Gravatar

#11391 wimmie 14 år siden

Collateral (11390) skrev:
wimmie (11387) skrev:
Også her...selvom skuespillet stinker :p

Vil nok smide en 3/6 efter den (skuespillet/personerne trækker ned - idé og underholdningsværdi trækker op)

Hadede den på alle leder og kanter :/

Er sådan set heller ikke noget jeg kan bebrejde dig - for det er bestemt ikke en god film, hehe. Jeg synes dog den kunne have haft potentiale med bedre skuespil(lere) og mere interessante characters, for konceptet er faktisk ret fedt. Jeg har dog ikke set originalen fra 1960...

Ville gerne se endnu et remake - mere gys mindre fjollerier ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#11392 Collateral 14 år siden

wimmie (11391) skrev:
Collateral (11390) skrev:
wimmie (11387) skrev:
Også her...selvom skuespillet stinker :p

Vil nok smide en 3/6 efter den (skuespillet/personerne trækker ned - idé og underholdningsværdi trækker op)

Hadede den på alle leder og kanter :/

Er sådan set heller ikke noget jeg kan bebrejde dig - for det er bestemt ikke en god film, hehe. Jeg synes dog den kunne have haft potentiale med bedre skuespil(lere) og mere interessante characters, for konceptet er faktisk ret fedt. Jeg har dog ikke set originalen fra 1960...

Ville gerne se endnu et remake - mere gys mindre fjollerier ;)

Beklager den lidt usaglige formulering i mit forrige indlæg, sad på iPod og der bliver jeg altid lidt doven med hvor meget jeg gider skrive, fordi filmz forum virker ret elendigt derpå. Jeg har skrevet mere detaljeret (omend stadig ret kort) om filmen her. Med hensyn til et remake, falder det mig umiddelbart ind at det kunne være mere interessant at se originalen, fordi ideen med at de bliver spærret inde i et hus, ikke er dårlig. Brød mig bare virkelig ikke om eksekvering i denne her omgang - og for mig var det både skuespil, plot og sågar make-up der var ringe leveret. Men ja, skulle der komme et remake, kunne det bestemt være fedt hvis den rent faktisk var uhyggelig!

Det ændrer naturligvis ikke på at du og Misuma er helt velkomne til at synes om den. Synes bare lige jeg ville uddybe mit lidt platte "had" indlæg.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#11393 Kruse 14 år siden

Bruce

Det er dejligt at høre om den gode oplevelse du havde med Citizen Kane. Jeg måtte selv ud i et gensyn før jeg for alvor faldt for filmen, men så faldt jeg til gengæld også pladask for den. Jeg glæder mig til endnu et gensyn, denne gang bare i HD :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#11394 Bruce 14 år siden

Kruse (11393) skrev:
Bruce

Det er dejligt at høre om den gode oplevelse du havde med Citizen Kane. Jeg måtte selv ud i et gensyn før jeg for alvor faldt for filmen, men så faldt jeg til gengæld også pladask for den. Jeg glæder mig til endnu et gensyn, denne gang bare i HD :)

Glæd dig! :) Der er kommet en rigtig god Silver Screen artikel om filmen her:

http://www.blu-ray.com/news/?id=7303
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#11395 Bobby Singer 14 år siden

Spartacus

Stanley Kubricks storfilm om slaven der startede en revolution og blev forelsket i den smukke Varinia er ikke blevet mindre fængslende her 51 år efter dens premiere.

Man kan ikke have andet end respekt for Kubrick, når man ser på hans katalog af værker, der rækker så vidt som fra politisk satire med ”Dr. Strangelove” til isnende paranoid og klaustrofobisk uhygge med ”Ondskabens Hotel” eller filosoferende science-fiction med ”2001”. Til trods for hvad man end må synes om hans film, kan man i hvert fald ikke kalde Kubrick for kedelig. Han tog konstant chancer og besidder derfor en af de mest alsidige karrierer i filmhistorien. Noget der dog adskilte Kubrick fra mange andre, var at han faktisk besad et unikt talent, og hvad end man kunne lide hans film eller ej, så kunne man i det mindste altid få en god debat ud af dem og det er mere end man kan sige om de fleste instruktørers værker. En ting er sikkert: Jeg bliver i hvert fald aldrig færdig med Kubrick.

”Spartacus” bliver heller ikke mindre imponerende af at den fandt sted så relativt tidligt i Kubricks karriere, men ikke desto mindre lykkedes det ham at bevare overblikket over denne overdådige produktion og samtidig fortælle en medrivende historie om Spartacus drøm om et frit liv for ham og hans medmennesker. Alex Norths musik skal også lige fremhæves, da det gør et fremragende job i at understøtte historien og særligt Spartacus og Varinias tema er specielt smukt.

Selvom ”Spartacus” ikke er Kubricks bedste film er det stadig en fremragende oplevelse og en sand klassiker, som man ikke må snyde sig selv for. I øvrigt er det ret imponerende at en storfilm som denne kun rangere som en af hans ”svagere” film, hvis man da overhovedet kan snakke om en svag Stanley Kubrick film.

5/6

Jeg napper dem i kronologisk rækkefølge så næste film på tapetet er Lolita, som er en af de få Kubrick film jeg mangler at se.

Jeg undskylder den lidt korte anmeldelse, og hvis der er noget som ikke rigtig giver mening, men har lidt travlt med HF for tiden og skal tidligt op, så derfor blev det altså en lidt kort anmeldelse.
Idjit
Gravatar

#11396 Bruce 14 år siden

#11395 Dejlig anmeldelse. Er helt enig i din begejstring. Ser frem til Lolita :)

Jeg kan rigtig godt lide denne "svage" Kubrick film. Persongalleriet er lige i bogen. Kirk leverer en god præstation og Jean Simmons er et fund. Det morsomme med "hende" er, at hun også var med i The Robe og The Egyptian, altså lignende sandal film.

Det er synd og skam, at filmen har fået sådan en mangelfuld behandling på blu-ray. Filmen er optaget på 65 mm og jeg mener, det er den oprindelige restaurering fra 1991, man stadig bruger. Den kunne blive et under at skue i en ny remaster.

Og så må man ikke glemme Peter Ustinov og Charles Laughton, som begge er blændende i filmen.

Spartacus indeholder formentlig en af de vildeste sekvenser, jeg nogensinde har set. Den makedonske falanks.

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#11397 misuma 14 år siden

Er der flere versioner af "Lolita"? Jeg mindes en med Jeremy Irons, en film jeg iøvrigt ikke bryder mig om da jeg følte mig som et perverst svin for jeg tog mig selv i at finde pigen en smule tiltrækkende.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11398 Lord Beef Jerky 14 år siden

#11397 Ja da... den du har set er ikke Kubricks version. Begge er ganske fine, men som den Kubrick fanboy jeg er, foretrækker jeg naturligvis hans =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11399 Hr. Nielsen 14 år siden

#11395 Jeg elsker også denne film. Den indeholder alle de klassiske dyder jeg værdsætter og er en af de mest begavede og underholdende storfilm der findes ifølge mig. Her ville den få 10/10:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11400 davenport 14 år siden

Ferien har budt på et væld af film... Mummitroldene, Min Søsters Børn, Anders And, Charlottes Tryllespind o.a.
Er simpelthen for træt til at anmelde...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: