Gravatar

#10661 Batsy 14 år siden

10660#
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#10662 Kruse 14 år siden

Du har skam helt ret Batsy - "The Prestige" er Nolan's bedste film :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10663 MOVIE1000 14 år siden

Jeg synes det er TDK
TDK
Insomnia
Inception
Batman Begins
The Prestige
Memento
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#10664 lyspunkt 14 år siden

Sanctum

En gruppe huleforskere er ved at udforske et ukendt hulekompleks, da et uvejr oversvømmer de øvre huler og afspærre deres udgang. De har nu ingen anden mulighed end at dykke og klatre længre ind i komplekset for at finde en ny udvej mens vandet stiger.

Selvom denne historie er inspireret af virkelige hændelser, så er persongalleriet blevet krydret med de sædvandlige arketyper:
Den erfarne og kyniske opdagelsesrejsende, hans bebrejdende klatregeni af en søn, den rige adrenalinhungrende playboy, hans ubehjælpsomme "damsel-in-distress" der aldrig har dykket, den brave udlænding der nok skal ofre sig og den sårede kammerat, der allerede har oplevet en hel del.
Og omgivelserne indordner sig også efter handingen. Snart er der brølende vandmasser når svære forhindringer skal forceres, hvor de medvirkende kan råbe og bebrejde hinanden, og snart er der tyst som graven, når der skal tales dybt og dannes bånd mellem far og søn.

Uanset hvor spændende, vådt og klaustrofobisk huleudforskning er, så bliver Sanctum aldrig andet end en mellemting mellem Wipeout-zonen og et afsnit af "Jeg burde være død". Jeg sad hele tiden og håbede på, at der i næste hule ville dukke enten en sørøverskat, kæmpepadehatte, rumvæsner eller blege monstre op.
Dog er der både drama, tårevædende afsked, svigt, hævn og call-backs, flotte omgivelser og billeder nok til at refærdiggøre de 110 minutter, hvis man bærer over med en lidt corny handling.

4/6
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#10665 Sweetiebellefan 14 år siden

Så også lige Alien VS Predator.

Flot lavet, men så corny som man siger i staterne.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#10666 misuma 14 år siden

The Next Three Days - overraskende følelsesladet og nervepirrende film, men cremen på toppen var gensynet med Daniel Stern, Brian Dennehy og ikke mindst Jason Beghe som vandt min respekt med den gamle film Monkey Shine.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10667 Bruce 14 år siden

Filmdag.

Iron Clad
Faktisk ganske intens, voldelig og med nogle fine præstationer, især Paul Giamatti og jeg må faktisk sige, at flere af cgi effekterne var rigtig godt udført, med tanke på budgettet. Men hold da kæft en fotografering, eller mange på samme. Det var simpelthen så ringe filmet, med talentløse nærbilleder og uoverskuelig shakycam under actionsekvenser. Synd, for det trækker meget ned!

4/10

Alien - D.C.
Særklasse!

10/10

Rango
Den startede fint ud, med godt tempo og vilje, men halvvejs kiggede vi alle på hinanden, og indså, at vi nok kun havde grint et par gange og derudover faktisk ikke var særlig betaget af kvaliteten af indholdet og dialogen, som ofte blot var afkog, på andre films storhed. Så vi endte med at stoppe den halvvejs, hvorfor min karakter selvfølgelig ikke kan være dækkende for et fuldt syn.

5/10

Company Men
Overraskende god og deprimerende affære. Med 4 gutter i 40'erne og vore respektive jobsituationer, så ramte denne ret godt i solar plexus, mht. hvor vore værste bekymringer for morgendagen befinder sig. Det var absolut ikke nogen feel good film, men gav et ganske godt portræt af nutidens outsourcing situation i vesten, hvor tusinder af jobs går tabt, pga. for høje udgifter i globaliseringens konkurrencesituation. Der var indimellem optræk til lidt violiner, men det blev holdt ret sobert, dog med en lidt for kæk afslutning, som godt kunne være afsluttet på mere subtil vis.

8/10

Aliens - extended
Det er nemt at foretage sammenligninger med originalen, især når man ser begge samme dag. Kvalitetsforskellen står virkelig ud. Billedmæssigt er Cameron en ren novice ifht. Scott, med en utrolig enkelhed i billedkompositionerne, hvor Scotts øje for detaljer, går igen i håndværket på hvert et objekt der er at finde i "mise en scene". De bedste lydøjeblikke er genbrug af Goldsmiths score, men ofte akkompagneres det amatøragtige marines af soldaterkammerater og fanfare musik ... passende, men utroligt ineffektivt og irriterende. Filmen har sine momenter, men ellers er det blot en skuffende opfølger, også selvom filmen "blot skal sluges" som en actionfilm.

6/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#10668 Lord Beef Jerky 14 år siden

#10667 Aaaah, du kan sgu godt lige se resten af Rango. Den står lidt stille i nogle øjeblikke, men den er sateme modig til tider.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10669 chronaden 14 år siden

Syns dælme også du er efter "Aliens", jeg betegner den også som en actionfilm, men den er på min top 3 liste over de bedste af slagsen, stemningsfyldt og veludført og med et herligt cast.

Tror du ikke bare du holder den for meget op ved siden af "Alien" og så kan den kun skuffe? :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#10670 Bruce 14 år siden

#10669 Der er jo ingen tvivl om, at Aliens kommer til kort på manuskript, cinematografi, soundtrack, skuespil, cast, dialog og spænding, så er det blot en ikke nedskreven lov, at actionfilm gerne må nedprioritere på disse områder, blot det er en ... actionfilm? At vinde på gyngerne, hvad man sætter til på karussellerne?

Jeg mener ikke de 30 minutters ekstra klip leverer andet end pace problemer og plothuller.

Men hvad er der så lige af action? Hvis man kigger (lytter) godt efter, så sker der faktisk ikke meget af slagsen, første gang marinerne går på rov. Der er en masse råb og skrig og man ser soldaterne skyde og meget hurtige klip af noget som eksploderer og er grønt. Når de fire vagtmaskinkanoner fyrer af, så ser man nedtælling af ammunition på en skærm og i en enkelt eller to sekvenser ser man i et splitsekund noget som eksploderer og er grønt.

Det er faktisk først til sidst, når Ripley møder dronningen, at Cameron træder i karakter, med det jeg vil kalde tilfredsstillende og suspensefyldt action. Op til da er det en langtrukken affære og i selskab med den 80'er narrehatte mentalitet, som kendetegnede disse "vi tror vi er badass'es". Jo Bill Paxton ER da morsom, men, jeg bryder mig ikke om Camerons præferencer for at arbejde med stereotyper. Det bliver til en forfærdelig masse spilletid og dialog, hvor man skal sidde og sluge kameler for at komme til næste skudduel.

Og helt elementært, så er Cameron måske en teknisk wiz, men hans koreografering er altså ikke noget at skrive hjem om.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: