Som modstykke til ovenstående, gav jeg "Green Lantern" 6/10.
Havde man tweaket filmen, eksempelvis valgt et mindre fjollet kostume og gjort historien mere tight, havde det faktisk været en god film, i stedet for blot over middel.
Jeg er ikke superskeptisk overfor en efterfølger og der er jo lagt i ovnen til hvem der er skurken i den, men ja, jeg synes den fulgte tegneserierne helt ok, Ryan Reynolds er ok i rollen og Blake Lively er såmænd også helt fin til hvad hun gør.
- hele konceptet med at man skal være frygtløs / modig som det primære kriterie er katastrofalt benalt. Det virker udelukkende som et argument for at caste en lalleglad playboy i hovedrollen.
- hele historien med den dersens phalx er yderest sort/hvid (grøn/gul) og enormt uinspireret. Det minder mig om Star Wars modpols-univers.
- de visuelle effekter.... oh lard... what a fuck fest.
- slutningen:
at lige netop han kan klare alle pargafferne hvor den lille erfarne, elite gruppe slog helt fejl er dybt godnat. Og at ham der gutten så tager ringen på og bliver Green Lantern 2 - bad guy er hovedrystende komisk... faren VAR drevet over... men måske han kedede sig...
hele konceptet med at man skal være frygtløs / modig som det primære kriterie er katastrofalt benalt.
Sådan er tegneserien og det bliver filmen jo nødt til at være tro mod, så det har intet med castingvalget at gøre, med mindre man naturligvis havde Ryan Reynolds i tankerne, da man genskabte figuren i form af Hal Jordan.
Jeg tvivler dog lidt, da Reynolds er født i 1976 og Hal Jordan første gang optrådte i tegneserierne i 1959. :)
loki (11572) skrev:
hele historien med den dersens phalx er yderest sort/hvid (grøn/gul) og enormt uinspireret. Det minder mig om Star Wars modpols-univers.
Igen er det taget fra tegneserien, jeg er ikke superstærk i GL-universet, men det lader til at man har samlet flere figurer i én med skurken i filmatiseringen, da Sinestro vist oprindeligt er den, der finder muligheden for at "høste" den gule energi og senere skaber sit eget korps, en slags modpol til GL-korpset, da han er blevet sparket ud af GL-korpset p.g.a. misbrug af sin magt.
Så grundidéen til dette er fra da Sinestro blev skabt i tegneserien og dermed måske 15 år før Star Wars kom på banen.
Igen bliver filmen jo nødt til at være tro mod sit forlag. :)
Igen tvivl om, at historien halter flere steder, men hvad den formår at gøre rigtigt, er at være tro mod tegneserien på mange af de rigtige steder. :)
Jo det forstår jeg godt, men derfor behøver de vel ikke følger den skabelon så punktligt? Nuvel, så bliver den ikke tro mod tegneserien, men den kan vel næppe blive værre... ;)
Jo det forstår jeg godt, men derfor behøver de vel ikke følger den skabelon så punktligt? Nuvel, så bliver den ikke tro mod tegneserien, men den kan vel næppe blive værre... ;)
Jeg har meget svært ved at gennemskue om du reelt mener hvad du skriver, eller blot er en troll.
Som modstykke til ovenstående, gav jeg "Green Lantern" 6/10.
Havde man tweaket filmen, eksempelvis valgt et mindre fjollet kostume og gjort historien mere tight, havde det faktisk været en god film, i stedet for blot over middel.
Jeg er ikke superskeptisk overfor en efterfølger og der er jo lagt i ovnen til hvem der er skurken i den, men ja, jeg synes den fulgte tegneserierne helt ok, Ryan Reynolds er ok i rollen og Blake Lively er såmænd også helt fin til hvad hun gør.
Jeg for den nok set, men vil helst ikke købe den da jeg mere kan lide John stewart som the Green lantern nok pga jeg opvoksede med ham i Justice Leauge
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Jeg har meget svært ved at gennemskue om du reelt mener hvad du skriver, eller blot er en troll.
Jeg mener skam det jeg skriver.
Grundprincippet bag serien er såmænd ikke værre end så mange andre tegneserier, men nogle gange fungerer det bare ikke på det store lærred. Derfor burde det være oplagt at ændre detaljerne men bibeholde grundstammen, f.eks. kunne Hal Jordan være være en historielærer, havbiolog, grotteforsker e.l. som giver mere substans til karakteren og gør det lidt mere troværdigt, at The Force Grøn Energi skulle finde ham værdig; som jeg før var inde på, så finder jeg udvælgelseskriteriet helt katastrofalt, og meget foruroligende at universet er "styret" af en gruppe frygtløse væsner.
Filmen skulle have været langsommere og med mere fokus på Hal og hans kamp med at forstå både sin og menneskehedens nye rolle i universet, fjenden skulle have været mere jordnær - bogstavelig talt - for han skulle ikke have begivet sig ud i rummet som om det var en tur til døgneren (der er ingen spænding).
Jeg tror det ville have gjort det til en bedre film, men i stedet blev det til en cgi-fest.
#11571 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
#11572 loki 14 år siden
- hele konceptet med at man skal være frygtløs / modig som det primære kriterie er katastrofalt benalt. Det virker udelukkende som et argument for at caste en lalleglad playboy i hovedrollen.
- hele historien med den dersens phalx er yderest sort/hvid (grøn/gul) og enormt uinspireret. Det minder mig om Star Wars modpols-univers.
- de visuelle effekter.... oh lard... what a fuck fest.
- slutningen:
#11573 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Sådan er tegneserien og det bliver filmen jo nødt til at være tro mod, så det har intet med castingvalget at gøre, med mindre man naturligvis havde Ryan Reynolds i tankerne, da man genskabte figuren i form af Hal Jordan.
Jeg tvivler dog lidt, da Reynolds er født i 1976 og Hal Jordan første gang optrådte i tegneserierne i 1959. :)
Igen er det taget fra tegneserien, jeg er ikke superstærk i GL-universet, men det lader til at man har samlet flere figurer i én med skurken i filmatiseringen, da Sinestro vist oprindeligt er den, der finder muligheden for at "høste" den gule energi og senere skaber sit eget korps, en slags modpol til GL-korpset, da han er blevet sparket ud af GL-korpset p.g.a. misbrug af sin magt.
Så grundidéen til dette er fra da Sinestro blev skabt i tegneserien og dermed måske 15 år før Star Wars kom på banen.
Igen bliver filmen jo nødt til at være tro mod sit forlag. :)
Igen tvivl om, at historien halter flere steder, men hvad den formår at gøre rigtigt, er at være tro mod tegneserien på mange af de rigtige steder. :)
#11574 loki 14 år siden
#11575 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
#11576 Batsy 14 år siden
Jeg for den nok set, men vil helst ikke købe den da jeg mere kan lide John stewart som the Green lantern nok pga jeg opvoksede med ham i Justice Leauge
#11577 JannikAnd 14 år siden
#11578 Batsy 14 år siden
Haha ja som et ungt barn, ikke et ældre barn :P
#11579 Åkepool 14 år siden
Det var også hvad jeg havde regnet med og grunden til, at den blev fravalgt. Men nu fik jeg da lige læst alt det der ledte hen til at Bruce skred.
#11580 loki 14 år siden
Jeg mener skam det jeg skriver.
Grundprincippet bag serien er såmænd ikke værre end så mange andre tegneserier, men nogle gange fungerer det bare ikke på det store lærred. Derfor burde det være oplagt at ændre detaljerne men bibeholde grundstammen, f.eks. kunne Hal Jordan være være en historielærer, havbiolog, grotteforsker e.l. som giver mere substans til karakteren og gør det lidt mere troværdigt, at
The ForceGrøn Energi skulle finde ham værdig; som jeg før var inde på, så finder jeg udvælgelseskriteriet helt katastrofalt, og meget foruroligende at universet er "styret" af en gruppe frygtløse væsner.Filmen skulle have været langsommere og med mere fokus på Hal og hans kamp med at forstå både sin og menneskehedens nye rolle i universet, fjenden skulle have været mere jordnær - bogstavelig talt - for han skulle ikke have begivet sig ud i rummet som om det var en tur til døgneren (der er ingen spænding).
Jeg tror det ville have gjort det til en bedre film, men i stedet blev det til en cgi-fest.