Gravatar

#10481 Fellaheen 14 år siden

Ak, må snart til at få set min første Rivette-film.
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#10482 Bruce 14 år siden

Demo- og filmaften.

Obsession - Brian De Palma - BD
Fornem Arrow udgave med manuskript og poster inkluderet og et vidunderligt transfer. Der er mono spor på, men vælger man DTS HD Master Audio 5.1 får man leveret Bernard Herrmanns score i en vidunderlig potent udgave med en kanon bund.

The Egyptian -Michael Curtiz - BD
Det nye Twilight Time label fra Screen Archives har begået deres første titel. Man har ledt i gemmerne og restaureret Darryl Zanucks stort opsatte Farao film, som i tidernes morgen fejlede i biograferne. Flot restaurering af så obskur en titel og med soundtrack af BÅDE Bernard Herrmann og Alfred Newman, som lyder fantastisk i DTS-HD Master Audio 5.1. BD udgaven er limited og denne gang MENER man limited. Der er kun 3000 eksemplarer.

Das Boot - Wolfgang Petersen - BD
Hvilken forskel til den gamle Superbit udgave! Der er en verden til ... ja ... forskel på billedsiden, men det er nok lydsiden, som alligevel vil imponere mest. Effektiv og potent surround mix, som i den grad giver én indtrykket af at være placeret midt i nålens øje. Meget meget lækkert!

Fellowship of the Rings - BD
Glem det grønne look. Vi så de første to kapitler og der var ingen spor af overdreven grøn tint. Billedsiden er endelig blevet remastered i ok kvalitet. Ikke prangende reference kvalitet, men formentlig så godt som det nu kan lade sig gøre, når native opløsningen var 2K. Imponerende er lyden, som trods det "gamle" fine 6.1 lydspor på DVD'en også havde fået et spark opad. Især dialogen lyder nu skarp og med fylde og det er tydeligt at også den dybe bund, nyder godt af det nye lossless spor.

Video: 8/10
Audio: 10/10

Psycho - BD
Så var det tid til aftenens film og vi valgte Hitchcocks gyser fra 1960. Og det er en udgave, som i den grad lægger afstand til de tidligere DVD'er. Skarp, detaljeret og med topklasse kontrast. Tilfredsstillende grynet, men dog måske for lidt! Udgaven er også blevet kritiseret for aliasing og problemer med tekstil mønstre. Jeg må dog blankt tilstå, at jeg ikke lagde mærke hertil undervejs. Er meget tilfreds med aftenens syn, som nærmest fremstod som at se filmen første gang.

Er normalt ikke så meget til 5.1 remix af et mono spor, men jeg gør en undtagelse med Psycho. På intet tidspunkt føles surround effekterne unaturlige og dialog kvaliteten er perfekt for en film, der er over 50 år gammel. Lyddesignet, som konstant inkorporerer Bernard Herrmanns ikoniske og for tiden groteske score, er alt i alt en ligeså stor nydelse, som selve filmen. Hitchcocks brug af lyd, lys og mørke, passer som fod i hose til den sort/hvide koreografering. En mester på spil!

Film: 9/10
Video: 8/10
Audio: 8/10

The Twilight Zone - season 1 - BD
Jeg er stor fan af den gamle serie, selvom jeg nok ikke kan huske mere end få afsnit. I aften så vi de to første afsnit og det er jo mageløst, hvad man har gjort med det transfer. Det er så skarpt og detaljeret og står i så skærende kontrast til seriens tidligere udseende. At tænke sig, en TV serie fra 50'erne har markant bedre detaljeringsgrad end de fleste nye film i dag får på blu-ray.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10483 Collateral 14 år siden

"Blueberry"

Et makværk af en film. Jeg blev tiltrukket til filmen fordi Juliette Lewis medvirker, men uanset hvor glad man er for denne skuespillerinde, kan hun ikke gøre op for denne films talrige fejl. Filmen er en western, men forsøger at tilføje et artsy lag, som dog i helt ekstrem grad mislykkedes. Bevares, der er nogle meget flotte billeder undervejs, men så snart filmens mere overnaturlige elementer støder til, er filmen for evigt ødelagt. De afskyeligt ringe CGI-effekter der bruges i stor stil, er forsøgt afhjulpet ved at klippe meget hurtigt. Det lykkedes ikke at skjule hvor ringe de er skabt, og tilmed sætter de plottet, eller den smule der er af dette, fuldstændigt i stå. Der er i det hele taget ikke meget at komme efter i denne film. Skuespillet er ganske fint, men udover det og de stedvist interessante billeder, er filmen, som nævnt, et makværk af værste skuffe. Der er ingen kontrol over plot, sammenhæng eller den eftertænksomhed man forsøger at tillægge karaktererne.

2/6 (2 og ikke 1 fordi filmen da i det mindste prøver at være noget nyt og anderledes.)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10484 misuma 14 år siden

Dexter, sæson 4...

Der er noget særligt ved at se en helt ny sæson uden afbrydelser på samme dag og jeg blev ikke skuffet. Helt klart en af de bedste sæsoner i serien.

Sæsonen bestod af en konstant, intens og mørk crescendo og håbet om et afsluttende brag blev fuldt indløst. Bravo Dexter.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10485 Åkepool 14 år siden

Californication - Sæson 3.

Er lige blevet færdig med 3. sæson af denne glimrende serie og var som altid godt underholdt. Et stort plus i denne sæson er tilgangen af Kathleen Turner. Jeg synes hun er intet mindre end fabelagtig og David Duchovny gør det som altid godt med at spille en forfatter-version af sig selv ;)
Synes i det hele taget, at denne rolle klæder ham meget bedre end hans Mulder-rolle.

Afsnit 10 og 11 trækker lidt ned, men de ti andre afsnit er gennemsnitligt bedre end sæson 2, så derfor ender jeg på:

8/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#10486 Kruse 14 år siden

Åkepool (10485) skrev:
Et stort plus i denne sæson er tilgangen af Kathleen Turner. Jeg synes hun er intet mindre end fabelagtig

Helt enig! Hun er virkelig forrygende! Hun gav liv til selv de noget svagere afsnit i sæson 3.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10487 misuma 14 år siden

Jeg er ikke er så meget inde i Californication, men er serien ikke meget sexfikseret? Med fare for at lyde som en steril klaphat, tror jeg bare jeg ville få nok af serien ret hurtig...hvis min antagelse er korrekt that is.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10488 Åkepool 14 år siden

misuma (10487) skrev:
men er serien ikke meget sexfikseret?

Jo.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#10489 Sweetiebellefan 14 år siden

Tulpan

Så langt væk man kan komme fra Hollywood's Oscar glamour, er der denne film fra et sted langt ude i Kazaksthan's ødemark.

En dreng besøger sin familie på steppen, og der er nok at se til af familiens mange dyr.

Her er ingen episke soundtracks og flotte effekter, men kun lyden af Boney M og traditionelle sange mens der er en konstante lyde af kameler, får og andre dyr.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#10490 MBAD 14 år siden

#10481 Bestemt! Selv drømmer jeg om at finde frem til L'amour fou med læsbare undertekster... Men det virker til at være så svær en opgave, at det nok er nemmere at lære fransk og dermed overflødiggøre teksterne.

Skriv ny kommentar: