Drag Me To Hell Sam Raimis tilbagevenden til gysergenren er et forfriskende bekendtskab i en tid, hvor Hollywood spytter det ene remake ud efter det andet, hvis de da ikke lige har travlt med diverse sequels og prequels. ”Drag Me To Hell” vækker minder om de gode gamle Evil Dead film, primært på grund af dens måde at blande gys og komik, hvilket kun gør sådan et gyser hungrende freak som mig glad. Det er rart at se Sam Raimi som legebarnet igen, der denne gang har fået fuldstændig frie tøjler, hvilket kun gør det endelige værk så meget bedre.
Jeg har set det sidste afsnit af Twin Peaks og det er lidt med blandede følelser. Selve serien er fantastisk, især første sæson er noget af det bedste der er lavet (slår dog ikke Six Feet Under). Anden sæson kunne jeg ikke huske ligeså godt. Afsløringen af Lauras morder fungerer egentlig fint omend man godt kan se at den er noget forhastet. Derefter er det en noget rodet affære. Heldigvis er sjælden og Twin Peaks ånden der stadigvæk og det gør meget. James Hurley historien kunne de godt have sløjfet, men problemet med et så stort persongalleri er, at de hver især skal have noget spilletid og James' og Donnas historie centrerer sig begge om Laura og da denne historie er et overstået kapitel er der ikke så meget mere at tage fat på hos dem. Nadias historie som teenager klæder hele ikke historien. Jovist det er da meget morsomt, jeg synes blot at de går så langt væk fra temaet i Twin Peaks og introducerer noget "goofy" karakterer og historier. Der er godt nok mange specielle personer, men der er ikke decideret nogle som tidligere har været baseret på ren komik. Og så er der naturligvis en masse løse ender og en ren cliffhanger. Om det var ment som en slutning eller en fortsættelse kan måske diskuteres, men de vidste vel på dette tidspunkt godt hvor det bar hen, med faldende seertal og des lige. Den er dog også tilfredsstillende, selv om man gerne vil have svar på noget mere. Måske kommer det i Fire Walk With Me, som jeg aldrig har set.
Episoderne med Audrey er dog ganske interessante, dog havde jeg gerne set at de havde fortsat "forholdet" i mellem hende og Cooper (selv om jeg godt er klar over at det blev valgt at de ikke kunne have et romantisk forhold). Noget som de i øvrigt kunne have vendt tilbage til hvis der var blevet lavet en tredje sæson. Jeg synes nemlig at slutningen fik serien tilbage på sporet og lagde grunden til nogle interessante problemstillinger.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Så fik jeg den endelig set til ende og filmen er sammen med The Insider absolut stadig toppen af Michael Manns resume. Så der skal ikke tærskes langhalm i den.
Videokvaliteten er klasse. Foruden til tider noget bløde billeder, så kan der ikke klages over farvetone, kontrast og detaljeringsgrad.
Lyden er absolut det bedste Heat har lydt til dato. Helikopterne og landingssekvenserne til sidst giver virkelig subwooferen noget at arbejde med. Skudscenerne er meget dynamiske og med god retningsbestemmelse og panorering. Der mangler lidt bund ifht. nyere lydspor, men den største svaghed er en dialog, som filmen igennem er for svag ifht. effekterne. Efter 20 minutter, skruede jeg centerkanalen op med 3dB for ikke at skrue op og ned filmen igennem og det hjalp. Uden tvivl er lydsporet komponeret efter instruktørens foreskrifter, men skulle jeg have en tilfredsstillende dialog, så ville jeg sidde febrilsk med remoten, når action'en sætter ind.
Film: 8/10 Video: 9/10 Audio: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#2183 Jeg har skam også hele tiden syntes at serien er fremragende. Disse var også blot nogle få af de ting som ikke rigtig fungerede, men pga. sit store persongalleri bliver der ikke dvælet så meget i disse historier. Jeg synes især de sidste par afsnit fungerer rigtig godt, hvis man kan acceptere dens lidt mærkelige historie. I øvrigt var det lidt sjovt at se en ung Duchovny dukke op, det var noget jeg ikke lige kunne huske.
Men det fantastiske ved serien er måden den blander forskellige genrer. Der er lidt af hver, komik, drama, thriller, krimi, film noir og til sidst også science fiction. Det er også derfor at det er ærgeligt at den blev stoppet, idet den kunne være gået i mange forskellige retninger. Nu er det vel stadigvæk ikke helt klart hvad der skete angående produktionen, hvor meget Lynch var involveret etc. Jeg synes dog at serien bliver mere dyster i de sidste par afsnit og det er vel også der man mener at Lynch kom tilbage til serien, såvidt jeg erindrer. Lynch selv er i øvrigt ganske morsom som Gordon.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Bliver lige nødt til at vende mine frustrationer herinde. Jeg så Drømmen i går, og jeg tænkte nok den ikke ville være noget specielt, men jeg havde sgu ikke forudset, at jeg ville ende med at se en af de værste film jeg kan komme i tanke om. Ganske vist er den baseret på en sand historie, men jeg har sjældent oplevet en film der er så utroværdig. Dens fuldstændigt sort/hvide univers, maler et billede af en virkelighed, som selv Smølferne kan gøre mere realistisk. De stereotype karakterer og den forfærdelige oversentimentalitet er kvalmende, og de spandevis af klicheer og følelsesmanipulationer der bliver trukket ned over en, gør selv Hollywood bedre i deres allerværste film. Føj for helvede en lortefilm.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#2186 Jeg er ret enig faktisk. Der er et par enkelte ting, der virker (faderens anfald f.eks. men det er mest pga. godt spil af Jens Jørn Spottag) ellers ligner den næsten en slags parodi på "Dead Poets Society".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#2188 Jeg er ret sikker på, at hvis "Drømmen" havde været en zombie-parodi på "Dead Poets Society", havde resultatet været bedre.
Allerede titlen giver muligheder: "Dawn of the Dead Poets", "I Walked with a Dead Poet" osv. Taglinen skulle være noget i retningen af "Take a Bite of Poetry". ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#2181 Bobby Singer 15 år siden
Sam Raimis tilbagevenden til gysergenren er et forfriskende bekendtskab i en tid, hvor Hollywood spytter det ene remake ud efter det andet, hvis de da ikke lige har travlt med diverse sequels og prequels. ”Drag Me To Hell” vækker minder om de gode gamle Evil Dead film, primært på grund af dens måde at blande gys og komik, hvilket kun gør sådan et gyser hungrende freak som mig glad. Det er rart at se Sam Raimi som legebarnet igen, der denne gang har fået fuldstændig frie tøjler, hvilket kun gør det endelige værk så meget bedre.
5/6
#2182 filmz-jonasgr 15 år siden
Episoderne med Audrey er dog ganske interessante, dog havde jeg gerne set at de havde fortsat "forholdet" i mellem hende og Cooper (selv om jeg godt er klar over at det blev valgt at de ikke kunne have et romantisk forhold). Noget som de i øvrigt kunne have vendt tilbage til hvis der var blevet lavet en tredje sæson. Jeg synes nemlig at slutningen fik serien tilbage på sporet og lagde grunden til nogle interessante problemstillinger.
'Cause I'm evil"
#2183 Skeloboy 15 år siden
Men jeg elsker Twin Peaks, har set den ca. 1 gang om året siden 2000...og det vil jeg nok blive ved med:)
#2184 filmz-Bruce 15 år siden
Så fik jeg den endelig set til ende og filmen er sammen med The Insider absolut stadig toppen af Michael Manns resume. Så der skal ikke tærskes langhalm i den.
Videokvaliteten er klasse. Foruden til tider noget bløde billeder, så kan der ikke klages over farvetone, kontrast og detaljeringsgrad.
Lyden er absolut det bedste Heat har lydt til dato. Helikopterne og landingssekvenserne til sidst giver virkelig subwooferen noget at arbejde med. Skudscenerne er meget dynamiske og med god retningsbestemmelse og panorering. Der mangler lidt bund ifht. nyere lydspor, men den største svaghed er en dialog, som filmen igennem er for svag ifht. effekterne. Efter 20 minutter, skruede jeg centerkanalen op med 3dB for ikke at skrue op og ned filmen igennem og det hjalp. Uden tvivl er lydsporet komponeret efter instruktørens foreskrifter, men skulle jeg have en tilfredsstillende dialog, så ville jeg sidde febrilsk med remoten, når action'en sætter ind.
Film: 8/10
Video: 9/10
Audio: 8/10
#2185 filmz-jonasgr 15 år siden
Men det fantastiske ved serien er måden den blander forskellige genrer. Der er lidt af hver, komik, drama, thriller, krimi, film noir og til sidst også science fiction. Det er også derfor at det er ærgeligt at den blev stoppet, idet den kunne være gået i mange forskellige retninger. Nu er det vel stadigvæk ikke helt klart hvad der skete angående produktionen, hvor meget Lynch var involveret etc.
Jeg synes dog at serien bliver mere dyster i de sidste par afsnit og det er vel også der man mener at Lynch kom tilbage til serien, såvidt jeg erindrer.
Lynch selv er i øvrigt ganske morsom som Gordon.
'Cause I'm evil"
#2186 Lord Beef Jerky 15 år siden
#2187 Benway 15 år siden
#2188 wimmie 15 år siden
De Intellektuelles zombiefilm?
#2189 Benway 15 år siden
Allerede titlen giver muligheder: "Dawn of the Dead Poets", "I Walked with a Dead Poet" osv. Taglinen skulle være noget i retningen af "Take a Bite of Poetry". ;)
#2190 Michael Andersen 15 år siden