Gravatar

#10951 wimmie 14 år siden

misuma (10949) skrev:
Se den hvis du hader dig selv.

Må jeg lige huske til en dag hvor jeg er fyldt med selvhad ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#10952 BN 14 år siden

SAMCRO (10950) skrev:
suk... :(

Nå men hvis det er sådan jeg skal bedømmes så må det jo være sådan.

Vent nu liiiige lidt! ;-)

Hvorfor tror du jeg fremhævede ordene "til forveksling" med fed skrift?

BN (10930) skrev:
Med tanke på disse sceners fine afskedtagen med vores helte, ligner en replik som "Filmen der ikke vil ende" til forveksling en replik fra en person, der kun finder actionscenerne i trilogien interessante, og som ikke har følt magien, stemningen, intensiteten og følelserne i de mange rolige scener

Pointen med denne sætning er: Hvorfor skal trilogien slutte lige efter actionen i stedet for efter flere af de karakterscener, som er filmens hjerte?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10953 Bobby Singer 14 år siden

#10952 Jeg mener bare at hovedhistorien i trilogien handler om Frodo der skal destruere ringen og de kunne måske godt have afsluttet trilogien en smule mere elegant efter min mening. Jeg synes slutningen mister lidt af sin emotionelle slagkraft i og med at de trækker den ud alt for længe efter at den egentlige historie er slut.
Idjit
Gravatar

#10954 BN 14 år siden

SAMCRO (10953) skrev:
Jeg synes slutningen mister lidt af sin emotionelle slagkraft i og med at de trækker den ud alt for længe efter at den egentlige historie er slut.

Historien om Ringen og Sauron slutter ganske rigtigt på det sted, hvor DU gerne vil have filmen til at slutte. Men historien om Broderskabet slutter først, da Frodo rejser med Gandalf til elvernes land. I mine øjne handler den egentlige historie om Broderskabets 8-9 medlemmer - og ikke om Sauron. Derfor vil jeg gerne se, hvad der blev af dem, og ikke bare hvad der blev af Ringen og Sauron.

Jeg finder derfor slutningen mere end passende og umådelig stærk i emotionel henseende ovenpå alle de strabadser og voldsomme begivenheder, vores helte har gennemgået.

Men vi er da ihvertfald enige om, at trilogien - overordnet set - er fantastisk. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10955 Lord Beef Jerky 14 år siden

#10949 Hehe, jeg så Primal i Berlin for nogle år tilbage, hvor effekterne endnu ikke var færdige... det gjorde den endnu sjovere end næste gang jeg så den, hvor mange af effekterne næsten så ok ud =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10956 Collateral 14 år siden

Ovenpå et par middelmådige og kedelige film den seneste tid, besluttede jeg mig for at opfriske paletten med nogle film jeg havde større forventninger til. Lykkeligvis fik jeg set to fremragende film, der var vidt forskellige, men begge havde høj kvalitet til fælles.

"Secretary":
På NightHawks opfordring købte jeg for ganske nyligt denne film, og i går aftes/nat fik jeg så set den. Skuffet blev jeg lykkeligvis ikke. Ikke alene har filmen massere af kant, i form af dens mørke temaer, men den besidder samtidig en humor der ikke burde fungerer i en film af denne art, men så absolut gør det. Jeg yder ikke filmen respekt, men jeg fandt absolut filmen fornem såvel i sin tekniske udførsel som i sin historie, og sine psykologisk mangefacetterede karakterer.

8/10

"Leaving Las Vegas":
Sent var det blevet da jeg påbegyndte denne film og mit første indtryk var tvivlende. Filmens gritty udseende var med til denne indledende tvivlen, men det varede ikke længe før jeg var opslugt. Overvældet er nok det mest beskrivende ord for min fornemmelse ved denne films slutning, det rå look og den til tider hjerteløst hårde historie var for mig en absolut fantastisk oplevelse at sidde igennem. Apropos det rå look er det imponerende at se hvor smukke 16mm optagelserne faktisk er. De tilføjer utrolig meget ikke alene til stilen og stemningen, men også de enkelte kompositioner. Kompositioner som i øvrigt er sindsoprivende smukke fra tid til anden. Cage og Shue spiller begge fremragende, og særligt kemien de to imellem er stærkt velfungerende. Ben og Seras forholds tragiske karakter er et stærkt fundament for det afgrundsdybe mørke filmen, og dialogerne er i særdeleshed med til at støtte op om dette forhold. "Leaving Las Vegas" ramte plet for mit vedkomne. Dens mørke, melankoli og eftertænksomme hovedkarakterer var simpelthen lige efter min smag.

10/10

Som om det ikke skulle være nok, så jeg i dag endnu en film, som jeg længe har skammet mig en smule over ikke at have set. Jeg vil ikke skrive en hel masse om den, men

"One Flew Over the Cuckoo's Nest"
var også en rigtig god film. Jeg fornøjede mig ganske godt over Nicholsons præstation i filmen, og særligt var også Brad Dourifs karakter for mig velfungerende. Faktisk er hele castet og deres karakterer en af de allevæsentligste grunde til at se denne film. For pga. det fremragende cast lykkedes det at engagere seeren, og personligt kunne jeg ikke lade være med at ønske godt for disse karakterer, der som Nicholsons karakter McMurphy siger ikke er voldsomt mere tossede end den gennemsnitlige idiot der vandrer rundt på gaden. En film der er svær ikke at holde af.

8/10

Jeg nappede også lige en tur i biografen og så denne hersens abefilm der har været så megen snak om. "The Rise of the Planet of the Apes" var da også ganske god, og særligt interesserede Caesers historie mig meget. Andy Serkis' skuespil er frembragt i animationen, og karakteren er utvivlsomt filmens stærkeste kort. Dygtig er naturligvis også de øvrigt medvirkende, hvoraf særligt John Lithgow, hvis spil og karakter er meget unik for en så stor film. Og så var det i øvrigt, som mange anmeldere har nævnt, ganske dejligt at filmen tog sig god tid i opbygningen af sine karakterer. En anderledes blockbuster, der nær var blevet ødelagt af en nævenyttig klovn bagerst i salen, der ikke kunne dy sig fra at heppe, og tale højlydt gennem hele filmens afsluttende akt.

6/10

"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10957 Skeloboy 14 år siden

The Squid and the Whale, 2005
Her på filmz er der kun 2 kommentarer - 1 til DVD og en til bio-anmeldelsen. Og det er godt nok ærgeligt, for The Quid and the Whale fortjener at blive set af langt flere. Der er en vis ironisk distance fra det meget tunge emne - skilsmisse og hvordan det påvirker børnene i midten - men alligevel holder man af karaktererne.

Med små armbevægelser og en kort spilletid(76 min.) kommer den rundt om en del emner uden at virke forceret. Manuskriptet er knaldhamrende godt. Det samme kan siges om skuespillet - især Jeff Daniels.

Det er lidt svært lige at sætte ord på oplevelsen, men der er ingen tvivl om, at det er en film, jeg glæder mig til at se igen. Det er uden tvivl en af de bedste film fra 2005!

9/10
Gravatar

#10958 Muldgraver 14 år siden

Endnu en anbefaling herfra så, dejlig film :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#10959 Kruse 14 år siden

"The Squid and the Whale" er ganske rigtigt en fremragende film, og får også en anbefaling herfra :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10960 misuma 14 år siden

^^

...og det samme gøres herfra. Filmen er vist også moden til et gensyn for mit vedkommende.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: