#11168 - Har du set Barry Lyndon på BD? Uden at have den store viden inden for billedkvalitet føler jeg, at jeg har set film af ældre dato med en langt bedre kvalitet. Synes ikke kvaliteten var så skarp som man kunne forvente på BD. Men hva, det kan jo også være det er mig der trænger briller, hvilket jeg faktisk har fundet ud af at jeg gør :D!
#11171 Barry Lyndon er ikke optaget mhb. på at være skarp. Kubrick bruger masser med filtre undervejs og skaber billedkompositioner kun ved brug af naturligt lys, så man i den grad føler sig hensat til en anden periode. Hvis Barry Lyndon på BD viste tegn på nogen form for post-processing, såsom det der skete med Apocalypse Now, med brug af DNR og sløring af detaljer, så ville det have været en skandale, men restaureringen har været dyr, meget langvarig og heldigvis ... succesfuld. På et stort lærred er det en stor oplevelse.
Der står meget mere om cinematografien og fotografen her:
#11171 - Jeg har åbenbart stadig meget at lære endnu, men takker for det informative svar, så har jeg også lært lidt idag. Artiklen du linker til skal helt klart studeres nøje igennem, og så skal filmen nok ses igen, med artiklen i baghovedet.
#11176 En sød fortælling om påskeharen spækket med geniale påfund og fremragende blanding af tegnefilm og spillefilm! Blev dog til en ligegyldig fortælling spækket med trivielle og fantasiløse påfund og en underligt kikset blanding af tegnefilm og spillefilm =(
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#11177: Ser ikke alle de positive elementer du gør. Nok hovedsageligt fordi instruktøren er manden bag forfærdelige ting som "Garfield II", og dette er samme skabelon. Helt tydeligt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#11178 Positive? Hvad mener du? Altså at jeg kalder den for en ligegyldig fortælling? At påfundene er trivielle og fantasiløse? Eller at blandingen af tegnefilm og spillefilm er underligt kikset? Det eneste reelt set positive jeg har sagt er, at potentialet til det modsatte er der.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#11171 Broomie 14 år siden
#11172 Bruce 14 år siden
Der står meget mere om cinematografien og fotografen her:
http://www.visual-memory.co.uk/sk/2001a/bl/page1.h...
#11173 Broomie 14 år siden
#11174 Bruce 14 år siden
#11175 Lord Beef Jerky 14 år siden
Masser af potentiale gone down the drain...
#11176 Collateral 14 år siden
#11177 Lord Beef Jerky 14 år siden
#11178 Collateral 14 år siden
#11179 Lord Beef Jerky 14 år siden
#11180 Collateral 14 år siden