Gravatar

#11581 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

loki (11580) skrev:
Grundprincippet bag serien er såmænd ikke værre end så mange andre tegneserier, men nogle gange fungerer det bare ikke på det store lærred. Derfor burde det være oplagt at ændre detaljerne men bibeholde grundstammen, f.eks. kunne Hal Jordan være være en historielærer, havbiolog, grotteforsker e.l. som giver mere substans til karakteren og gør det lidt mere troværdigt, at The Force Grøn Energi skulle finde ham værdig; som jeg før var inde på, så finder jeg udvælgelseskriteriet helt katastrofalt, og meget foruroligende at universet er "styret" af en gruppe frygtløse væsner.

Men det er jo så en selvmodsigelse du har gang i. Hvis du ændrer på hvem og hvad karakteren Hal Jordan er, ændrer du jo netop grundstammen.

Og igen: Green Lantern er langt ældre end Star Wars, den første GL så dagens lys i 1940. :)
Gravatar

#11582 loki 14 år siden

Ja jo en smule selvmodsigende kan jeg godt se det lyder, men jeg vil hellere kalde det en nødvendig opdatering af personen ^^

(Mine SW-referencer skal bare ses som lidt sammeligning og ikke et "slam" til nogen af parterne.)
www.peakoil.dk
Gravatar

#11583 Hr. Nielsen 14 år siden

Once Fallen

Indimellem finder jeg de spændende at se en film jeg intet ved om på forhånd. En sådan var Once Fallen. Jeg kendte hverken handlingen, hvilken kritik filmen havde modtaget og hvordan den blev bedømt hos både det generelle publikum og hos feinschmeckerne. Det eneste jeg vidste var at Ed Harris var på rollelisten og det anså jeg som et plus, hvad det også skulle vise sig at være, trods alt. Desværre er selve historien om far/søn og hele temaet om at komme ud fra fængslet osv nemlig så banalt og fladt præsenteret, at det mest af alt minder om et Tv-drama med soap tendenser. Der spilles ofte ligeså og kun den kære Harris har lidt kant, dog mest på grund af sin fremtrædende karisme.

3/10 på IMDb
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11584 loki 14 år siden

#utyske

Filmz gik i koma, mit svar i post #11581 var til din #11582. Weird.
www.peakoil.dk
Gravatar

#11585 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

loki (11581) skrev:
Ja jo en smule selvmodsigende kan jeg godt se det lyder, men jeg vil hellere kalde det en nødvendig opdatering af personen ^^

Tja, men det vil jo være som at gøre Iron Man til en tigger eller udskifte hobbitterne i LORT med kæmper, det er helt basale ting i historien, man ikke ændrer på.

Men det er jo ikke umuligt, at man senere udskifter Hal Jordan med en af de andre GL'ere, da der er tre andre fra Jorden, der kom til på et senere tidspunkt.
Gravatar

#11586 Barry Lyndon 14 år siden

Hot Rod (2007)

Hot Rod ligner umiddelbart en af den slags letbenede komedier, man har set alt for mange gange om en af landsbyens tosser, der har valgt at gøre sin hobby til sit livsprojekt (i dette tilfælde motorcykelstunts) på trods af, han intet talent har for det. Det er det på papiret også, men denne her skiller sig bare ud ved rent faktisk at være sjov. Hot Rod er ikke så overpoleret som genren ofte er udsat for, og den er fyldt med små skævheder og bizarre momenter, som heldigvis har fået lov til at blive. Det er nemlig dem, der gør denne ellers rimelig ordinære komedie vellykket. Den får lov at leve sig eget liv, og de medvirkende har fået lov til at ”gakke ud”, hvor indtil flere humoristiske højdepunkter opstår. Et overraskende godt grin.

4 ud af 6 stjerner
Gravatar

#11587 wimmie 14 år siden

Enig :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#11588 Hr. Nielsen 14 år siden

#11586 Det var lige godt satans....Jeg kunne ikke lide den i sin tid, men jeg er jo heller ikke kendt for at eje en god sans for humor siger du:-D
Gravatar

#11589 Hr. Nielsen 14 år siden

La piel que habito

Instruktør Pedro Almodóvar maler med en bred pensel, hvor der svinges fra det rene besat videnskabsmand a la Frankenstein til smertefuld tab af kærligheden, etik og spørgen om hvem vi som mennesker er, til så at ligne lidt en skæv spændingsfilm. Indimellem må jeg undres over at så mange tråde, sidehistorier, temaer og vægtige spørgsmål koges sammen som de gør og om det også er nødvendigt, eller bliver lige rigeligt. Ikke alt lykkes i hvert fald, heller ikke det vigtigste. Men kedeligt er det bestemt heller ikke, selv om et par scener trækkes unødigt i langdrag og filmen går i hvert fald fra det geniale i sine bedste øjeblikke, til det overforklarende og banale i sine værste, hvor man næsten irriteres. Historien formår heldigvis både at overraske, blive tankevækkende og så er den ofte befriende ukonventionel i sin opbygnng, på en facon så den er tæt på det provokerende. Men der var for mange smuttere, til at jeg kom helt op at ringe.

Det var i øvrigt godt at se mere moden Antonio Banderas tilbage på spansk og han gør det godt.

6/10 på IMDb
Gravatar

#11590 Barry Lyndon 14 år siden

Thomas E. Nielsen (11588) skrev:
Jeg kunne ikke lide den i sin tid, men jeg er jo heller ikke kendt for at eje en god sans for humor siger du

Til gengæld ejer du masser af selverkendelse :D

#11589:
Thomas E. Nielsen (11589) skrev:
Det var i øvrigt godt at se mere moden Antonio Banderas tilbage på spansk og han gør det godt.

Man glemmer faktisk lidt, at Banderas er en formidabel skuespiller. Jeg mener bare - for mange er han jo stadig den der macho Desperado/Zorro-skuespiller, men i de senere år har han virkelig demonstreret sin alsidighed og leveret nogle stærke præstationer, synes jeg.

Skriv ny kommentar: