Denne lille sci-fi actiongyser, der har opnået mindre kultstatus i visse omkredse siden sin fremkomst i 2000, underholder mildt uden rigtig at bringe noget nyt på bordet. Da fartøjet "Hunter-Gratzner" styrter ned på en fremmed planet, går det hurtigt op for de overlevende at de bliver nødt til at arbejde sammen, hvis de overhovedet skal have nogen chance for at overleve de væmmelige bæster der gemmer sig i mørket.
Filmen er tydeligvist lavet for et mindre budget og det skinner desværre lidt for tydeligt igennem på visse punkter, mest kritisk når det kommer til monstrene, som simpelt hen ser lidt for kunstige ud. Hvilket egentlig er en skam da designet af dem faktisk er okay, men selve computer animationen virker en smule unaturlig og det ser aldrig rigtig ud som om at de faktisk er tilstede i scenen, men netop noget der er blevet lagt ind i scenerne bagefter. Jeg vendte mig dog lidt til det, men enkelte steder arbejder det desværre i mod min indlevelse. Igen det er sikkert noget der har kunne været undgået med et højere budget i dette tilfælde, men det er hvad det er.
Men selvom originaliteten ikke altid er på det højeste og effekterne godt kunne have trængt til en kærlig hånd er "Pitch Black" da ikke helt uden sine øjenblikke og specielt de sidste 20-30 minutter vågner filmen pludselig op og holder monstrene skjult i mørket og det er i disse situationer filmen fungerer bedst.
Den har da sine øjeblikke, men ikke ligefrem noget jeg vil huske.
En af de bedste marvel film jeg har set sammen med x-men 2, den har det hele godt plot, romantik, fed action og virklig flotte effekter som fortjente den oscar den vandt og et fedt soundtrack fra guden Danny Elfman, og kraft præstationer fra alle skuespillerne og ja jeg kan godt lidt Toby og forstår ikke kritiken på ham i de her film synes han gør det strålende og er spændt på om Andrew Garfield kan leve op til Toby's præstaion, men Alfred Molina er perlen i den her film og slår William Dafoes green goblin fra etteren fed skurk, med et strøg af sort humor, ondskab men også at man har ondt af ham, han jagter jo bare sin drøm som er det eneste han har tilbage, fed film underholdene som bare helvede, medrivende og humoren er i top, hov jeg glemte JK simmons stjæler hver scene han er i, det bliver svært at toppe ham i den nye vis der er en ny med i den
9/10
Spiderman 3
Knap så god som 2'eren men bedre end 1'eren synes jeg, meget mere intense action scener og soundtracket er også fedt selvom det ikke var Danny Elfman som stod for mussiken synes jeg den nye gjorde et godt arbejde især Sandmans theme var suverænt, og må sige igen er skurken mest intersant, eller den ene er hvertfald og Flint Marco aka sandman og Thomas Haden Church gør det virkelig godt og de scener hvor penny er med og hvordan man ser ham rejse sig fra sandet er virkelig smukt visuelt i mussiken og bare medrivende at det skære i en, og det synes jeg er plus for en film når man får medfølese for en selvom han er en skurk er han jo bare efter at redde hans datter og er misforsået hele vejen igenmen, nej de rigtige skurke er Eddie Brock og til Harry's indre tørst efter hævn men en ting er jeg er sur over, Venom var virkelig en skuffelse i den her film og var håndteret dårligt, venom er ikke er en stor bøf ikke en lille misundelig, sur knejt der tørster efter at have hævn over spiderman, han var intiligent, stærkere en spiderman og vil bare lave kaos, selvom animation var rigtig flot så forstår jeg ikke hvorfor Sam Raimi valgte at have venom med når det var hans mindst yndligns skurk, håber dog den nye remake vis den første blir en succes at tager ham med igen eller Carnage og bruger ham som the main villan og ikke bare den tredje skurk og at han bliver mere ja mindeværdig at se på og ikke til sådan en svans som han var i 3'eren men ellers fra det er den rigtig underholdene, sjov og medrivende og Toby gør det igen godt og har intet imod hans lille emo look eller hvad man kalder det for
8/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#11221 Highland Park 14 år siden
Der måtte godt være lyd på begejstringen, men jeg kan vel finde klippet på youtube.
#11222 elwood 14 år siden
[url= Stone, og en masse mennesker, men for lidt med Emma[/url]
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#11223 Batsy 14 år siden
HAHAHA
#11224 Bobby Singer 14 år siden
Denne lille sci-fi actiongyser, der har opnået mindre kultstatus i visse omkredse siden sin fremkomst i 2000, underholder mildt uden rigtig at bringe noget nyt på bordet. Da fartøjet "Hunter-Gratzner" styrter ned på en fremmed planet, går det hurtigt op for de overlevende at de bliver nødt til at arbejde sammen, hvis de overhovedet skal have nogen chance for at overleve de væmmelige bæster der gemmer sig i mørket.
Filmen er tydeligvist lavet for et mindre budget og det skinner desværre lidt for tydeligt igennem på visse punkter, mest kritisk når det kommer til monstrene, som simpelt hen ser lidt for kunstige ud. Hvilket egentlig er en skam da designet af dem faktisk er okay, men selve computer animationen virker en smule unaturlig og det ser aldrig rigtig ud som om at de faktisk er tilstede i scenen, men netop noget der er blevet lagt ind i scenerne bagefter. Jeg vendte mig dog lidt til det, men enkelte steder arbejder det desværre i mod min indlevelse. Igen det er sikkert noget der har kunne været undgået med et højere budget i dette tilfælde, men det er hvad det er.
Men selvom originaliteten ikke altid er på det højeste og effekterne godt kunne have trængt til en kærlig hånd er "Pitch Black" da ikke helt uden sine øjenblikke og specielt de sidste 20-30 minutter vågner filmen pludselig op og holder monstrene skjult i mørket og det er i disse situationer filmen fungerer bedst.
Den har da sine øjeblikke, men ikke ligefrem noget jeg vil huske.
3/6
#11225 Highland Park 14 år siden
#11223: He he. Så håber jeg ikke, at du drak cola imens. ;)
#11226 Kruse 14 år siden
#11227 MMB 14 år siden
Nice og er enig i det meste - i hvert fald karakteren! :)
#11228 HelmerJ 14 år siden
The Dark Knight BD og Watchmen (DC) BD
#11229 Batsy 14 år siden
En af de bedste marvel film jeg har set sammen med x-men 2, den har det hele godt plot, romantik, fed action og virklig flotte effekter som fortjente den oscar den vandt og et fedt soundtrack fra guden Danny Elfman, og kraft præstationer fra alle skuespillerne og ja jeg kan godt lidt Toby og forstår ikke kritiken på ham i de her film synes han gør det strålende og er spændt på om Andrew Garfield kan leve op til Toby's præstaion, men Alfred Molina er perlen i den her film og slår William Dafoes green goblin fra etteren fed skurk, med et strøg af sort humor, ondskab men også at man har ondt af ham, han jagter jo bare sin drøm som er det eneste han har tilbage, fed film underholdene som bare helvede, medrivende og humoren er i top, hov jeg glemte JK simmons stjæler hver scene han er i, det bliver svært at toppe ham i den nye vis der er en ny med i den
9/10
Spiderman 3
Knap så god som 2'eren men bedre end 1'eren synes jeg, meget mere intense action scener og soundtracket er også fedt selvom det ikke var Danny Elfman som stod for mussiken synes jeg den nye gjorde et godt arbejde især Sandmans theme var suverænt, og må sige igen er skurken mest intersant, eller den ene er hvertfald og Flint Marco aka sandman og Thomas Haden Church gør det virkelig godt og de scener hvor penny er med og hvordan man ser ham rejse sig fra sandet er virkelig smukt visuelt i mussiken og bare medrivende at det skære i en, og det synes jeg er plus for en film når man får medfølese for en selvom han er en skurk er han jo bare efter at redde hans datter og er misforsået hele vejen igenmen, nej de rigtige skurke er Eddie Brock og til Harry's indre tørst efter hævn men en ting er jeg er sur over,
Venom var virkelig en skuffelse i den her film og var håndteret dårligt, venom er ikke er en stor bøf ikke en lille misundelig, sur knejt der tørster efter at have hævn over spiderman, han var intiligent, stærkere en spiderman og vil bare lave kaos, selvom animation var rigtig flot så forstår jeg ikke hvorfor Sam Raimi valgte at have venom med når det var hans mindst yndligns skurk, håber dog den nye remake vis den første blir en succes at tager ham med igen eller Carnage og bruger ham som the main villan og ikke bare den tredje skurk og at han bliver mere ja mindeværdig at se på og ikke til sådan en svans som han var i 3'eren men ellers fra det er den rigtig underholdene, sjov og medrivende og Toby gør det igen godt og har intet imod hans lille emo look eller hvad man kalder det for
8/10
#11230 Bony 14 år siden