Gravatar

#11411 Åkepool 14 år siden

Ilsø (11410) skrev:
Rosling.

Gosling ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#11412 Steffan Rasmussen 14 år siden

Drive

En meget Refnsk film. Lange indstillinger der dvæler ved skuespillerene, der udtrykker følelser og stemninger vha. minimal mimik, afløst af perioder med ultravold.

Klare referencer til Death Proof (Hoverpersonens jakke), Taxi Driver (Bil optagelser) og firseraction (soundtrack og credits).

Måske er jeg bare ikke lige til Refnsk filmunivers, i hvert fald kunne jeg ikke rigtigt leve mig ind i filmen, på trods af de rigtigt gode skuespilspræstationer. Dvæleindstillingerne er simpelthen for lange i min smag.

4/6
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#11413 Steffan Rasmussen 14 år siden

Ilsø (11410) skrev:
kombineret med et genialt 80'er indsprøjtet soundtrack.

Kan se vi er enige om soundtracket.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#11414 MMB 14 år siden

Ilsø (11410) skrev:
Jeg tror denne film vil få en stærk fanbase og tror ikke den vil falde til under 8.5 på IMDB.

Er det et væddemål? =)
Gravatar

#11415 chronaden 14 år siden

Åkepool (11411) skrev:
Gosling ;)

Pjat med dig, han hedder fra nu af Gyan Rosling!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#11416 misuma 14 år siden

Thor

Fandt den lettere kedelig til tider og det visuelle valg til Thors verden faldt ikke i min smag. Øv.

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11417 Steffan Rasmussen 14 år siden

misuma (11416) skrev:
Thor

Fandt den lettere kedelig til tider og det visuelle valg til Thors verden faldt ikke i min smag. Øv.

3/6

Synes du er flink med 3/6.
Gravatar

#11418 loki 14 år siden

Som en film generelt, vil jeg give Thor 3½/6, men indenfor sin genre, så får den 6/6. Var ganske imponeret.
www.peakoil.dk
Gravatar

#11419 MOVIE1000 14 år siden

Jeg var også imponeret over Thor (5/6 ved et gensyn vil den måske falde til 4/6).
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#11420 Bruce 14 år siden

Drive

Endnu et elendigt analog syn i Falkoner Biografen. Jeg er ved at være fucking træt af den analoge elendighed, som jeg formoder mere skyldes ringe kalibring end en dårlig kopi. Hvornår helvede kommer de fordele af digitaliseringen?!?!

Nå, rant aside!

Jeg havde set enormt frem til denne film og nu, hvor synet er overstået ... for meget!

Filmen er overhovedet ikke dårlig, tværtimod. Jeg er en sucker for stilen og den langsommelige puls, som netop forøger intensiteten i de mere actionfyldte sekvenser. Soundtracket er lige i øjet og jeg er allerede vild med [url= 80'er kitschede Nightcall[/url].

Det er tydeligt, at Refn forsøger at genkalde sig en "has been" stil, fra de hedengange 60'er og 70'er bildage, hvor stemning og personers "humør" får mere fokus, end koreografering af den næste actionsekvens. Selvfølgelig er Gosling i centrum og hans enspænder repertoire udi ansigtsudtryk og retoriske genialiteter nærmer sig en kombi mellem Keanu Reeves og Brett fra 1979 Alien udgaven. Og det ment positivt. Men det resterende persongalleri yder også godt og synes især Albert Brooks brænder vildt godt igennem.

Jeg er dog efterladt med et ønske om at have fået "en 10-15% mere". Jeg var faktisk ret skuffet over koreograferingen eller rettere sagt klipningen af filmens eneste rigtige biljagt. Jeg havde nok en forventning om Bullit klasse og nogle flere hestekræfter under kølerhjelmen og der er man langtfra.

Måske jeg får et gensyn på BD, som frisker lidt op på mit syn, men udover, at jeg trods alt nød filmen, dens stil og skuespil, så undrer jeg mig lidt over ... nej jeg er faktisk skuffet. Hvor blev spændingsopbygningen af? Det var faktisk først bagefter, at jeg reflekterede over, at jeg ikke var spændingsmæssigt engageret, men mere analyserende i de sekvenser, som ledte op til konflikter.

Film: 7.5/10

PS: Jeg fik efter filmen en ubændelig lyst til at se filmen Driver med Ryan O'Neil fra 1978, som jeg mener at kunne huske, er ligeså god eller bedre end Drive.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: