gør filmen seværdig, men desværre ikke på det niveau, som jeg havde håbet. Der måtte godt komme en Civil War serie, a la Band of Brothers. Det fortjener konflikten og især i anledning af 150 året for krigens start.
Film: 6-7/10
Video: 6-7/10
Audio: 7/10 (og her har jeg IKKE taget soundtracket med i overvejelserne)
#10335 Hr. Nielsen 14 år siden
Ja den her er nok ikke så god i vore dage.
http://www.imdb.com/title/tt0083387/
Så den i Tv sin tid og elskede den, men var også blot 12-14 år gammel måske:)
#10336 Lord Beef Jerky 14 år siden
#10337 MOVIE1000 14 år siden
#10338 wimmie 14 år siden
Det ville være fantastisk :)
Ellers er der jo altid "Nord og Syd" :p
#10339 Skeloboy 14 år siden
Hvis den følger bogen, så er der helt sikkert mere action. Tror desværre du har ret.
#10340 Collateral 14 år siden