Gravatar

#11251 Muldgraver 14 år siden

Limits of Control

Sikke dog en fantastisk måde at lave spændingsfilm på. Kompromisløst gådefuld og dog så righoldig når detaljerne får lov at stilles.

Men hvorfor er der ikke en anmeldelse af filmen herinde? Jarmuschs film er da tidligere blev anmeldt. Kunne godt tænke mig en Benway på denne film.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#11252 Hr. Nielsen 14 år siden

dyg (11250) skrev:
Effekterne halter desværre en hel del
Nej det gør de ikke. Filmen er såmænd bare fra 1977.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11253 Benway 14 år siden

#11251 Den kom aldrig op i biograferne herhjemme, og derfor havde jeg desværre ikke mulighed for at anmelde den. Men ellers er jeg helt enig. Rigtig god og ekstremt stemningsfuld film.

Lige en update på "Videodrome". Jeg faldt netop i snak med en kollega, som er stor fan af filmen, der forklarede hvor mange minutter, som rent faktisk kun er med i Criterion-udgaven af filmen. Mange af de allerbedste sekvenser havde jeg aldrig før set. Intet under at jeg synes den virkede så anderledes og bedre - det er næsten en helt anden film!
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#11254 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

Ok, så kan det da være, jeg bliver nødt til at købe Criterions udgave ved lejlighed. :)
Gravatar

#11255 Muldgraver 14 år siden

Ah, jeg forstår, og tak for info. Og med påmindelsen om man ikke kan få det hele, vil jeg så se frem til kommende interessantvinklende anmeldelser fra din pen.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#11256 Nicki52 14 år siden

Jeg er gået gang med Mad Men sæson 1. Fortæller ikke min mening før jeg er helt færdig med sæsonen, men der er ingen kommentarspor så jeg kan finde ud af hvordan de laver røgen. For jeg tror ikke på at alle skuespillerne ryger rigtig. Ved I hvordan de laver røgen?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#11257 Lord Beef Jerky 14 år siden

De ryger cigaretter med ild i!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11258 Nicki52 14 år siden

Lord Beef Jerky (11257) skrev:
De ryger cigaretter med ild i!

Så er det fandme et usundt arbejde hvis alle skal ryge. Kun Peggy ryger ikke, indtil videre.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#11259 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hvis de ryger i forvejen, svarer det vel blot til, at man filmer dem i deres rygepauser, og giver dem pause imellem rygepauserne... hmmmm =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11260 Bobby Singer 14 år siden

Har lige været i biffen og se "Dirch" og den var egentlig fin nok. Jeg synes Filmz anmeldelsen summerer det hele meget godt op, så jeg smider bare lige en hurtig karakter.

4/6
Idjit

Skriv ny kommentar: