Gravatar

#11211 elwood 14 år siden

Får et shock hver gang cursoren kommer til og ryge hen over en forbandet flash reklame fra det, og man så høre T-shirt time!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#11212 Highland Park 14 år siden

utyske (11210) skrev:
At sådan noget kan blive populært, giver mig unægteligt lyst til at give en 9mm. pistol et blowjob.
Fantastisk koncept til en ny realityserie!: "Sucking on the Barrel of a Gun" aka "9MM Blowjob".

Forresten, hvad pokker er "fistpumping"?
Glem det, jeg vil ikke vide det!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#11213 MMB 14 år siden

Gravatar

#11214 Muldgraver 14 år siden

utyske (11210) skrev:
Lad mig sige det på denne måde: Hvis menneskeheden udsletter sig selv i morgen, vil jeg ikke være overrasket, jeg vil måske endda bifalde det.

Dejlig sætning, som så tørt udtrykker præcis den følelse som reality-tv fremprovokerer hos mig. Og den slags programmer er også med til, ikke blot i valgkampstider som disse, at fremkalde tvivl om demokratiets berettigelse på nuværende tidspunkt i historien. Der er altså noget uansvarligt ved at give mennesket så megen magt. Når jeg ikke mener jeg selv kan bære ansvaret, mener jeg desto mindre op til flere reality-personager synes at kunne.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#11215 Highland Park 14 år siden

Foeller (11213) skrev:
Fistpump
Ah, jeg havde ellers på fornemmelsen, at det var sådan en fætter her (kendt fra "The Daily Show"!):
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#11216 Benway 14 år siden

#11209 Jeg ved ikke, hvor komplet den dvd-udgivelse er, men Criterion'en har også nogle ekstra sekvenser, som i sin tid blev censureret væk, og som jeg ikke kan mindes at have set før - men det kan godt være min hukommelse spiller mig et pus.

Udgivelsen har også et par gode kommentarspor med henholdsvis Cronenberg og Woods som begge er interessante at høre på, samt de komplette 'Videodrome'-scener som man ser glimt af i filmen. Blu-ray'en oplyser for øvrigt hjælpsomt, at de har taget de dele ud, der forsager hallucinationer. Jeg håber meget på, det passer. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#11217 elwood 14 år siden

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#11218 Bony 14 år siden

Shutter Island

Leonardo DiCaprio spiller politibetjenten Teddy Daniels, der sammen med sin kollega Chuck (spillet af Mark Ruffalo) rejser til den isolerede ø Shutter Island, da en patient på en psykiatrisk anstalt er flygtet. Forsvundet fra sin aflåste celle, som var hun gået i gennem væggen. Der går ikke lang tid før de to politibetjente opdager, at et eller andet er ravruskende galt og at det ikke er alle på øen der har rent mel i posen.

Martin Scorsese har instrueret denne interessante psykologiske thriller, der udover at være et fint håndværk, også har et par yderst veloplagte skuespillere ombord. Leonardo DiCaprio viser endnu engang hans evner udi skuespillet og spiller sin rolle fænomenalt. Mark Ruffalo er ligeså fantastisk i rollen som Teddys kollega Chuck, der bliver sendt ud på øen sammen med Teddy Daniels for, at opklare gåden om den forsvundne kvindelige morder. Birollerne tæller Ben Kingsley, Michelle Williams, Jackie Earle Haley og Max von Sydow, for blot at nævne de absolut mest seværdige. Mange psykologiske film i samme stil, er selvfølgelig også fyldt med twists, der har det ene formål, at vende seeren fuldstændig rundt på gulvet. Dette gør sig selvfølgelig også gældende i denne film. Hvis man endnu ikke har set denne film bør spoileren nedenfor ikke læses, men man bør i stedet springe direkte videre til konklusionen og karakteren til sidst og forhåbentligt blive lidt fristet. Lige derefter bør du gå ud og anskaffe dig denne glimrende thriller. Den fås på blu-ray i Fona til 69,- hvis du foretrækker en fysisk dansk butik ellers kan den fås på DVD på nettet til omkring 40 kroner. :-)

(Fortsættes i spoiler!)

Twistet i netop denne film er, at det hele er et stort rollespil. Teddy er slet ikke Teddy, men i virkeligheden Andrew Laeddis, patient på Shutter Island, anbragt på anstalten efter at have myrdet hans kone, da hun slog deres tre børn ihjel. En altoverskyggende skyldfølelse har dog fået Teddy til, at fortrænge virkeligheden og skabt sig et alter ego. Efter to år på øen uden den mindste forbedring, har personalet dog fundet ham så langt ude psykisk, at det anses som uhelbredeligt, så de beslutter sig for, at Laeddis skal have det hvide snit. Først giver de det dog én sidste chance, vha. et kæmpe stort rollespil hvor Laeddis i rollen som Teddy Daniels, skal forsøge selv at finde trådene til sin egen psykiske blokering. Personligt synes jeg, at det var lidt for tydeligt og serveret for direkte for tilskueren. Der måtte gerne have været mere til tanke og sind. Alle de små løbende hints, var alt for udtalte og tydelige. Hans flashback tilbage til Dachau, cigaretrøgen, hans fantasier og drømme om hans afdøde kone, diverse kommentarer og endelig i scenen, hvor de interviewer kvinden og hun drikker af det manglende glas, stod det for mig fuldstændig klart, at det alt sammen foregik i Teddys fantasi. Det tog selvfølgelig en del af overraskelsen fra mig, da twistet så endelig kom og forløsningen var derfor ikke super effektiv, men jeg nød den dog fint alligevel. Jeg havde dog nok foretrukket hvis det var pakket lidt mere ind, så twistet havde rykket benene væk under mig. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at forstå hvorfor der til stadighed kan være usikkerhed eller tvivl om hvad Shutter Island egentligt handler om. Ét eneste spørgsmål kan jeg forstå, at man kan stille sig selv umiddelbart bagefter og det er, om Andrew Laeddis virkelig var klar over, at hans slutkommentar ville give ham det hvide snit og dermed gøre ham fri for hans fornægtelse og skyld. "This place makes me wonder, which would be worse – to live as a monster, or to die as a good man?" Jeg tror dog på, at det er et fuldstændig bevidst valg fra Laeddis' side. :-)

Filmen fungerer til trods for de små ligegyldige irritationsmomenter og er helt sikker ganske seværdig. Jeg så den desuden på blu-ray hvor jeg fandt billedet ganske udmærket, men lyden en anelse tam til tider.

Scorsese kan faktisk andet end at lave gangsterfilm.

5/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#11219 Thomsen 14 år siden

utyske (11209) skrev:
#11208 -

Ja, det er sgu en god film. :) Jeg burde nok også kaste penge efter en bedre udgave ved lejlighed, da jeg har "standardudgaven" på dvd.

Med "standardudgaven", mener du så en anden end Criterions udgivelse? For så har du da noget til gode. SVJH var det først med Criterion, at den endeligt udkom ucensureret på dvd. Den gamle danske dvd, som jeg også har haft, var i hvert fald klippet enkelte steder.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#11220 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

Jeg har region 1, ikke Criterion. Den står på dvdcompare som "unrated", men om den så mangler de samme ting som region 2 gør, står der intet op.

Skriv ny kommentar: