Det er din vurdering og hvis du synes det så fair nok. Jeg mener så allerede nu, at de to serier adskiller sig fra hinanden, men vil gerne ta' en snak med dig om det senere hvorfor jeg mener det, når jeg har set hele sæson1 færdigt. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
George C. Scott spiller komponisten John Russell, der har mistet kone og barn i en ulykke. Russell tager mod et tilbud om at undervise i Seattle, hvor han lejer et gammelt hus at bo i, men han har svært ved at falde til ro. Mystiske bankelyde vækker ham hver morgen, døre åbner af sig selv, og Russell bliver efterhånden overbevist om, at huset er hjemsøgt. Han tror først, at der er en forbindelse til hans døde kære, men da han ved et tilfælde finder en tildækket dør, der fører op til et støvet børneværelse, kommer han på sporet af en 70 år gammel mordgåde. En gåde der viser sig at involvere en rigmand og senator, som ikke bryder sig om, at der rodes for meget op i fortiden.
THE CHANGELING er en fin opdatering af den klassiske spøgelseshistorie, hvor en frygtelig hemmelighed fra fortiden langsomt afdækkes, og ligesom genrefavoritter som THE HAUNTING og THE INNOCENTS lader den uhyggen komme snigende gennem lyd og kameraets behandling af rummet mere end gennem spektakulære effekter. Filmen falder faktisk kun igennem i de scener, hvor den netop forfalder til billigt effektjageri, som når en besat kørestol forfølger en af personerne ned af trappen. Her kommer den til at virke bedaget og pinligt komisk. Skuespillet er til gengæld bundsolidt, og filmen indeholder en række interessante motiver, der kan genfindes mere eller mindre direkte i nyere eksempler på genren (som den myrdende far, der skaffer liget af vejen i en brønd i RINGU; seancen med automatskrift i THE OTHERS).
4/5
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
At afskrive serien efter blot at ha’ set et par afsnit, for dernæst at klassificere den som en ”Alias” kopi, synes jeg er en alt for hurtig og overfladisk vurdering.
Uden tvivl, men jeg orker ikke at se mere på nuværende tidspunkt, hvor andre i mine øjne, mere spændende alternativer, presser sig på. Muligvis jeg vil vende tilbage og se nogle flere afsnit, men der er ikke rigtig noget i start opsætningen, som kan sælge præmissen til mig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Var i Cinemaxx sal 1 i går og gense Ben Hur på deres største lærred i anledning af 50-års jubilæet. Det tog 4 timer og et kvarter inkl. bio-reklamer fra '59 (damn det var sjovt), intro musik, pause, intro-musik igen - ja og så selve filmen.
Det var godt nok en lidt slidt filmrulle, men hvor var det dog en kæmpe oplevelse at se filmen i stor størrelse - især stridsvogns-scenen var jo helt fantastisk. ;-)
Man forstår virkeligt hvordan den har kunnet hive 11 Oscars hjem - filmen fungerer jo stadig super godt så mange år efter på så mange punkter. Den føromtalte stridsvogns-scene er simpelthen så godt lavet at jeg næsten ikke tror man ville kunne toppe den med alskens CGI i dag - hvilket man naturligvis heller ikke bør prøve. :-)
Har den i forvejen på DVD og glæder mig til den kommer på blu-ray engang.
Til jer der ikke har set Ben Hur endnu kan jeg kun sige én ting: se at komme igang!
Som altid med Pixars film er de utrolig flotte og det er også tilfældet her. Hele den tekniske side er fænomenal. Stemmeskuespillet, skygger, en ting som at vise støv etc. Den er også fyldt med humor, den såkaldte falden-på-halen humor, og det er da ret sjovt at se en stereotyp gammel stodder som ser alt andet end positivt på livet og den ligeså stereotype spejder. Portrætteringen af hundene er rigtig god og det er også her de sjoveste klip forekommer, de fanger meget godt måden som vi tror hunde tænker på. Nogle af "actionsekvenserne" er også meget godt eksekveret og det er en tydelig parodi på de mange klichefyldte actionfyldte vi ser alt for ofte, og er man ikke så glad for højder er den faktisk ret spændende og dens chokeffekter fungerer også.
Historien er til gengæld en af de svageste fra Pixars side. Denne gang bliver det simpelthen noget oversentimentalt noget og slutningen følger den samme skabelon som Pixar begår alt for ofte, uden at skulle røbe mere om den. Og ligesom Wall-E er det også den sidste tredjedel som fungerer dårligst, men på den anden side har man nok luret hvor det hele bærer hen på dette tidspunkt.
7/10
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#2271 filmz-Utyske 15 år siden
Jeg har set hele første sæson og et par afsnit af anden, er det så ok at jeg afskriver den og klassificerer den som en kopi af "Alias"? ;)
#2272 NightHawk 15 år siden
Det er din vurdering og hvis du synes det så fair nok. Jeg mener så allerede nu, at de to serier adskiller sig fra hinanden, men vil gerne ta' en snak med dig om det senere hvorfor jeg mener det, når jeg har set hele sæson1 færdigt. :)
#2273 Thomsen 15 år siden
George C. Scott spiller komponisten John Russell, der har mistet kone og barn i en ulykke. Russell tager mod et tilbud om at undervise i Seattle, hvor han lejer et gammelt hus at bo i, men han har svært ved at falde til ro. Mystiske bankelyde vækker ham hver morgen, døre åbner af sig selv, og Russell bliver efterhånden overbevist om, at huset er hjemsøgt. Han tror først, at der er en forbindelse til hans døde kære, men da han ved et tilfælde finder en tildækket dør, der fører op til et støvet børneværelse, kommer han på sporet af en 70 år gammel mordgåde. En gåde der viser sig at involvere en rigmand og senator, som ikke bryder sig om, at der rodes for meget op i fortiden.
THE CHANGELING er en fin opdatering af den klassiske spøgelseshistorie, hvor en frygtelig hemmelighed fra fortiden langsomt afdækkes, og ligesom genrefavoritter som THE HAUNTING og THE INNOCENTS lader den uhyggen komme snigende gennem lyd og kameraets behandling af rummet mere end gennem spektakulære effekter. Filmen falder faktisk kun igennem i de scener, hvor den netop forfalder til billigt effektjageri, som når en besat kørestol forfølger en af personerne ned af trappen. Her kommer den til at virke bedaget og pinligt komisk. Skuespillet er til gengæld bundsolidt, og filmen indeholder en række interessante motiver, der kan genfindes mere eller mindre direkte i nyere eksempler på genren (som den myrdende far, der skaffer liget af vejen i en brønd i RINGU; seancen med automatskrift i THE OTHERS).
4/5
#2274 filmz-Bruce 15 år siden
Uden tvivl, men jeg orker ikke at se mere på nuværende tidspunkt, hvor andre i mine øjne, mere spændende alternativer, presser sig på. Muligvis jeg vil vende tilbage og se nogle flere afsnit, men der er ikke rigtig noget i start opsætningen, som kan sælge præmissen til mig.
#2275 wimmie 15 år siden
Nu skal jeg altså snart have den set :)
Har den liggende - fik at vide på et tidspunkt at den var kedelig så har ikke fået taget mig sammen...
#2276 Kiksmann 15 år siden
Du burde virkelig se den, er ganske underholdende.
#2277 jessup 15 år siden
Fin lille perle hvor flere af trådende er fremragende.
4-5/6
#2278 McPeter 14 år siden
Det var godt nok en lidt slidt filmrulle, men hvor var det dog en kæmpe oplevelse at se filmen i stor størrelse - især stridsvogns-scenen var jo helt fantastisk. ;-)
Man forstår virkeligt hvordan den har kunnet hive 11 Oscars hjem - filmen fungerer jo stadig super godt så mange år efter på så mange punkter. Den føromtalte stridsvogns-scene er simpelthen så godt lavet at jeg næsten ikke tror man ville kunne toppe den med alskens CGI i dag - hvilket man naturligvis heller ikke bør prøve. :-)
Har den i forvejen på DVD og glæder mig til den kommer på blu-ray engang.
Til jer der ikke har set Ben Hur endnu kan jeg kun sige én ting: se at komme igang!
et stort og euforisk 6 / 6 herfra. :o)
#2279 elwood 14 år siden
Man ser det strax, han bruger Gerimax!
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2280 filmz-jonasgr 14 år siden
Som altid med Pixars film er de utrolig flotte og det er også tilfældet her. Hele den tekniske side er fænomenal. Stemmeskuespillet, skygger, en ting som at vise støv etc. Den er også fyldt med humor, den såkaldte falden-på-halen humor, og det er da ret sjovt at se en stereotyp gammel stodder som ser alt andet end positivt på livet og den ligeså stereotype spejder. Portrætteringen af hundene er rigtig god og det er også her de sjoveste klip forekommer, de fanger meget godt måden som vi tror hunde tænker på. Nogle af "actionsekvenserne" er også meget godt eksekveret og det er en tydelig parodi på de mange klichefyldte actionfyldte vi ser alt for ofte, og er man ikke så glad for højder er den faktisk ret spændende og dens chokeffekter fungerer også.
Historien er til gengæld en af de svageste fra Pixars side. Denne gang bliver det simpelthen noget oversentimentalt noget og slutningen følger den samme skabelon som Pixar begår alt for ofte, uden at skulle røbe mere om den. Og ligesom Wall-E er det også den sidste tredjedel som fungerer dårligst, men på den anden side har man nok luret hvor det hele bærer hen på dette tidspunkt.
7/10
'Cause I'm evil"