Ingen tvivl om at Nolan er god til at lave flotte film med overbevisende effekter og at han omgiver sig med gode skuespillere, men.. ja, jeg synes hans film mangler noget udefinerbart, måske er det sjæl? Jeg ved det ikke helt, både denne og "The Dark Knight" er et enormt veludførte film, men det er som om at der mangler noget personligt i dem, jeg ikke rigtigt kan sætte en finger på.
Det synes jeg faktisk ikke er helt ved siden af. Foruden at være en lidt svag historiefortæller, synes jeg, at Nolans film er for rationelle og fantasiløse. Nolan laver... matematiske (i mangel på et bedre ord) film. Og det tiltaler mig overhoved ikke.
Det synes jeg faktisk ikke er helt ved siden af. Foruden at være en lidt svag historiefortæller, synes jeg, at Nolans film er for rationelle og fantasiløse. Nolan laver... matematiske (i mangel på et bedre ord) film. Og det tiltaler mig overhoved ikke.
Jeg synes først det for alvor er sket med TDK og Inception, fordi der har været noget mere personligt over de andre film han har lavet, inkl. Batman Begins. Jeg ved ikke om det måske er hans visuelle udtryk, der gør hele forskellen i de to seneste film.
Lidt som at købe en rødstensvilla og få leveret busterminalen fra Rådhuspladsen i København.. der mangler lidt personlighed og varme, men man får glas og metal i stedet for.
10528# Jeg elskede universet i batman begins, den måde byen var og det hele, men det blev for gråt og kedeligt i The Dark Knight, og håber at han bringer lidt det samme look fra Batman Begins, men gør han nok ikke )=
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Rent stilmæssigt var der da ikke nogen forskel mellem Batman Begins og The Dark Knight i bybilledet. Eller var der? Jeg må ærlig talt indrømme, at jeg ikke husker det sådan...
#10521 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Haha, det ville du sikkert sætte pris på. :D
#10522 Bruce 14 år siden
#10523 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
#10524 Bruce 14 år siden
Hov jeg glemte lige noget!!!
#10519 Hater!
#10525 Batsy 14 år siden
#10526 NightHawk 14 år siden
Må erklære mig fuldkommen enig. Jeg var dog allerede nede på 5/10, efter jeg havde set "Inception" første gang.
#10527 JannikAnd 14 år siden
#10528 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Jeg synes først det for alvor er sket med TDK og Inception, fordi der har været noget mere personligt over de andre film han har lavet, inkl. Batman Begins. Jeg ved ikke om det måske er hans visuelle udtryk, der gør hele forskellen i de to seneste film.
Lidt som at købe en rødstensvilla og få leveret busterminalen fra Rådhuspladsen i København.. der mangler lidt personlighed og varme, men man får glas og metal i stedet for.
#10529 Batsy 14 år siden
#10530 MMB 14 år siden