Jeg havde set Danny Boyles sci-fi-thriller 2-3 gange inden turen kom til Blu-ray. Selvfølgelig var det en nærmest mirakuløs oplevelse at lade sig overvælde af filmens uhyggeligt velkomponerede og kraftfulde billedsprog, dens frodige soundtrack (med John Murphys fabelagtige 'Surface of the sun' i spidsen) og dens rungende klang af det evindelige verdensrum, der truer lige på den anden side af skibskroget på Icaros II. Men der gik flere ting op for mig under dette gensyn. Først og fremmest det blændende niveau af både skuespil og dialog. Når mandskabets problemstillinger tages op under besætningsmøderne træder filmen simpelthen i kraft som - for mig - en kollossalt velspillet og velskrevet film, der selv efter 3. - 4. gensyn overrasker med total afvæbnende energi og troværdighed. Ikke mindst Chris Evans' Mace er en sublimt kontrueret karakter, og Evans gør en fremragende figur i rollen.
Det slog knuder i maven på mig jo længere filmen skred ud på sine nervepirrende, hyper- intense kæntringer - og kulminationen var lige så åndeløst spændende som den var poetisk og malerisk smuk.
6/6 - anderledes kan det simpelthen ikke være
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Fik lige set de første tre afsnit af sæson 4 og det kører bare derudaf med noget af den mest velskrevne serie jeg har set i lang tid, men der er faktisk lidt mere humor her i starten på trods af alle de tragiske hændelser. Homopar, guds eksistens, følelser, døden etc.
"I really like your penis, to bad your attached to it" - fantastic
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#2101 - jeg har af samme grund netop erhvervet mig den på blu-ray. Har set den 2 gange før og glæder mig enormt meget til at se den igen. Hvis den fortsætter med at blive bedre som den gjorde fra første visning til første gensyn, så har jeg i hvert fald en god oplevelse til gode. :-)
Public Enemies (3/6) - På trods af en håndfuld virkelig stemningsfulde scener, så synes jeg det var nær umuligt at blive grebet af den fantasiløse historie.
It's Alive (1/6) - Kønsløs gyserfilm jeg allerede har glemt igen efter blot 2 dage.
Orphan (4/6) - Var ganske overrasket over hvordan spændingen fungerede i en fortælling jeg synes at have set op til flere gange før. Ganske underholdende i hele filmens 2 timers spilletid.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeghar aldrig været den store fan af vampyrer på film/tv (selv før Twilight) og det er nok den indlysende grund til jeg ikke helt glad for True Blood, første afsnit. Men udover vampyren, var det ret godt - en fed stemning, lovende historie og en helt utrolig dejlig Anna Paquin. Jeg giver en en chance og håber dens vampyrer overrasker.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg synes at True Blood virkede udemærket. Men det var også kun første afsnit, og det plejer ikke være første afsnit der fanger en. Første afsnit skal jo blandt andet introducere persongalleriet osv..
Jeg vil da i hvert fald også se næste afsnit.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
HBOs serier starter for det meste langsomt ud og det ser også ud til at være tilfældet med denne serie. Nu så jeg kun lidt af det og det var ok. Jeg følger dog aldrig serier på tv, da jeg synes at de fleste serier nydes bedst ved at se dem mere end blot en gang i ugen. Der er noget svært utilfredsstillende ved at vente en uge på at se et afsnit, hvilket især gælder for HBO. Jeg synes at deres serier er meget intense og at man får det bedste ud af dem ved at kunne se dem i en lind strøm.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Jeg synes I skal give True Blood et par afsnit mere. Men det er rigtigt, at nogle vender sig aldrig til sydstats-accenten, og personligt fniste jeg, første gang jeg så hugtænder. Den del er ikke på Buffy standard. Men når det er sagt, så er det en meget anderledes serie end Buffy, og er man træt af det kvalmende und-pige-agtige tema i Twillight og Vampyre Diaries, så er True Blood det rigtig valg. Her er det ikke nusse nusse-tantekys tanktekys, men vold, dyriske lyster og rå mængden af blod. Så fuck af, Emo vampyr-hår-model Robert Pattinson!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#2101 RasmusFL 15 år siden
Jeg havde set Danny Boyles sci-fi-thriller 2-3 gange inden turen kom til Blu-ray. Selvfølgelig var det en nærmest mirakuløs oplevelse at lade sig overvælde af filmens uhyggeligt velkomponerede og kraftfulde billedsprog, dens frodige soundtrack (med John Murphys fabelagtige 'Surface of the sun' i spidsen) og dens rungende klang af det evindelige verdensrum, der truer lige på den anden side af skibskroget på Icaros II. Men der gik flere ting op for mig under dette gensyn. Først og fremmest det blændende niveau af både skuespil og dialog. Når mandskabets problemstillinger tages op under besætningsmøderne træder filmen simpelthen i kraft som - for mig - en kollossalt velspillet og velskrevet film, der selv efter 3. - 4. gensyn overrasker med total afvæbnende energi og troværdighed. Ikke mindst Chris Evans' Mace er en sublimt kontrueret karakter, og Evans gør en fremragende figur i rollen.
Det slog knuder i maven på mig jo længere filmen skred ud på sine nervepirrende, hyper- intense kæntringer - og kulminationen var lige så åndeløst spændende som den var poetisk og malerisk smuk.
6/6 - anderledes kan det simpelthen ikke være
#2102 filmz-Bruce 15 år siden
Så startede jeg på et nyt gennemsyn med the rat pack på SoA og vi fik os tygget igennem 4 afsnit. Luvly!!!
Sætter virkelig pris på lydsporet på denne udgivelse. Dialog er så perfekt, som det lader sig gøre. Virkelig klar og ikke mindst dyb lyd.
#2103 filmz-jonasgr 15 år siden
Fik lige set de første tre afsnit af sæson 4 og det kører bare derudaf med noget af den mest velskrevne serie jeg har set i lang tid, men der er faktisk lidt mere humor her i starten på trods af alle de tragiske hændelser. Homopar, guds eksistens, følelser, døden etc.
"I really like your penis, to bad your attached to it" - fantastic
'Cause I'm evil"
#2104 McPeter 15 år siden
#2105 Lord Beef Jerky 15 år siden
It's Alive (1/6) - Kønsløs gyserfilm jeg allerede har glemt igen efter blot 2 dage.
Orphan (4/6) - Var ganske overrasket over hvordan spændingen fungerede i en fortælling jeg synes at have set op til flere gange før. Ganske underholdende i hele filmens 2 timers spilletid.
#2106 lagoni 15 år siden
#2107 Skeloboy 15 år siden
Buffy er meget bedre:)
#2108 Kruse 15 år siden
Jeg vil da i hvert fald også se næste afsnit.
#2109 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#2110 DarkLight 15 år siden