Gravatar

#11621 Babo84 14 år siden

Lord Beef

Hans film har det med at vinde ved gensyn. Men følte ikke helt der var noget i Ninth Gate udover god stemning.
Gravatar

#11622 Collateral 14 år siden

Babo84 (11621) skrev:
Lord Beef

Hans film har det med at vinde ved gensyn. Men følte ikke helt der var noget i Ninth Gate udover god stemning.

...og Depps udmærkede spil naturligvis?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#11623 Lord Beef Jerky 14 år siden

Stemning kan være altafgørende for en films virke efter min mening.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11624 HonoDelLoce 14 år siden

Der er blevet snakket om det før herinde, men jeg synes Ninth Gate er en sublim film - lige indtil slutningen! Det sidste kvarter ødelægger for meget for mig..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#11625 Babo84 14 år siden

Lord

Stemning alene rækker ikke meget i min bog. Det rækker til en hvis grad.

Collateral

Depp fandt jeg okay. Intet særligt må jeg indrømme. Kan langt bedre lide andre hovedroller Polanski har brugt.
Gravatar

#11626 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo84 (11614) skrev:
Jeg kendte intet til denne, og det mener jeg ikke behøves.
Det mentes der jo heller ikke. Men på den anden side kunne man jo frækt sige, at havde du kendt lidt til det, havde du måske moret dig;) Nå, spøg til side, selvfølgelig skal en film kunne stå alene. Det kan den også. Om man kan lide den er så en anden snak. Men er man til universet, altså holder af tegneserien, så er chancen for at finde den dårlig nok ikke så stor og det er nok det er menes:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11627 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo84 (11625) skrev:
Depp fandt jeg okay. Intet særligt må jeg indrømme. Kan langt bedre lide andre hovedroller Polanski har brugt.
Du kan heller ikke lide Depp generelt, kan du?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11628 BN 14 år siden

Babo84 (11625) skrev:
Det rækker til en hvis grad.

Grrrr .... det hedder "vis" - ikke "hvis".

"Hvis" kan være spørgeform ligesom "hvor", "hvem", "hvordan" og "hvorfor". Det kan også bruges som ejefald eller i betydningen "såfremt"/"forudsat at".

Hilsen, din gnavne dansklærer

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#11629 wimmie 14 år siden

Drive

Skøn biografoplevelse; elskede stemningen, brugen af musik, skuespillerne og de lange dvælende sekvenser især elevatorscenen var virkelig fed.
Uden tvivl Refns bedste film so far (af de 4 jeg har set...), og han fortjener al den ros og anerkendelse han har fået for filmen, og det samme kan siges om Ryan Gosling som jeg mener er én af de allerbedste skuespillere lige nu. Han underspiller og siger mindst lige så meget med et lille smil end en masse ord.

5½/6

Super 8

Herligt lille Spielberg'sk nostalgitrip. Var især glad for at filmen foregik i 70'erne frem for i dag; det ledte tankerne hen på film som "Close Encounters...", "E.T." og flere af de "gode gamle" eventyrlige sci-fi film fra 70'erne og 80'erne (i stedet for en flok popsmarte Justin Bieber lookalikes med Iphones and whatnot) :)
Det eneste der måske haltede lidt var forholdet mellem hovedpersonen og dennes far. Jeg synes ikke rigtig man nåede at få indtrykket af at faderen var virkelig bekymret for sin søn, og det var kun i allersidste sekund at det blev til en redningsaktion af børnene frem for at han i bund og grund bare udførte sit job.

Men alt i alt en flot og ganske hyggelig omgang underholdning.

5/6 (måske en lille 5'er)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#11630 Babo84 14 år siden

Thomas E. Nielsen (11626) skrev:
at havde du kendt lidt til det, havde du måske moret dig

"Kendt" er måske ikke nok - men hvis jeg læste dem og kunne lide dem, så havde jeg nok moret mig med filmen..... formentlig :)

Thomas E. Nielsen (11627) skrev:
Du kan heller ikke lide Depp generelt, kan du?

Tja....tjo. Han har da ramt plet indimellem. Men synes faktisk, at han er overvurderet.

BN

Du har helt ret...

Skriv ny kommentar: