#1026 - du er lidt nærig med karkateren til bringing up baby - den er dejlig over the top:), men en af mine favorit Coen brdr. film er også Raising arizona.
#1032 - jeg bliver simpelthen træt af det konstante jabberi...og synes også at Raising Arizona er en af deres svageste film:)
Men det er heller ikke ubetinget min genre...You Can't Take It With You og It Happened One Night er jeg heller ikke superbegejstret for...selvom de da er fine nok
#1033 jeg er en af de få der er pjattet med den - Angeleyes er heller ikke enig. Iøvfit synes jeg ikke at no country for old men er blandt deres 5 bedste.
Citizen Kane Jeg har lige fået set Citizen Kane. Egentlig, så har jeg allerede set den før i en mediefagstime i 1.G for snart 2 år siden. Men at se film i skolen er absoult ikke det mest optimale. Jeg ved ikke hvad der præcis gør det, men jeg plejer ikke at få det bedste indtryk af film jeg ser i skolen, selvom at nogle af de film jeg så i skolen siden er blevet nogle af mine favoritfilm. Så da jeg så Citizen Kane i skolen brød jeg mig ikke om den. Nu har jeg så set den igen under de optimale omstændigheder, og er der virkelig noget man kan sige om den som endnu ikke er blevet sagt? Det er virkelig et tidsløst mesterværk! Fantastisk skuespil, fantastisk historie, fantastisk manuskript og endnu mere fantastisk instrueret. Om det er verdens bedste film nogensinde skal jeg ikke gøre mig klog på, men det uden tvivl en topkandidat og vil altid være det.
Det er den eneste film instrueret af Orson Welles jeg endnu har set, men jeg skal helt sikkert ser flere af dem.
6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Det er kun afsnit 2, 3 og 4 der er resumé. Resten er hhv. indledning/baggrundstof og analyse. Du kan sagtens læse det uden at få spoilet det helt store. Selv om jeg har skrevet en hel del, har jeg stadigvæk udeladt ligeså meget. Så der er stadig masser af overraskelser tilbage. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#1035 Det er altid dejligt at bevidne nogen blive ramt af Citizen Kane. Det er absolut ikke min yndlingsfilm, men jeg er fuld af respekt for de teknologiske landvindinger hr. Orson Welles opnåede med den. Den film svarer til 10 gange Jaws af hr. Spielberg. Derudover er jeg aldeles betaget af Welles skuespil, som differentierer så meget fra den tids øvrige konventioner. Welles var en af de største pionerer indenfor film og hans potentiale var enormt, havde producenter med penge på lommen realiseret dette i hans levetid.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det var en kanon en på opleveren at se denne film syntes jeg, og kan klart anbefale den. Mange af dem som jeg har talt med omkring netop denne film, har alle anklaget den for at være for lang, med al for megen snak. Det passer så til gengælg filmen godt, jeg valgte at tage den forlængede udgave. Denzel W. og Russel C. beviser begge at de er formidable skuespillere, til trods for at de ikke har så mange scener sammen, syntes jeg at deres kemi stråler gennem i denne film. Der er også godt med ekstra materiale med, som er værd af se hvis man syntes godt om filmen, eller blot interesser sig for film.
En kvindelig fotograf ankommer til en lejlighed i Marseille. Hun møder en mand, der hjælper hende, og hun tager hjem igen. Det er faktisk utrolig simpelt.
Men det interessante og anderledes her er, de spring filmen laver. Nogle scener bliver afbrudt, før de egentlig er færdige, og vi må selv regne ud, hvad der er sket. På sin vis er det befriende, at den ikke viser os det åbenlyse.
Den superminimalistiske stil minder om Bela Tarr, og kameraindstillingerne er også rigtig lange til tider. Filmen formår ikke at fastholde min koncentration i alle 90 min., der er for mange ligegyldige scener. Men det er bestemt et interessant bekendtskab, og det er ikke den sidste film, jeg køber af Angela Schanelec.
#1035 - Godt valg til din første Orson Welles film. Den film er helt fantastisk. :)
Han var virkelig en stor, stor mand - i mere end én forstand. Se bare på mit profilbillede. Men fedt at du blev så begejstret. Den film bliver desuden bedre for hver gang man ser den. Se bare, eftersom dette var dit andet syn. Forestil dig så hvor begejstret du må blive efter en tredje gang. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#1031 filmz-Narniabæver 15 år siden
Klassisk 80'er komedie om den fordrukne Arthur i New York City, der ender med at komme i klemme mellem to damer.
8/10
#1032 jessup 15 år siden
#1033 Skeloboy 15 år siden
Men det er heller ikke ubetinget min genre...You Can't Take It With You og It Happened One Night er jeg heller ikke superbegejstret for...selvom de da er fine nok
#1034 jessup 15 år siden
#1035 Kruse 15 år siden
Jeg har lige fået set Citizen Kane. Egentlig, så har jeg allerede set den før i en mediefagstime i 1.G for snart 2 år siden. Men at se film i skolen er absoult ikke det mest optimale. Jeg ved ikke hvad der præcis gør det, men jeg plejer ikke at få det bedste indtryk af film jeg ser i skolen, selvom at nogle af de film jeg så i skolen siden er blevet nogle af mine favoritfilm. Så da jeg så Citizen Kane i skolen brød jeg mig ikke om den. Nu har jeg så set den igen under de optimale omstændigheder, og er der virkelig noget man kan sige om den som endnu ikke er blevet sagt? Det er virkelig et tidsløst mesterværk! Fantastisk skuespil, fantastisk historie, fantastisk manuskript og endnu mere fantastisk instrueret. Om det er verdens bedste film nogensinde skal jeg ikke gøre mig klog på, men det uden tvivl en topkandidat og vil altid være det.
Det er den eneste film instrueret af Orson Welles jeg endnu har set, men jeg skal helt sikkert ser flere af dem.
6/6
#1036 NightHawk 15 år siden
Det er kun afsnit 2, 3 og 4 der er resumé. Resten er hhv. indledning/baggrundstof og analyse. Du kan sagtens læse det uden at få spoilet det helt store. Selv om jeg har skrevet en hel del, har jeg stadigvæk udeladt ligeså meget. Så der er stadig masser af overraskelser tilbage. :)
#1037 filmz-Bruce 15 år siden
#1038 Kiksmann 15 år siden
Har fravalgt resume, kan findes her: http://filmz.dk/film/american-gangster/blu-ray
Det var en kanon en på opleveren at se denne film syntes jeg, og kan klart anbefale den.
Mange af dem som jeg har talt med omkring netop denne film, har alle anklaget den for at være for lang, med al for megen snak.
Det passer så til gengælg filmen godt, jeg valgte at tage den forlængede udgave.
Denzel W. og Russel C. beviser begge at de er formidable skuespillere, til trods for at de ikke har så mange scener sammen, syntes jeg at deres kemi stråler gennem i denne film.
Der er også godt med ekstra materiale med, som er værd af se hvis man syntes godt om filmen, eller blot interesser sig for film.
5/6
#1039 Skeloboy 15 år siden
En kvindelig fotograf ankommer til en lejlighed i Marseille. Hun møder en mand, der hjælper hende, og hun tager hjem igen. Det er faktisk utrolig simpelt.
Men det interessante og anderledes her er, de spring filmen laver. Nogle scener bliver afbrudt, før de egentlig er færdige, og vi må selv regne ud, hvad der er sket. På sin vis er det befriende, at den ikke viser os det åbenlyse.
Den superminimalistiske stil minder om Bela Tarr, og kameraindstillingerne er også rigtig lange til tider.
Filmen formår ikke at fastholde min koncentration i alle 90 min., der er for mange ligegyldige scener. Men det er bestemt et interessant bekendtskab, og det er ikke den sidste film, jeg køber af Angela Schanelec.
4/6
#1040 Bony 15 år siden
Han var virkelig en stor, stor mand - i mere end én forstand. Se bare på mit profilbillede. Men fedt at du blev så begejstret. Den film bliver desuden bedre for hver gang man ser den. Se bare, eftersom dette var dit andet syn. Forestil dig så hvor begejstret du må blive efter en tredje gang. ;)