#10461 Jeg synes skam også de er underholdende, men i lyset af Ridleys potentiale, håber man jo på det lille sidste skridt op i superligaen.
#10462 Ja, det må du nok spørge om. Jeg så den en aften, i et selskab og i et åbent lyst rum og lærred, hvor koncentrationen ikke altid var fokuseret på filmen. Når man så har set den så mange gange, så indlever man (jeg) sig ikke optimalt og derved blev jeg ikke fanget af intensiteten. Jeg vil nærmest sige filmen SKAL ses i så mørkt rum så muligt, folk underskriver en kontrakt om at holde mund og så skal der skrues så højt op som muligt :)
10464# YAY!, men ja er dog os enig i at Alien er hans bedste og den bedste Sience fiction film og gyser film jeg har set og for svært ved at skifte menning, og ja jeg skider stadig i bukserne efter at have set den et pr gange, jeg indrømmer gerne at jeg næsten ikke tør at se den igen =P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Alien skal også ses i et mørkt rum og i stilhed. Ellers bliver man ikke suget ordentligt ind i universet, som jo er ret fantastisk. Det er også en film jeg helst vil se alene. Har desuden bestilt den seperat på BD.
Due Date Underholdene road movie, der får gode grin frem, problemet med denne komedie er dog at den også prøver at være følsom, og det ødelægger desværre filmen. Men man kan tydelig se at de har moret sig med at lave filmen og det smitter af på mig. 3/6
The Town Havde ingen forventninger, men har for det meste kun hørt ros om den. Kan ligeså godt sige med det samme at den ikke gjorde noget stort indtryk på mig. Filmen er alt for lang, og man kunne forudsige de næste træk i filmen efter man var 30 minutter inde i filmen. Dog er skuespillet i top og der er god drama for pengene, men jeg kedede mig dog somme tider. 3/6
Red Efter denne filme kan jeg nu sige at John Malkovich ROOCKSS!!! Nok det største højde punkt i hele filmen er ham. Bruce Willis rolle synes jeg han spiller meget tom, som om han ikke er tilstede, og man bliver ikke mere nysgerrig om de pensionerede CIA agenter, når man får hele deres bagrund at vide på bare 4 sætninger. Men filmen sparker sgu stadig røv og levere tjubang underholdning når det er bedst. En herlig film man ikke skal tænke så meget over, og vil se en efterfølger til. 4/6
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#10453 Manden har lavet American Gangster (2007) 9/10, Kingdom of Heaven (2005) 9/10 og Matchstick Men (2003) 8-9/10 og derudover et par 7'ere senest, så jeg er ikke enig. Derudover så solgte manuskriptet åbenbart varen så godt, at man skiftede hest i vadestedet indenfor 24 timer. Så tror jeg sgu potentialet er der.
#10454 Han skal absolut op i gear, hvis han skal i nærheden af sit tidligere potentiale, no doubt. Men jeg håber ikke, det går den anden vej og han laver noget lige så håndværksmæssigt rod, som Nolans sidste.
Netop derfor forstår jeg heller ikke helt, at du nævner Scorsese i samme åndedrag som Scott i din anmeldelse af "Alien". Du skrev "Nej, sir Ridley er ikke Tarkovsky. Han er ikke Bela Tarr. Har er ikke Scorsese. Og thank fucking God." Scott er da så meget mere end Scorsese, mainstream eller ej? Og Scorsese nævnt som samme liga som Tarkovsky og Bela Tarr? Bruce, jeg gætter på lidt for mange Irske kaffe'r.. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#10461 Batsy 14 år siden
#10462 Babo Rises 14 år siden
Du svarede ikke på hvad din usikkerhed vedr alien gik ud på?
#10463 Babo Rises 14 år siden
American Gangster 6/10
M. Men 7/10
Kingdom of heaven 7/10
Body of lies 5/10
Robin Hood 5/10
Good Year 4/10
#10464 Bruce 14 år siden
#10462 Ja, det må du nok spørge om. Jeg så den en aften, i et selskab og i et åbent lyst rum og lærred, hvor koncentrationen ikke altid var fokuseret på filmen. Når man så har set den så mange gange, så indlever man (jeg) sig ikke optimalt og derved blev jeg ikke fanget af intensiteten. Jeg vil nærmest sige filmen SKAL ses i så mørkt rum så muligt, folk underskriver en kontrakt om at holde mund og så skal der skrues så højt op som muligt :)
#10463 Ja, enige om film bliver vi aldrig :)
#10465 Batsy 14 år siden
#10466 Babo Rises 14 år siden
Alien skal også ses i et mørkt rum og i stilhed. Ellers bliver man ikke suget ordentligt ind i universet, som jo er ret fantastisk. Det er også en film jeg helst vil se alene. Har desuden bestilt den seperat på BD.
#10467 Bruce 14 år siden
#10468 MOVIE1000 14 år siden
Underholdene road movie, der får gode grin frem, problemet med denne komedie er dog at den også prøver at være følsom, og det ødelægger desværre filmen. Men man kan tydelig se at de har moret sig med at lave filmen og det smitter af på mig.
3/6
The Town
Havde ingen forventninger, men har for det meste kun hørt ros om den. Kan ligeså godt sige med det samme at den ikke gjorde noget stort indtryk på mig.
Filmen er alt for lang, og man kunne forudsige de næste træk i filmen efter man var 30 minutter inde i filmen. Dog er skuespillet i top og der er god drama for pengene, men jeg kedede mig dog somme tider.
3/6
Red
Efter denne filme kan jeg nu sige at John Malkovich ROOCKSS!!!
Nok det største højde punkt i hele filmen er ham. Bruce Willis rolle synes jeg han spiller meget tom, som om han ikke er tilstede, og man bliver ikke mere nysgerrig om de pensionerede CIA agenter, når man får hele deres bagrund at vide på bare 4 sætninger. Men filmen sparker sgu stadig røv og levere tjubang underholdning når det er bedst. En herlig film man ikke skal tænke så meget over, og vil se en efterfølger til.
4/6
#10469 Bony 14 år siden
Netop derfor forstår jeg heller ikke helt, at du nævner Scorsese i samme åndedrag som Scott i din anmeldelse af "Alien". Du skrev "Nej, sir Ridley er ikke Tarkovsky. Han er ikke Bela Tarr. Har er ikke Scorsese. Og thank fucking God." Scott er da så meget mere end Scorsese, mainstream eller ej? Og Scorsese nævnt som samme liga som Tarkovsky og Bela Tarr? Bruce, jeg gætter på lidt for mange Irske kaffe'r.. ;)
#10470 MMB 14 år siden
Hmprf!