Gravatar

#10641 McPeter 14 år siden

Fik genset Tombstone igår.

Har et svagt punkt for denne western - den har sgu noget særligt over sig. Og så er Val Kilmer bare så mega sej i den. (Tjek hans introduktion her: ) Rigtigt fedt cast generelt og en fed stemning.

God underholdning, som jeg klart vil anbefale til folk med hang til westerns.

5 / 6
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10642 NightHawk 14 år siden

Kaboom!, 2010

http://www.planetaxel.com/productDetails/030306956...

Man skal ikke vandre særlig længe ned af den krogede og syrede vej, som New Queer Cinema legenden og kultinstruktøren Greg Araki her lægger for dagen i sit nyeste LGBT relaterede værk med den slagkraftige titel ”Kaboom!”, før man opdager at denne besynderlige og skrupskøre men afsindigt morsomme dommedagsberetning tegner et krystalklart billede af en instruktør, som tydeligvis er ude i en spøjs blanding af selvparodi og homage til alle sine egne film med en speciel hilsen rettet imod ”Totally Fucked Up”, ”The Doomsday Generation” og ”Nowhere”, der udgjorde ”Teenage Apocalypse” Trilogien” tilbage i 90’erne.

”Smith, college is just an intermission between high school and the rest of your life. Four years of having sex, making stupid mistakes, and experiencing stuff. It's a pit stop, not the second coming of the Messiah.”

I “Kaboom!” spiller den smækre Thomas Dekker, (som de fleste sikkert vil kunne nikke genkendende til qua hans glimrende præstationer i hhv. tv-serierne “Heroes” og “Terminator - The Sarah Connor Cronichles”), hovedrollen som den erotisk slumrende tidsbombe Smith der efter en række mystiske drømme og indtagelsen af en småkage med LSD glasur, under en fest på sit college, langsomt sejler ud på en seksuelt udfordrende og mareridtsagtig deroute af de helt store mens hans veninde, den stærk sarkastiske og lesbiske Stella, (en herlig spydig og ironisk Haley Bennett), må agere terapeutisk havnekaj. Under sin zigzaggende, sjaskvåde og kåde slingrekurs der efterhånden udvikler sig i en mere og mere ildevarslende retning, krydser Smith bl.a. spor med sin tiltrækkende pumpede macho surfer roommate med det guddommelige navn Thor, (Chris Zylka), Thors ven Rex og surferen Hunter hvem han begge har sex med, den sexfikserede orgasme organisator London, (Juno Temple), en mystisk rødhåret kvinde der måske måske ikke bliver myrdet, samt Smiths studiekammerat Oliver, (Brennan Mejia), hvis venlige tilnærmelser han overser, da han pludselig finder ud af, at han er midtpunktet i en konspirationssag der involverer dommedagskult New Order of Tommorow, som har planer om at sprænge jorden til atomer.

Parallelt med Smiths mange seksuelle eskapader falder Stella samtidig pladask for den sensuelle og forførende wicca Lorelei, (Roxane Mesquida), der trods at være en vildkat i sengen efterhånden begynder at tære hård på Stellas kræfter, da den hotte heks magiske evner og deraf nonstop nymfoman trip udvikler sig til en stalker agtig hunger efter sex, som snurrer helt ud af kontrol. Med alle de mange kulørte kærlighedsintriger den dynamiske duo Smith & Stella udsættes for, er det derfor fuld ud forståeligt at koncentrationen og overblikket har det med at tage et afstikker sydpå, mens det store puslespil bliver forsøgt samlet, også selvom de får en advarsel tidligt i filmen af hippie poeten og evighedsstudenten med det ganske rammende øgenavn The Messiah. Han bliver i øvrigt, ganske fornøjeligt og med et stort glimt i øjet med henblik på de mange Greg Araki referencer, spillet af James Duvall der netop var en af de bærende kræfter i “Teenage Apocalypse” trilogien.

“Kaboom!” har som sådan ikke noget nyt på det regnbuefarvede tapet hvad budskaber angår fra Arakis side, men skal udelukkende nydes som et langt trip ned af mindernes psykedeliske allé, hvis ungdomsrelaterede temaer her i øvrigt, (frem for fortidens minimalistiske low budget billedcollage der prægede den gamle trilogi), bliver visualiseret i samme æstetisk flotte og poetisk farvestrålende facon som mesterværket “Mysterious Skin”, mens historien og meget af dialogen i “Kaboom!” synes indhyllet i de resterende hashtåger fra Anna Faris herlige syretrip i “Smiley Face”. På trods af at balancen i manuskriptet undervejs for at sige det mildt er noget ujævn og at finalen afvikles i så hæsblæsende et tempo at selv The Road Runner ville blive forpustet, formåede Araki med sin klukkende morsomme Kevin Smith inspirerede dialog og sine knuselskelige skæve John Hughes agtige karakterer, spillet fremragende af hele castet, at underholde mig rigeligt undervejs til at denne homoerotiske pendant til “Donnie Darko” nu har lagt sig solidt ind på andenpladsen i forhold til de foreløbig 10 film Araki har kreeret.

5/6
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10643 Sweetiebellefan 14 år siden

Amityville Horror (2005)

Michael bay genoplivede denne film, og det skulle have været foregået i virkeligheden.

En lykkelig familie flytter ind i et stort gammelt hus, men bag facaden gemmer huset grusomme historier som kommer til live hver nat efter kl. 3.00.

Ikke pris værdig gys, men bedre end de overvurderede Transformers.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#10644 Kruse 14 år siden

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

Så fik man den endeligt set. Sidste kapitel af en serie som jeg har fulgt siden jeg var 11 år gammel, både i bogform og på film. Det er ærligt talt en mærkelig følelse at tænke på at der ikke kommer en ny film næste år og jeg ikke længere har en ny bog at læse. Men det er nu også rart at med en så lang bog- og filmserie, som så konsekvent har holdt et så højt niveau.

Og hvad så med dette sidste kapitel? Er den ligeså god som sidste film? Nej, ikke helt efter min mening. Men det er i hvert fald en solid og værdig afslutning. Det er selvfølgelig forståeligt at tempoet er noget højere i denne film end den forrige, men nogen gange(hovedsageligt i første halvdel af filmen) følte jeg at filmens tempo var lidt "off" og forhastet. Alan Rickman får endelig helt lov til at slå sig ud, men sommetider var det dog ligefør at det udviklede sig til en karikatur af Snape. Han er blevet kendt for at trække sætninger langt ud, men et par gange var det ved at blive en kende for meget. Men han er dog bestemt god i denne film.

En anden ting der irriterede mig en smule, var at filmen havde flere one-liners og små komiske replikker som ikke fungerede efter min mening. De fleste af dem var formentlig også med i bogen, men problemet med dem var snare leveringen fremfor selve replikkerne. Det virkede lidt som om at figurerne for en meget kort stund var i en komediefilm istedet.

Men effekterne var gode, skuespillerne gjorde hovedsageligt rigtigt godt og historien var ganske veleksekveret. Jeg nød i hvert fald filmen og den formåede det vigtigste den skulle. At afslutte serien på ordenligt vis.

7-8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10645 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

Jeg genså lige Ladyhawke.

Der er som sådan intet i vejen med historien, den er blot ikke fortalt på en specielt spændende måde. Hauer er altid awesome, uanset hvad han er med i, Pfeiffer er virkelig flot i filmen og Broderick har aldrig og kommer sikkert aldrig til at sige mig noget.

Jeg kunne sagtens have levet med ovenstående og var sikkert havnet på 6/10, men musikken er et kapitel for sig selv og for satan, det trækker ned i oplevelsen, så vi ender på:

4/10.
Gravatar

#10646 wimmie 14 år siden

utyske (10645) skrev:
Jeg genså lige Ladyhawke.

Der er som sådan intet i vejen med historien, den er blot ikke fortalt på en specielt spændende måde. Hauer er altid awesome, uanset hvad han er med i, Pfeiffer er virkelig flot i filmen og Broderick har aldrig og kommer sikkert aldrig til at sige mig noget.

Jeg kunne sagtens have levet med ovenstående og var sikkert havnet på 6/10, men musikken er et kapitel for sig selv og for satan, det trækker ned i oplevelsen, så vi ender på:

4/10.

Tsk tsk tsk... Elsker denne lille eventyrfilm og jeg synes musikken er så herlig og 80'er-agtig ;)

7/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10647 misuma 14 år siden

Tron - The Legacy
The Resident

Begge to er overraskende gode smagsoplevelser. Jeffrey Dean Morgan er super i sidstnævnte titel.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10648 wimmie 14 år siden

The Wolfman (2010)

Flot og stemningsfyldt - men også noget langtrukken (så Unrated, Extended edition). Forvandlingsscenerne var virkelig flot lavet - men til gengæld var kampscenerne mod slutningen alt for CGI'ede og knap så imponerende.

6/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10649 McPeter 14 år siden

fik endeligt set Susanne Biers meget aktuelle 'Hævnen' igår. Fantastisk godt opbygget og utroligt flot filmet af en dansk film. Kanon skuespil for de flestes vedkommende og en god historie der vender begrebet hævn fra flere perspektiver. Kan virkeligt anbefales - fuldt fortjent hun er blevet anerkendt for den.

5 / 6

Ps. Så den på blu-ray og må indrømme at både billede og lyd imponerede for en dansk film. Flot.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10650 Batsy 14 år siden

Fik set mange film siden jeg ikke har haft net så det bliver Narniabæver style!

Matrix 1-3

Det er nogle skide gode underholdnings film, og den svageste er nok Reloded, det er vel altid i triologier at 2'erne er svagest
Kampscenerne er fede, action sekvenserne især 3'eren er fandens god underholdning og de effekter, wow selvom når de laver menneske CGI er det lidt "meh", Men alt det der ude i den virkelige verden og ikke i matrix er fantatisk CGI

Alle film er rigtig fede, og de der techno beats passer rigtig godt ind i triologien, selvom jeg fortrækker musikken i 3'eren hvor Neo kæmper den afgørende kamp mod Smith, Epic badass music!

de for alle en 8/10

Mission impossible 1-3

Og igen er 2'eren svagest, etteren meget action fattig, 3'eren med fuld udblæsning, men det en skide gode underholdings film, som jeg altid kan nyde uden at sætte stop især ettern er den bedste og elsker den dejlige humor i den,

MI 1- 9/10
MI 2- 7/10
MI 3- 8/10

Alien Versus predetor

Ja, ikke mit valg en af mine venners, men det da en god hjernedød dum action film, og nok de største plusser er Action sekvenserne hvor AVP kæmper mod hinanden, middelmådigt plot, ringe-middelmådig skuespil, fine effekter, men alt i alt ikke i liga med enten Predetor eller Alien overhovedet

4-5/10,

Rango

Genial animations film, med et utrolig dejligt voice cast!, se den på Engelsk guys, Johnny Depp, Ray Winstone, Timothy Olyphant, Bill Nighy, Alfred molina Harry Dean stanto og Ned Beatty, bare for nævne de mest kendte, de levere en fantatisk voice over, og skal sige at skuespiller brugte motion capture så det jo noget de har lavet, måske ikke alt men løben og det ;)

Den er sjov, spændene, medrivende, og rent faktisk et ret orginalt plot hvertfald ikke noget jeg har set, se den vis du kunne lide Pirates og bare animations film i det hele taget det her er en film i liga med Pixars animations film

8-9/10

GI Joe, Rise of the cobra

WOW, det her er en hjernedød og lam action film!, men jeg kan lide den og den er nogle gange tåkrummende latterlig, men den levere altså varen i noget storslået CGI action madness, selvom de effekter Sommers for styr på dem for fanden, nogle af dem er så svage at det til at brække sig!

Men nok den karekter jeg synes var sådan set værd at følge med i var Snake eyes, altså jeg forstår ikke de navne der? men nok om det de latterlige men sådan er det jo nu hvor det er noget legetøj =P

underholdene, hjernedød action film med nogle lækre babes, storslåede effekter til ringe effekter, men det er sommers vel kendt for at være lidt halv dårlig i effekter branchen

6/10

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: