Sikke en film. Sikke en film. PTA's hype havde sat mine forventninger højt i vejret (det er efter sigende mandens yndlingsfilm), og dog følte jeg mig lidt paf ved rulleteksternes indtog. Sikke en film.
Dialogen og pacingen er knivskarp, og det er muligvis for disse kvaliteter, filmen huskes bedst. For ikke at nævne den fuldkommen profetiske præcision, hvorved filmen forudser TV-mediets skruppelløse færd mod afgrunden. På den konto kan den nemt kaldes forud for sin tid - en frase der høres ofte, men sjældent, faktisk meget sjældent, synes den velfortjent som her.
Sidney Lumet er blevet en af mine yndlingsinstruktører efter filmene '12 Angry Men' og 'Fail-safe' (et glemt mesterværk eller noget nær, ikke langt fra førstnævntes totale filmmagi). Den status cementeres selvfølgelig kun med 'Network'. Hans billeder, klipning, hans bevidste begrænsninger, der ofte starter og stopper scener helt uventet og med overrumplende klarsyn, er i en klasse for sig.
Det bedste ved filmen er dog uden tvivl William Holden og Faye Dunaways karakterer. Deres forhold, såvel som karaktererne i sig selv, siger meget om det moderne menneske. Deres sidste scene sammen i filmen giver gåsehud og er rørende til en grad, man ikke forventer. Her krøb filmen HELT ind under huden på mig.
5,6 med stor pil op og mulighed for topkarakter ved gensyn. Et must.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
#11605 Enig så den sammen med min mor igår, og jeg spurgte hende flere gange inden vi satte filmen på om hún var med på hvilken slags film det var, men det var hun ikke, hun troede det var med henblik til den nordiske mytologi. Men hvis man kender lidt til Thor (MArvel udgaven) og er Marvel fan er jeg enig at den ikke vil skuffe. Jeg var imponeret.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Ville umiddelbart hellere have set God-Castiel løbe amok i verden. Jeg mener, han så jo ud til at have en plan (oprydningsplan), men måtte opgive alt bare fordi kroppen ikke kunne holde til det? Lidt tam måde at tage ham ud at spillet, og introducere endnu endnu endnu en ny fjende, som vores venner så kan spille op imod resten af sæsonen. BTW, jeg tror skam ikke et sekund på at Castiel er død ;)
Men hvis man kender lidt til Thor (MArvel udgaven) og er Marvel fan er jeg enig at den ikke vil skuffe. Jeg var imponeret
Jeg kendte intet til denne, og det mener jeg ikke behøves. Muligt den følger tegneserien, det skal jeg ikke kunne sige, men filmen sagde mig ikke en skid. Den var røvsyg. Og ja - det kan da godt være den SKAL være en CGI-fest, men hold kæft hvor er den dog kønsløs ifølge mig. Jeg er med på, at X-Men First Class var en ret god film.
Kører lidt Polanski maraton, og dette omtalte gyserdrama skulle ses. Modsat The Ninth Gate, så synes jeg elementerne fungerer her, hvor opbygningen, afsløringen og skuespillet altsammen går flot op. Den er måske ikke helt uhyggelig, dertil er der for meget drama (men godt drama) over den, men slutningen er alligevel farlig, og man glemmer den ikke. Stærkt skuespil, og gennemarbejdet manuskript.
Ja jeg kan godt følge dig i mange af dine punkter og Castiel vender sikkert også tilbage i en eller anden form, måske endda som Jimmy? Det synes jeg i hvert fald ville være forfriskende, da jeg er en lille smule træt af alle englene. Det var jo heller aldrig Castiel der var i kontrol over alle de sjæle han havde indtaget. Det var "the Leviathans" der fra starten af havde haft kontrollen over ham, sådan som jeg ser det og den plan de er i gang med at udføre er det samme som Castiel ville have gjort, men kroppen var bare ikke stærk nok og derfor måtte "the Leviathans" finde en nødløsning for at gennemføre deres værk og det er det vi ser nu.
Derudover synes jeg også den nye fjende virker som en mere reel trussel end noget af det som Winchester var oppe i mod igennem hele sjette sæson, som mest af alt var noget rod. Nu har vi da i det mindste en rigtig fjende fra starten af og jeg er oprigtigt spændt på at se hvordan serien vil udvikle sig nu. Det er første gang jeg har kunne sige det om SPN i et stykke tid, så det ser jeg bestemt som et godt tegn.
#11614 Jo for at opleve Asgaard som den er skabt i tegneseiren, og karaktererne er det både visuelt og interessant at se hvordan figurerne passer ind i en live action film, det er det der er imponerende hos mig. Og hvis den ikke sagde dig noget så er det nok fordi karakteren Thor og hans univers ikke lige er dig.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Glæder mig endnu mere nu, til The Girl with the Dragon Tattoo :)
Jeg blev meget skuffet over traileren, og synes filmen ser filmen ser komplet overflødig ud. Synes originalen var helt fin, og Noomi Rapace særligt var fremragende. Den nye skuespillerindes præstation ser, ud fra traileren, en smule forceret ud, og virker langt mindre psykologisk subtil end Rapaces. Men nu må vi se.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#11611 RasmusFL 14 år siden
Sikke en film. Sikke en film. PTA's hype havde sat mine forventninger højt i vejret (det er efter sigende mandens yndlingsfilm), og dog følte jeg mig lidt paf ved rulleteksternes indtog. Sikke en film.
Dialogen og pacingen er knivskarp, og det er muligvis for disse kvaliteter, filmen huskes bedst. For ikke at nævne den fuldkommen profetiske præcision, hvorved filmen forudser TV-mediets skruppelløse færd mod afgrunden. På den konto kan den nemt kaldes forud for sin tid - en frase der høres ofte, men sjældent, faktisk meget sjældent, synes den velfortjent som her.
Sidney Lumet er blevet en af mine yndlingsinstruktører efter filmene '12 Angry Men' og 'Fail-safe' (et glemt mesterværk eller noget nær, ikke langt fra førstnævntes totale filmmagi). Den status cementeres selvfølgelig kun med 'Network'. Hans billeder, klipning, hans bevidste begrænsninger, der ofte starter og stopper scener helt uventet og med overrumplende klarsyn, er i en klasse for sig.
Det bedste ved filmen er dog uden tvivl William Holden og Faye Dunaways karakterer. Deres forhold, såvel som karaktererne i sig selv, siger meget om det moderne menneske. Deres sidste scene sammen i filmen giver gåsehud og er rørende til en grad, man ikke forventer. Her krøb filmen HELT ind under huden på mig.
5,6 med stor pil op og mulighed for topkarakter ved gensyn. Et must.
#11612 MOVIE1000 14 år siden
#11613 loki 14 år siden
#11614 Babo84 14 år siden
Jeg kendte intet til denne, og det mener jeg ikke behøves. Muligt den følger tegneserien, det skal jeg ikke kunne sige, men filmen sagde mig ikke en skid. Den var røvsyg. Og ja - det kan da godt være den SKAL være en CGI-fest, men hold kæft hvor er den dog kønsløs ifølge mig. Jeg er med på, at X-Men First Class var en ret god film.
#11615 Babo84 14 år siden
Kører lidt Polanski maraton, og dette omtalte gyserdrama skulle ses. Modsat The Ninth Gate, så synes jeg elementerne fungerer her, hvor opbygningen, afsløringen og skuespillet altsammen går flot op. Den er måske ikke helt uhyggelig, dertil er der for meget drama (men godt drama) over den, men slutningen er alligevel farlig, og man glemmer den ikke. Stærkt skuespil, og gennemarbejdet manuskript.
8/10
#11616 Bobby Singer 14 år siden
Derudover synes jeg også den nye fjende virker som en mere reel trussel end noget af det som Winchester var oppe i mod igennem hele sjette sæson, som mest af alt var noget rod. Nu har vi da i det mindste en rigtig fjende fra starten af og jeg er oprigtigt spændt på at se hvordan serien vil udvikle sig nu. Det er første gang jeg har kunne sige det om SPN i et stykke tid, så det ser jeg bestemt som et godt tegn.
#11617 MOVIE1000 14 år siden
#11618 Lord Beef Jerky 14 år siden
The Ninth Gate - 7/10
Rosemary's Baby - 9/10
#11619 knipsknips 14 år siden
Hvor Fincher dog bare bliver ved med, at imponere mig. Håber snart han får den Oscar, som han i mine øjne fuldt ud fortjener.
Har skrevet om filmen herinde før, så nøjes med karakteren.
5/6
Måske 6/6 hvis man tager hele bluray udgivelsen med (ekstra materiale osv).
Off topic
Glæder mig endnu mere nu, til The Girl with the Dragon Tattoo :)
#11620 Collateral 14 år siden
Jeg blev meget skuffet over traileren, og synes filmen ser filmen ser komplet overflødig ud. Synes originalen var helt fin, og Noomi Rapace særligt var fremragende. Den nye skuespillerindes præstation ser, ud fra traileren, en smule forceret ud, og virker langt mindre psykologisk subtil end Rapaces. Men nu må vi se.