Alexander Korda? Anthony Asquith? Daniel Greaves? Humphrey Jennings? Karel Reisz? Ken McMullen? Len Lye? Leslie Arliss? Malcolm LeGrice? Peter Watkins? Stephen Dwoskin? Terence Davies? Thorold Dickinson? Tony Richardson?
endelig fået set Kongekabale. Rart med for en gangs skyld en rigtig god dansk film. Godt skuespil og en spændende historie uden de typiske danske sjove one-liners. Kan anbefales.
Fik set lidt i weekenden, så de får lige et par få ord med på vejen.
Alien DC - 10/10 Det var mit første syn med Ridley Scotts yderst fremragende og direkte fantastiske sci-film. Det er sjældent jeg bliver så imponeret af en film og draget ind i et univers på den vis. Intens. Mesterlig!
Aliens SE - 7/10 Væsentlig svagere, og ødelægges af tåkrummende plat dialog og døde passager, hvor filmen går lidt i tomgang. Ellers fin underholdning, der viser godt potentiale, men ikke lever helt op til det.
Battle Royal DC - 7/10 Grotesk, japansk underholdning, hvor en skoleklasse bliver sendt ud på en øde ø og sat til at dræbe hinanden. Jeg må indrømme mine forventninger var meget lave, men efter endt film, gik det op for mig, jeg egentlig var godt underholdt.
Paranormal Activity - 5/10 Enkelte fine spændingsmomenter, men ellers ikke meget at komme efter, hverken af skuespil, historie eller andet. Det er ikke en film jeg behøver at se igen, og fortsættelserne kan jeg også sagtens undvære, men den er heller ikke direkte dårlig. Middelmådig.
Derudover forsøgte jeg at se The Spirit, men efter et kvarter, var jeg så tæt på at falde i søvn, jeg stoppede og satte Alien på i stedet for.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
#10503 Paranormal Activity 2 synes jeg står til 7/10, og er enig med din 5/10'er til 1'eren... så du må ikke helt afskrive den, hvis den pludselig bliver vist i fjernsynet en aften, hvor du ikke ved hvad du skal tage dig til.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Alexander Korda? Anthony Asquith? Daniel Greaves? Humphrey Jennings? Karel Reisz? Ken McMullen? Len Lye? Leslie Arliss? Malcolm LeGrice? Peter Watkins? Stephen Dwoskin? Terence Davies? Thorold Dickinson? Tony Richardson?
Alexander Korda? I så fald kan Kubrick da også tilføjes listen... Tony Richardson glemte jeg.
Den sugede sig fast som var det en facehugger! Jeg så den med en veninde i dagslys, og indimellem måtte vi lige give udtryk for, hvor imponeret vi begge var af den. Jeg glæder mig nu meget til et gensyn, alene, under de helt rigtige forhold.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Det bliver lige et par ultra korte anmeldelser narniabæver style.
True Grit (1969) Fin western thriller med en ganske veloplagt John Wayne i centrum som den lettere alkoholiserede dusørjæger, der dog har hjertet på det rette sted. Den når dog aldrig helt op på siden af genrens helt store klassikere som "The Good, The Bad and The Ugly", "Once Upon a Time in the West" og "The Wild Bunch".
4/6
Splice Umiddelbart spændende Sci-fi thriller med en underliggende debat om videnskabens etiske regler, eller mangel på samme. Desværre mister filmen fokuset til sidst og ender ud i noget lettere forudsigeligt splatter til fordel for den ellers ganske interessante handling. Men man husker de gode intentioner bag filmen mere end den platte slutning.
4/6
Minority Report Snuppede et gensyn med Spielbergs ganske fremragende sci-fi thriller og den gjorde stadig ligeså stort indtryk anden gang, som den gjorde første gang. Det lettere dystopiske fremtidssyn på den udøvende magt, får i hvert mig til at påskynde det system vi har i dag til trods for de fejl og mangler det end måtte indholde.
5/6
Inception Det blev til endnu et gensyn og denne gang stod den på Christopher Nolans "Inception". Jeg må indrømme at filmen taber en lille smule af sin magi for hvert gensyn. Til trods for den meget stilsikre visuelle side, halter filmen lidt i eksekveringen af den ellers meget spændende grundidé.
#10501 Antlion 14 år siden
Anthony Asquith?
Daniel Greaves?
Humphrey Jennings?
Karel Reisz?
Ken McMullen?
Len Lye?
Leslie Arliss?
Malcolm LeGrice?
Peter Watkins?
Stephen Dwoskin?
Terence Davies?
Thorold Dickinson?
Tony Richardson?
#10502 McPeter 14 år siden
Rart med for en gangs skyld en rigtig god dansk film. Godt skuespil og en spændende historie uden de typiske danske sjove one-liners. Kan anbefales.
5 / 6
#10503 Neranders 14 år siden
Alien DC - 10/10
Det var mit første syn med Ridley Scotts yderst fremragende og direkte fantastiske sci-film. Det er sjældent jeg bliver så imponeret af en film og draget ind i et univers på den vis. Intens. Mesterlig!
Aliens SE - 7/10
Væsentlig svagere, og ødelægges af tåkrummende plat dialog og døde passager, hvor filmen går lidt i tomgang. Ellers fin underholdning, der viser godt potentiale, men ikke lever helt op til det.
Battle Royal DC - 7/10
Grotesk, japansk underholdning, hvor en skoleklasse bliver sendt ud på en øde ø og sat til at dræbe hinanden. Jeg må indrømme mine forventninger var meget lave, men efter endt film, gik det op for mig, jeg egentlig var godt underholdt.
Paranormal Activity - 5/10
Enkelte fine spændingsmomenter, men ellers ikke meget at komme efter, hverken af skuespil, historie eller andet. Det er ikke en film jeg behøver at se igen, og fortsættelserne kan jeg også sagtens undvære, men den er heller ikke direkte dårlig. Middelmådig.
Derudover forsøgte jeg at se The Spirit, men efter et kvarter, var jeg så tæt på at falde i søvn, jeg stoppede og satte Alien på i stedet for.
"That's rough, buddy."
#10504 Lord Beef Jerky 14 år siden
#10505 Neranders 14 år siden
Så vil jeg se den, hvis jeg en dag bliver den påtvunget af en ven eller, som du selv siger, den bliver vist i fjernsynet og håber på det bedste. :)
"That's rough, buddy."
#10506 Skeloboy 14 år siden
Og på den måde har man set rigtig, rigtig mange dårlige film...:)
#10507 JannikAnd 14 år siden
#10508 Bruce 14 år siden
#10509 Neranders 14 år siden
Den sugede sig fast som var det en facehugger! Jeg så den med en veninde i dagslys, og indimellem måtte vi lige give udtryk for, hvor imponeret vi begge var af den. Jeg glæder mig nu meget til et gensyn, alene, under de helt rigtige forhold.
"That's rough, buddy."
#10510 Bobby Singer 14 år siden
True Grit (1969)
Fin western thriller med en ganske veloplagt John Wayne i centrum som den lettere alkoholiserede dusørjæger, der dog har hjertet på det rette sted. Den når dog aldrig helt op på siden af genrens helt store klassikere som "The Good, The Bad and The Ugly", "Once Upon a Time in the West" og "The Wild Bunch".
4/6
Splice
Umiddelbart spændende Sci-fi thriller med en underliggende debat om videnskabens etiske regler, eller mangel på samme. Desværre mister filmen fokuset til sidst og ender ud i noget lettere forudsigeligt splatter til fordel for den ellers ganske interessante handling. Men man husker de gode intentioner bag filmen mere end den platte slutning.
4/6
Minority Report
Snuppede et gensyn med Spielbergs ganske fremragende sci-fi thriller og den gjorde stadig ligeså stort indtryk anden gang, som den gjorde første gang. Det lettere dystopiske fremtidssyn på den udøvende magt, får i hvert mig til at påskynde det system vi har i dag til trods for de fejl og mangler det end måtte indholde.
5/6
Inception
Det blev til endnu et gensyn og denne gang stod den på Christopher Nolans "Inception". Jeg må indrømme at filmen taber en lille smule af sin magi for hvert gensyn. Til trods for den meget stilsikre visuelle side, halter filmen lidt i eksekveringen af den ellers meget spændende grundidé.
4/6