Jeg synes Bale var fantastisk og jeg synes også godt om Amy Adams præstation. Men selve filmen skulle i mine øjne have fokuseret meget mere på dramaet, fremfor at give boksningen så meget plads, når den nu reelt ikke var synderligt interessant hverken som del af fortællingen eller i sin udførsel. Mest af alt fandt jeg bare filmen lang at sidde igennem og kun stedvist engagerende. Så igen 3/6, en middelmådig film at best.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Men det kan jeg. Ikke fordi det er en dybt original film (det er det slet slet ikke). Men fordi den er vedkommende fortalt, med gode klassiske dyder og med et portræt af en misbruger bedre og mere autentisk skildret end det ofte ses (jeg har dog arbejdet inden for området, så lidt kender jeg da til dette) og så er den overraskende sjov og varm. Den faldt rigtigt godt i min smag, mest fordi den var så forbandet velspillet og havde så skarpt tegnet karakterer.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Men selve filmen skulle i mine øjne have fokuseret meget mere på dramaet, fremfor at give boksningen så meget plads,
Jeg synes bestemt, at filmen bruger tilpas tid på dramaet. Jeg vil tro, at de fleste der har set The Fighter med forventningerne om en masse storslåede boksekampe, vil blive gevaldigt skuffet, da boksescenerne simpelthen er for korte og mangler intensitet som eksempelvis Raging Bull. Heldigvis så jeg filmen med forventningerne om at se et menneskeligt vedkommende drama, og fik en meget tilfredsstillende filmoplevelse. Filmens konfrontation med det store skænderi er et klasseeksempel på, at en ordinær historie sagtens kan føles friskt, så længe det er ordentligt eksekveret, med jordnære karakterer gør os engageret i historien. Det var absolut filmens bedste og mest rørende scene.
#10681 Batsy 14 år siden
#10682 Collateral 14 år siden
#10683 Batsy 14 år siden
#10684 Collateral 14 år siden
#10685 Hr. Nielsen 14 år siden
#10686 BN 14 år siden
Mission: Impossible 2 - 1/6 (jeg har sjældent set værre actionfilm end denne)
Mission: Impossible 3 - 5/6
1'eren er helt klart den mest tidløse eller langtidsholdbare af de tre film.
#10687 MOVIE1000 14 år siden
M:I:2 3/6
M:I:3 4/6
#10688 Collateral 14 år siden
#10689 Sweetiebellefan 14 år siden
Ville du elske en tyv?
Denne russiske film handler om en dreng som bliver plejet af en soldat og hans elsker efter at have mistet sin far, men soldaten lever også som tyv.
Vladimir Mashkov som er med i filmen, får nu også en rolle i den kommende Mission Impossible film.
10/10
#10690 IK 14 år siden
Jeg synes bestemt, at filmen bruger tilpas tid på dramaet. Jeg vil tro, at de fleste der har set The Fighter med forventningerne om en masse storslåede boksekampe, vil blive gevaldigt skuffet, da boksescenerne simpelthen er for korte og mangler intensitet som eksempelvis Raging Bull. Heldigvis så jeg filmen med forventningerne om at se et menneskeligt vedkommende drama, og fik en meget tilfredsstillende filmoplevelse. Filmens konfrontation med det store skænderi er et klasseeksempel på, at en ordinær historie sagtens kan føles friskt, så længe det er ordentligt eksekveret, med jordnære karakterer gør os engageret i historien. Det var absolut filmens bedste og mest rørende scene.