Til trods for, at jeg er stor fan af Kevin Smith, må jeg også erkende at Cop Out er noget bras, dog havner jeg på 3/10, da der er en smule i den, der er til at smile af.
Jeg er nok selv på en 4/10, men kun fordi at jeg vil gøre det klart at jeg finder den en anelse bedre end Zack & Miri som er en 3/10 hos mig. Jeg er selv stor Kevin Smith-fan, så jeg håber at både "Red State" og "Hit Somebody" bliver på et højere niveau.
utyske (10599) skrev:
Hvad værre er og hvad jeg slet ikke kan respektere er, at Smith gik i infight med alle anmeldere i hele verden, for at forsvare sin film, for derefter at "vågne op" og indse, at han faktisk havde lavet noget lort. På mig virker det som om, at Smith har fortabt sig lidt for meget i hash-tågen og måske ikke helt kan klare konstruktiv kritik, i hvert fald i det tilfælde.
Enig. Jeg kan sagtens følge nogle af hans argumenter, men andre gange virker det bare som om at han tuder lidt over nogle dårlige anmeldelser. Og det klæder ham virkelig ikke.
utyske (10599) skrev:
Det bliver dog spændende at se, om Red State bliver bedre og han har da fundet en interessant måde at præsentere den på, så der ikke bliver smidt vanvittige mængder PR-penge efter den, hvilket han gerne ville undgå.
Jeg ser bestemt også frem til "Red State" og håber det bedste. Jeg har læst ganske gode ting om den og traileren så heller ikke værst ud, så der er håb for at han er kommet på rette køl igen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Boyles flotte og medrivende sci fi byder på flere intense scener og spænding. Der spilles godt og filmen rammer en særdeles god atmosfære. Klimakset er fesent og trækker ned, og det går mig på, da jeg ellers synes rigtig godt om filmen. Men den får alligevel en god behandling da det er en livlig og underholdende film.
8/10
Blade Runner (BD)
Bliver ganske enkelt aldrig min kop te og får ikke flere chancer. Dens melankolske stemning er dræbende og skuespillet (pånær Ford) er pinligt og teateragtigt. Slåsscenen med Ford og kvinden til sidst har jeg altid fundet tåkrummende. Følelserne virker mig ligeledes uægte og kærlighedshistorien uengageret. Kun visuelt formår den at sætte sit præg og BD udgivelsen er i top.
Ærgerligt du ikke kan lide Memento. Giver du den ikke en chance til? Håber du ser Prestige, det er virkelig en forførende film, som jeg tror du vil kunne værdsætte.
Jo, jeg har tænkt mig at se dem begge indenfor en afskyelig fremtid. ;-)
Jeg tror du bare byttet om på dine karakterer, selvom Sunshine naturligvis ligger meget længere nede. :)
Anyways, jeg tænker at du lidt har misset pointen med Blade Runner. Størstedelen af de primære figurer er jo replikanter og opfører sig derfor ikke 100% menneskeligt.
Scott har jo også udtalt at
Deckard er en replikant i filmen, hvilket dog ikke stemmer overens med bogen
, men selvfølgelig vil kærlighed og store følelser være lidt klodsede, fordi replikanterne jo ikke er vant til at have med følelser at gøre.
#10601 wimmie 14 år siden
Fair nok...er der trådløst net?
- Vil jo helst kunne tjekke Filmz selvom man er spærret inde...
#10602 Kruse 14 år siden
Jeg er nok selv på en 4/10, men kun fordi at jeg vil gøre det klart at jeg finder den en anelse bedre end Zack & Miri som er en 3/10 hos mig. Jeg er selv stor Kevin Smith-fan, så jeg håber at både "Red State" og "Hit Somebody" bliver på et højere niveau.
Enig. Jeg kan sagtens følge nogle af hans argumenter, men andre gange virker det bare som om at han tuder lidt over nogle dårlige anmeldelser. Og det klæder ham virkelig ikke.
Jeg ser bestemt også frem til "Red State" og håber det bedste. Jeg har læst ganske gode ting om den og traileren så heller ikke værst ud, så der er håb for at han er kommet på rette køl igen.
#10603 misuma 14 år siden
#10604 Babo Rises 14 år siden
Boyles flotte og medrivende sci fi byder på flere intense scener og spænding. Der spilles godt og filmen rammer en særdeles god atmosfære. Klimakset er fesent og trækker ned, og det går mig på, da jeg ellers synes rigtig godt om filmen. Men den får alligevel en god behandling da det er en livlig og underholdende film.
8/10
Blade Runner (BD)
Bliver ganske enkelt aldrig min kop te og får ikke flere chancer. Dens melankolske stemning er dræbende og skuespillet (pånær Ford) er pinligt og teateragtigt. Slåsscenen med Ford og kvinden til sidst har jeg altid fundet tåkrummende. Følelserne virker mig ligeledes uægte og kærlighedshistorien uengageret. Kun visuelt formår den at sætte sit præg og BD udgivelsen er i top.
5/10
#10605 wimmie 14 år siden
Ganske enig!
Ganske uenig!
#10606 BN 14 år siden
"Pinligt og teateragtigt"? Også Rutger Hauers skuespil?
#10607 BN 14 år siden
Jo, jeg har tænkt mig at se dem begge indenfor en afskyelig fremtid. ;-)
#10608 Babo Rises 14 år siden
Det må jeg sige, ja. Han var så meget bedre i The Hitcher.
#10609 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Jeg tror du bare byttet om på dine karakterer, selvom Sunshine naturligvis ligger meget længere nede. :)
Anyways, jeg tænker at du lidt har misset pointen med Blade Runner. Størstedelen af de primære figurer er jo replikanter og opfører sig derfor ikke 100% menneskeligt.
Scott har jo også udtalt at
#10610 Highland Park 14 år siden
Dave... stop...
Stop... will you?
Stop Dave...
Will you stop Dave?
Stop Dave...