Gravatar

#11451 Batsy 14 år siden

Thor

Meget underholdene film, med flotte CGI effekter, storslået musik fremragende skuespil, og især
Jemery Renners cameo var sku underholdene glæder mig til at se ham som Hawkeye

Jeg synes den var 'hammergod underholdning' citat fra dvd covert fra vores kære film hjemme side fra vores Johan 8-D

Jeg ser gerne en 2'ere igen med de samme cast, og måske en ny skurk hvem ved

5/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#11452 Hr. Nielsen 14 år siden

BN (11443) skrev:
Vil du seriøst påstå, at det at være på oppe på hustagene ikke er jordnært?!?!
Nu jeg tænker over det......Ja:) Men heller et par biler på taget end slet ingen i gaden...Øh?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11453 MOVIE1000 14 år siden

#11451 Jeg synes også at Thor fortjener en 2er, hvis der bliver arbejdet omhyggeligt med den, og ikke så hurtigt som Iron Man 2, men håber de kan finde en god instruktør til jobbet. Jeg skal ud og købe den nu på BD, så jeg glæder mig til at se den igen, om den er ligeså god som jeg husker eller om den falder i karakter ved et gensyn.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#11454 loki 14 år siden

Tror vi fik noget ganske forskelligt ud af den ;).

F 2010
Hele den opbyggende fase er totalt forrykt, og man sidder mest af alt med en "okay, var det virkelig den bedste baggrund de kunne opbygge" - følelse.

Og derefter går det helt galt, for resten af filmen er direkte kedelig og alt for gentagende i handling; kravleriet har en klar symbolværdi, men skulle ikke være gentaget 117 gange, og filmen benytter sig ofte af billige shock-effekter samt makaber og udpenslede visuel maltraktering af ofrene. Der er ganske rigtig meget lidt karakterudvikling, og det hele er bare en gang renden rundt i et ynkelig forsøg på at undslippe den unavngivet fjende.

Det er kraftigt indikeret, at det er nogle af studenterne som står bag, og hvad deres motivation er forbliver et mysterie, så hvorfor bruge den vinkel? Hvorfor forsøger filmen at skabe så meget splid og distance mellem lærer/autoriteten og eleverne/ugedommen?

2/10
www.peakoil.dk
Gravatar

#11455 Takfornu 14 år siden

Hanna

En lille film med kult potitentiale

Hanna er ikke, som teenagepiger er flest. Hun er opfostret i den fjerneste finske ødemark af sin far, den tidligere CIA-agent Erik Heller, som har oplært sin datter til at blive den perfekte dræbermaskine. På Hannas første færd ud i verden går turen over stok og sten gennem Europa, mens skruppelløse efterretningsagenter halser efter den usædvanlige - og dødsensfarlige - 17-årige pige.

Som min mentor skrev i sin anmeldelse: "...en human spændingsfilm om et særdeles inhumant eksperiment" - Jeg savner lidt mere udvikling i personlighederne og deres indre rejse, men når det er sagt blev jeg godt underholdt hele filmen igennem.

Film: 5/10
Video: 6/10
Audio: 6/10

The Messenger

En krig har mange ofre ...

... og skader, som ikke altid lige kan ses.

Efter at at blevet såret i Iraq får den unge sergent Will en ny og meget svære "mission".

Sammen med hans nye major - Tony - til opgave at meddele pårørende, når deres sønner eller døtre er omkommet i krig. Det er en anderledes, men yderst barsk opgave, hvor det ikke er tilladt at vise følelser eller tilnærmelsesvis optræde som psykolog når almindelige menneskers verden dratter sammen for øjnene af én.

Det er naturligvis oplevelser, der slider på de to soldater, der konstant kæmper med at gøre sig hårde og undgå at vise følelser - både overfor de pårørende og overfor potentielle kærester og koner.

Dette er en lille film med et stort hjerte. Det er en film som bevæger sig næsten i realtid, så sammen med det håndholdte kamera gør at man føler sig tilstede heltide i samme rum som Will.

Der spilles godt i alle roller, både de store og små men specielt Ben Foster i rollen som den unge, men allerede i sind gamle Will, er fremragende og meget troværdig og minder mig i dengrad om min svingersøn, da han vendte hjem fra sin 2 tur.

Hvis du kunne lide The Hurt Locker vil du helt sikkert også kunne lide denne film, men det er ikke en film for alle, selvom det er en vigtig Iraq krigsfilm.

Film: 6½/10
Video: 6/10
Audio: 6/10
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#11456 misuma 14 år siden

Hanna er på vej med posten og The Messenger samler støv på filmhylden. Måske den skulle støves af en af de nærmeste dage.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11457 loki 14 år siden

Red State 2011

Rå og meget seværdig. Jeg vil tro emnerne er nøje udvalgt for alt skabe noget goodwill omkring filmen, men det virker så også heh.

(Hvis du er Ekstrem Rapture Fanatiker eller totalt Pro The Patriot Act, så styr uden om denne film.)

7-8/10
www.peakoil.dk
Gravatar

#11458 misuma 14 år siden

Jeg troede slet ikke det var muligt at se Red State endnu. Ser frem til filmen Ü
Gravatar

#11459 misuma 14 år siden

Lymelife

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om filmen endnu. Ser den lidt som en ungdomsfilm placeret i 70'ernes forstader i USA og i visse aspekter kan der drages paralleller til Ang Lee's Icestorm.

Karakter? Aner det ikke....thank God I'm not a real moviecritic.
Gravatar

#11460 knipsknips 14 år siden

Drive

Man kunne næsten ikke undgår, at have store forventninger til denne film, efter alle de stjerner diverse anmeldere har kastet efter den.

Jeg havde dog prøvet, at ryste alle kritikeres ryst ud af hovedet inden jeg så den her til aften.
Jeg er vild med atmosfæren og stemningen som er mere mørk end grå hele filmen igennem. Ryan Gosling spiller rigtig godt, som den passive og tilbageholdende karakter.
Musikken (har jeg ikke noget imod), men den passer bare ikke rigtig til denne her film. Der er lidt for meget 80'er over det.
Kamera føringen og billederne er fantastisk smukke. Flere gange bliver der brugt slow optagelser, som virkelig fanger Ryan Goslings udtryk og følelser.
Volds og bil scenerne minder på ingen måde om fast & the fourius, men det er på ingen måde en dårlig ting. Filmen er realistisk hele vejen igennem, både angående de Meget hårde voldsscener og biljagter.

5/6

Skriv ny kommentar: