Gravatar

#11161 Benway 14 år siden

#11160 Dejligt at høre. "La dolce vita" er meget tæt på alt i alt at være min yndlingsfilm, selvom det er svært kun at vælge en, og "2001" og "L'Atalante" er begge tætte rivaler. Det er en film jeg igen og igen vender tilbage til, og som jeg får lyst til at sætte på, hver gang jeg tænker på den. Jeg har faktisk lyst til at smække den på lige nu. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#11162 Steffan Rasmussen 14 år siden

Cowboys & Aliens

Solid sommerblockbuster hvor handlingen er i titlen. Ikke så mange overraskelser i handlingen men for det meste med solidt skuespil (I modsætning til hvad man nogen gange kan opleve i sommerblockbustere). Dog mener jeg ikke at Paul Dano og Olivia Wilde gør det helt godt nok, hvilket kommer som en overraskelse for mig mht. Paul Dano.

Stor sekser på ti-skalaen.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#11163 Bruce 14 år siden

#11161 Iøvrigt en herlig anmeldelse af La Dolce Vita her:

http://www.noripcord.com/reviews/film/la-dolce-vit...

Forrygende film, som jeg utålmodigt venter på 50 års anniversary BD udgaven af!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#11164 Broomie 14 år siden

Barry Lyndon
Jeg har en tendens til ikke at kunne holde koncentrationen med film, som varer over 3 timer. Det problem havde jeg bestemt ikke her. Filmen fangede mig ret hurtigt, og det langsomme tempo rørte mig overhovedet ikke. Det langsomme tempo gjorde derimod, at man fik tid til at nyde de fabeltagtige billeder! Cinematrografien bliver simpelthen ikke bedre, jeg har hvert fald ikke set noget lignende før!

Og ja, "stearinlysscenerne" er fantastiske!

10/10
Gravatar

#11165 Bony 14 år siden

Nu må jeg simpelthen snart få set den film. Min yndlingsinstruktør og så mangler jeg den i samlingen - skam mig!! Jeg har aldrig hørt et seriøst angreb eller en seriøs kritik af den film. Med så store forventninger er man næsten bange for, at skulle blive skuffet ved synet. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#11166 dyg 14 år siden

#1165 - Den er ganske enkelt fantastisk, du vil helt sikkert ikke blive skuffet!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#11167 Bony 14 år siden

Og jeg formoder, at den pga. den meget omtalte billedside er essentiel på blu-ray? :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#11168 Bruce 14 år siden

Robert A Harris skrev:
An absolutely perfect Blu-ray.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#11169 Muldgraver 14 år siden

Bony (11165) skrev:
Med så store forventninger er man næsten bange for, at skulle blive skuffet ved synet.

Kan jeg ikke forestille mig, men kunne være interessant at høre om eventuelle kritikpunkter.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#11170 Riqon 14 år siden

The Fighter
God film, hatten af for Christian Bale. Og for Amy Adams (ikke mindst for bare at være smuk). Wahlberg var en noget stille og diskret karakter uden de store emotionelle udsving, men sådan er Micky Ward jo nok i virkeligheden. Derudover byder filmen på et af de bedste bitch fights jeg nogensinde har set på TV (igen, hatten af for Amy Adams). Men filmen sniger sig for mit vedkommende aldrig op på meget mere end 4 solide stjerner. Den er forholdsvis konventionel, men fungerer godt.

127 Hours
Danny Boyle har en visuelt rig måde at fortælle historier på, og selv i denne film, som langt hen ad vejen foregår på samme spot, er der masser af godter til øjnene. Det, og James Franco's talent er hvad der bærer filmen, mere end det er manuskriptet, der måske ligger sig for tæt op ad virkeligheden og således er for dokumentarisk. Jeg må indrømme, jeg ikke følte, jeg havde et dybt indgående kendskab til karakteren Aron Ralston ved filmens afslutning. Hans pårørende fløj skam forbi én i prydede flashbacks, men uden at man fik et særligt forhold til dem i øvrigt, måske med undtagelse af hende blondinen. Men underholdende var den at se på, og det er en fascinerende fortælling i sig selv, særligt slutningen. 4 stjerner.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: