Ok tak for svar. Jeg opfattede også biografversionen som halvkedelig og uinspirerende, omend teknisk flot. Men synes også den virkede en smule rodet, hvilket de ting du, Bruce, nævner nok ville kunne hjælpe lidt på. Er dog ikke helt sikker på der er nok kød på til at gøre det til en god film for mig stadig. :-)
#10841 Jeg ville skam også foretrække hr. Scott ville lave film som sigtede højere. Som Alien og Blade Runner. Hvilket jeg så endelig tror, han har gang i nu. Jeg ville også foretrække, at han ikke blev kendt som mr. D.C, men at de film han udsendte var "as is", når de nåede biografen. Men på den anden side, vil jeg hellere have D.C. versioner, hvis det er den eneste måde at komme udenom studiernes klamme håndsret over det endelige produkt. Men for mig formår han trods alt, selv i sine mindre oplyste øjeblikke, at skrue seværdige film sammen på rygraden, som altid skinner produktionsmæssigt.
Robin Hood er langt fra den hellige graal, men I guder en kvalitetsforskel, når man ser film som Centurion, The Eagle og Iron Clad.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Det kom som lidt af en overraskelse, at denne film havde noget at byde på. Jeg tager det altid som et faresignal, desto flere klip man ser fra en given film inden premieren. Men man har taget sig god tid til at forklare omstændighederne bag begivenhederne og CGI animeringerne er som oftest rigtig gode, undtagen nogle af klippene mod slutningen, når der sættes i overdrive.
Historien, som et par at typerne deri, er ganske stereotyp. Det er set 100 gange før, men det er eksekveret godt og med en seriøs indgangsvinkel og så sniger der sig også et par gode hentydninger ind til den, formentlig næste film i serien, som ser ud til at basere sig på den originale Planet of the Apes film fra 1968.
Film: 7/10
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Utrolig underholdene film, downey er fremragende, klimer er bare god som altid, Monhagen er sexy især med nisse kostume, historien og bare den måde den er fortalt på er genial, man er underholdt hele tiden og det sjove er at de gør lidt grin med mange blockbusters klicher osv, især hen ved slutningen,
jeg var godt underholdt hele vejen igenmen, og fortjener sin ros og sine 7,7 på imdb
8/10 eller 5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Offret, 1986 Tarkovskys svanesang - kronen på et unikt, omend sparsomt, livsværk. Det er en stor hyldest til Bergman, hvor både Sven Nykvist, Erland Josephson og Bergmans søn er med. Og ikke mindst, så foregår den på Gotland.
Det er ikke tilfældigt, jeg bruger så meget tid på Bergman. Det minder utroligt meget om Bergman i stil og stemning. Tarksovsky møder Bergman, kan man sige. Det er ikke ment som en negativ ting, for mange af Tarkovskys trademarks er stadig intakte.
Når alt kommer til alt, så er Offret en ganske emninent film! Et eksistentialistisk dommedagsdrama, der med suveræne billeder, skuespil og historie er fængende fra start til slut!
Hvorfor ikke 10/10? Men ja, fantastisk film, fatter bare ikke at folk sammenligner den med Bergman. Offret og Bergmans film har da kun Sverige, Sven Nykvist og Josephson tilfælles.
#10841 McPeter 14 år siden
Så vil jeg sgu hellere se Braveheart igen. :-)
#10842 Bruce 14 år siden
Robin Hood er langt fra den hellige graal, men I guder en kvalitetsforskel, når man ser film som Centurion, The Eagle og Iron Clad.
#10843 Bruce 14 år siden
Det kom som lidt af en overraskelse, at denne film havde noget at byde på. Jeg tager det altid som et faresignal, desto flere klip man ser fra en given film inden premieren. Men man har taget sig god tid til at forklare omstændighederne bag begivenhederne og CGI animeringerne er som oftest rigtig gode, undtagen nogle af klippene mod slutningen, når der sættes i overdrive.
Historien, som et par at typerne deri, er ganske stereotyp. Det er set 100 gange før, men det er eksekveret godt og med en seriøs indgangsvinkel og så sniger der sig også et par gode hentydninger ind til den, formentlig næste film i serien, som ser ud til at basere sig på den originale Planet of the Apes film fra 1968.
Film: 7/10
#10844 BN 14 år siden
Hedder dit musikidol så Bruce Sprængsteen?
#10845 Bruce 14 år siden
#10846 BN 14 år siden
;-D
#10847 Sweetiebellefan 14 år siden
Friday the 13th (1980)
Vi har lejrbål her.
Eller, nogen unge folk holder sommerferie i ødemarken i New Jersey.
Men en er ude efter dem, mens der har foregået noget uhyggelig i lejren førhen.
Baseret på en Urban Legend fra New Jersey, og efterfulgt af flere fortsættelser.
8/10
#10848 Batsy 14 år siden
Utrolig underholdene film, downey er fremragende, klimer er bare god som altid, Monhagen er sexy især med nisse kostume, historien og bare den måde den er fortalt på er genial, man er underholdt hele tiden og det sjove er at de gør lidt grin med mange blockbusters klicher osv, især hen ved slutningen,
jeg var godt underholdt hele vejen igenmen, og fortjener sin ros og sine 7,7 på imdb
8/10 eller 5/6
#10849 Skeloboy 14 år siden
Tarkovskys svanesang - kronen på et unikt, omend sparsomt, livsværk. Det er en stor hyldest til Bergman, hvor både Sven Nykvist, Erland Josephson og Bergmans søn er med. Og ikke mindst, så foregår den på Gotland.
Det er ikke tilfældigt, jeg bruger så meget tid på Bergman. Det minder utroligt meget om Bergman i stil og stemning. Tarksovsky møder Bergman, kan man sige. Det er ikke ment som en negativ ting, for mange af Tarkovskys trademarks er stadig intakte.
Når alt kommer til alt, så er Offret en ganske emninent film! Et eksistentialistisk dommedagsdrama, der med suveræne billeder, skuespil og historie er fængende fra start til slut!
9/10
#10850 Fellaheen 14 år siden