Gravatar

#10971 Bobby Singer 14 år siden

Collateral (10956) skrev:
"Leaving Las Vegas":
Sent var det blevet da jeg påbegyndte denne film og mit første indtryk var tvivlende. Filmens gritty udseende var med til denne indledende tvivlen, men det varede ikke længe før jeg var opslugt. Overvældet er nok det mest beskrivende ord for min fornemmelse ved denne films slutning, det rå look og den til tider hjerteløst hårde historie var for mig en absolut fantastisk oplevelse at sidde igennem. Apropos det rå look er det imponerende at se hvor smukke 16mm optagelserne faktisk er. De tilføjer utrolig meget ikke alene til stilen og stemningen, men også de enkelte kompositioner. Kompositioner som i øvrigt er sindsoprivende smukke fra tid til anden. Cage og Shue spiller begge fremragende, og særligt kemien de to imellem er stærkt velfungerende. Ben og Seras forholds tragiske karakter er et stærkt fundament for det afgrundsdybe mørke filmen, og dialogerne er i særdeleshed med til at støtte op om dette forhold. "Leaving Las Vegas" ramte plet for mit vedkomne. Dens mørke, melankoli og eftertænksomme hovedkarakterer var simpelthen lige efter min smag.

10/10

Kunne ikke have sagt det bedre selv. :)

Fremragende film og en man sent glemmer.
Idjit
Gravatar

#10972 Batsy 14 år siden

Foeller (10948) skrev:

Godt, at du kunne lide den. :)

JA!, har lyst til at se Iwo Jima!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#10973 Muldgraver 14 år siden

Benway (10969) skrev:
Ang. "The Squid and the Whale" så er det den her liste #10967 referer til.

Jeg mener selvsagt, at den holder til det - ellers havde jeg ikke sat den på - men set i bakspejlet havde jeg måske også været fristet til at skifte den ud med "The Life Aquatic" som Noah Baumbach også var inde over. Begge er film jeg kan blive ved med at vende tilbage til.

Personligt vil jeg give dig ret, The Life Aquatic finder jeg sublim genreleg og solid karakterfinurlighed med gennemgående kulmination udi hjertevarm (selv)ironi. Jeg ville nok også placere den højere end nummer 20, men så skulle jeg selv lave en liste, og det har jeg ikke mod på :)

Æch, nu har jeg helt lyst til at se begge film igen.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#10974 misuma 14 år siden

Så blev jeg færdig med anden sæson af SOA. Sidste afsnit var intens og tørster efter mere. Det er sgu lige før jeg ønsker at blive rocker hvis det ikke var fordi jeg fandt nutidens rockere lettere tragikomiske. Desuden bør en rocker med respekt for sig selv ku' få fuldskæg hvor mit blot ligner veludviklet dun på en god dag.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#10975 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

Jeg var lige et smut i biffen i aften og se "Captain America".

Først og fremmest: glemt alt om 3D-udgaven, den gør intet ekstra for filmen, det er penge du bedre kan bruge på en ekstra pose slik.

Udover det: en glimrende film, måske deroppe med den første "Iron Man". Chris Evans gør det godt i hovedrollen og er sikkert øjenguf, hvis du skal have en date med ind, da han er properly pumped, Hugo Weaving er også god i skurkerollen, ikke at det bør overraske, Tommy Lee Jones gør sin ting på sædvanlig cool manér og ja, der er faktisk ikke rigtigt nogen i filmen, der for alvor falder udenfor.

Filmen er utroligt tro mod tegneserierne og man kan se, at der er hentet inspiration fra Ultimates-serien mht. uniformen, der faktisk fungerer ret godt og et herligt gensyn med Neal McDonough fra "Band of Brothers", der spiller rollen som Dum Dum, en figur fra tegneserien, jeg faktisk troede de ville undlade at have med.

Overall var jeg virkelig godt underholdt og glæder mig til at gense den (i 2D), når den kommer på blu-ray og gerne som optakt til Avenger-filmen.

8/10

Hint: bliv til filmen er helt slut.
Gravatar

#10976 Bobby Singer 14 år siden

utyske (10975) skrev:
Først og fremmest: glemt alt om 3D-udgaven

And that's why Cinemaxx sucks ass! Skal ind og se den i morgen med en af mine venner. Desværre fortrækker han Cinemaxx, som sjovt nok kun viser den dyrere 3D udgave. 100 kr. er fandme at presse den.

Sjovt nok kan Biocity godt finde ud af det, da de både tilbyder 2D og 3D udgaven.

Biocity ftw!
Idjit
Gravatar

#10977 Tenebrae 14 år siden

SAMCRO (10976) skrev:
And that's why Cinemaxx sucks ass! Skal ind og se den i morgen med en af mine venner. Desværre fortrækker han Cinemaxx, som sjovt nok kun viser den dyrere 3D udgave. 100 kr. er fandme at presse den.

Sjovt nok kan Biocity godt finde ud af det, da de både tilbyder 2D og 3D udgaven.

Biocity ftw!

Tja, bom-bom. Biocity Odense gør det i hvert fald ikke ligefrem nemt at se 2D-versionen:

2D-versionen bliver vist én gang om dagen (kl. 21.30), mens 3D-versionen bliver vist kl. 13.40, kl. 16.15, kl. 18.50 og kl. 21.30 (med en ekstra tid kl. 11.00 i weekenden).

Det vil jeg nu ikke kalde "ftw" ;-)
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Gravatar

#10978 Bobby Singer 14 år siden

#10977 Der er det lige omvendt her i Århus, hvor Biocity viser 2D udgaven mindst, hvis ikke flere gange, om dagen end 3D udgaven. Hvorimod Cinemaxx kun viser 3D udgaven, så jeg står ved min tidligere bemærkning. ;)
Idjit
Gravatar

#10979 Bony 14 år siden

utyske (10975) skrev:
Udover det: en glimrende film, måske deroppe med den første "Iron Man".

Fedt.. Jeg havde det godt på fornemmelsen, så det er fedt at få bekræftet. Der er virkelig sket noget på superhelte området de seneste par år. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#10980 Babo84 14 år siden

Bony (10979) skrev:
superhelte området de seneste par år

Jeg regner dog også med, at C. America kan blive ligeså underholdende som IronMan, ihvertfald den første. Dog forventer jeg slet intet over 7/10, og kan den levere det, ja så er det fint nok.

Skriv ny kommentar: