Gravatar

#11641 knipsknips 14 år siden

Toy Story 3 - BD

Historien er meget mere barsk end de to forrige, men syntes ikke det er en dårlig ting i dette her tilfælde. På visse tidspunkter er jeg da i tvivl om Toy Story 3 overhovedet er egnet til børn.
Men det klæder filmen, at vokse. Jeg er ikke i tvivl om, at 3'eren er den bedste i trilogien og fuldt fortjent, at den hev 2/5 Oscars hjem ved sidste uddeling.

Jeg har desværre ikke fået tjekket ekstra materialet ud.

6/6
Gravatar

#11642 Hr. Nielsen 14 år siden

Super

Superhelte parodi (eller anti-superhelte komedie) i tradition med en film som den fantastiske Kick-Ass (der må have lagt ny grobund for denne subgenre), men uden nogensinde at ramme den samme kvalitative fortællerglæde og medrivende momenter. Super er såmænd nok slet ikke dårlig og den er befriende ryddet for mainstream komediens ofte trivielle grin og kujonagtige forsøg på 'morsomme indfald'. Personligt kunne filmens historie og især dens (forudsigeligt) 'skæve' karakterer bare slet ikke fænge mig. Jeg følte dem flade og ligegyldige med undtagelse af få øjeblikke, hvor de blot irriterede mig. Dens forsøg på at underholde, med eller uden substans, eller blot være en film der havde et eller andet på hjertet, ville noget, faldt dermed til jorden for mig.

4/10 på IMDb
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11643 Nicki52 14 år siden

Mad Men - Sæson 1-3

Nu har jeg set de tre første sæsoner af Mad Men. Der kommer lige en stor spoiler, for jeg kan ikke anmelde den uden at bringe eksempler.

Første afsnit af Mad Men starter med at de skal lave en kampagne til Lucky Strike, for der en nogen eksperter der siger rygning dræber. Så ser man Don når han er bedst. Men det sjove er at hele bundtet ryger og man lige starter med et "rygning kan dræbe"-afsnit. Jeg elsker tressernes tøj og det flotte hår. Jeg elsker deres naivitet.
Så udover arbejdet er der privatlivet. Hvor de dræber drikker, ryger og horer, ligegyldig om de har koner. Hvor hovedperson horer igennem hele første sæson, man tænker på hvad han egentlig mangler. Han har en smuk, lækker kone der spilles af fantastiske January Jones, og to små knallinger af børn. De er nu meget søde, men hører ikke så meget efter.

Så kommer vi nok til hans fortid, jeg opsummere hvad vi har fået at vide de tre sæsoner. Hans modbydelig far har gjort en prostitueret gravid, derefter det blev født blev de afleveret til hans mor, så har født et par dødfødte. Han bliver navngivet Richard Whitman. Da Richard, eller Dick som han blev kaldt, blev større drak fares meget og slog sin søn igen og igen, hvis han gjorde noget forkert. Men en dag hvor de er ved at miste gården, vil han tage en til byen i lynvejr midt om natten. Han er pissefuld og taber sadelen. Han bøjer sig ned bag hesten for at få fat i den, det lyner, hesten bliver forskrækket og sparker ham i hovedet. Dick så sin far død.
Efter et stykke tid finder moren sammen med en mand ved navn Mack, også kaldet onkel Mack. Han var rigtig flink ved Dick. Moren og Mac fik sig et barn Adam, hvor nogle år efter Dick beslutter sig for at melde sig til hæren. Han kommer i krig og befinder sig sammen med løjtnant Donald Draper da de bliver bomber. Donald dør, mens Dick overlever med nogle skader. Men de tror Donald er Dick og omvendt, så han tager Donalds identitet. Han bliver bilsælger, succesfuld, men så dukker Donald Drapers kone op. Der bliver lidt problemer, han forklarer hende det hele. Han køber et stort hus til hende og er hendes ven i nogen år. Indtil han møder Betty og skal skilles fra nuværende for at giftes med Betty.

Serien har virkelig udviklet sig hvor man ser Don ødelægge sit ægteskab og familie langsomt. Samtidig er der også meget drama på kontoret. Den nye sekretær for Don, Peggy, er overkvallificeret og tror i starten hun skal bolle sig til tops. Hun går dog i første afsnit i seng med den mindre sympatiske Pete, velvidende han skal giftes. Så bliver Peggy tykkere og tykkere i serien. Så bliver jeg overrasket tilsidt når hun føder Petes barn og ikke vil vides af det. Hun kommer af en religiøs familie hvor moren og søsteren bare er rædselsfulde.
Petes kone er det sødeste pigebarn der går på to ben. Hun er bare også vældig naiv. Pga. Pete tiltrækkes af Peggy, så har deres ægteskab ikke en lykkelig start. Men den bliver bedre i løbet af serien.
Så skal Sal også nævnes. Art Director på kontoret, gift derhjemme og flintrende homoseksuel, som han kæmper med at holde indenbords. Men fordi han ikke kan acceptere sig selv, koster ham sit job, da Lee Garner jr. gerne vil lære ham at ride og han afviser tilbudet.
Og Mark Moses kommer med som Special Guest var rigtig god, for han spillede den rolle godt, men også godt at man blev af med ham, for han var så grim, ikke af udseende, men personlighed.
Nu kan jeg ikke trække den længere, John Slattery spiller så godt i den rolle. Han starter med at være ulykkelig gift og havde en affærre med barmfagre Joan. Så ender han med at været gift med et forkælet pigebarn Jane Siegel. Hans karakter har jeg altid kunne li'.

Nu vil jeg gerne afslutte det her for har virkelig ikke tid til mere, men er vild med Robert Moores rolle. Der var godt under opkøbningen af Sterling Cooper at Charles Shaughnessy gæstede som Saint John og vi fik Jared Harris med i serien. Han er vist fast med i sæson fire, jeg glæder mig til det, efter de startede op for sig selv. Jeg er spændt hvem Don får forhold til efter Betty.
Hov, jeg glemte lide at jeg slet ikke kan lide Joans mand. Han er noget af det dummeste og modbydeligeste. Det hjalp ikke noget da han nærmest voltog Joan.

Nu håber jeg at jeg fik det hele med. Det er min længste anmeldelse. Den får topkarakter efter hvilken som helst karatere skal. A+, 12, 6/6, 10/10 osv.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#11644 loki 14 år siden

Melancholia 2011

En af de absolut bedst film jeg længe har set.

6/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#11645 Kiksmann 14 år siden

loki (11644) skrev:
Melancholia 2011

En af de absolut bedst film jeg længe har set.

6/6

Det der er sgu Narniastilen ;)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#11646 Babo84 14 år siden

Wrecked (2011)

Thriller i samme ånd som Buried og lign, der udspiller sig på et sted eller meget få kvadratmeter. En mand vågner op i et bilvrag slemt tilredt. Et eller andet sted i skoven. Og herefter forsøger han at finde ud af, hvad der er sket. Det er en meget meget spinkel historie og tynd "afsløring", hvor man kan undre sig over, hvorfor man lavede denne film? Interessant de første 10 min, men derfra løber den allerede tør for ideer og spænding. Den holdes oppe af en yderst veloplagt Adrien Brody, som faktisk løfter filmen. Han er god i en ret uinteressant film.

5/10
Gravatar

#11647 Hr. Nielsen 14 år siden

Drive Angry

Det er tydeligt at flere scener er lavet for, at filmen kan give valuta til 3D fans (hvis nogle sådan findes?) og 3D'en er sandsynligvis valgt for at give valuta til folkene bag. Jeg er personligt ikke en af dem, der føler behov for at se de fleste film i 3D og tror heller ikke, jeg ville have fundet Drive Angry bedre hvis jeg havde. Historien og dens mange blodige, men tvivlsomme actionmomenter (et par er nu ganske habilt lavet rent teknisk), er så platte og latterlige, at det er tæt på at virke gennemført og morsomt vulgært underholdende. Det er pulp, trashy og dumt og må være filmens svar på Kongerne Af Marielyst. Den store forskel er blot, for mig i hvert fald, at jeg langt bedre kan sluge dette her lort, fordi det er film, en tilsigtet fiktion form og ikke mennesker der dummer sig (eller rettere udstiller deres dumhed!) for åben skærm. Drive Angry er kunstig, tåbelig og søgt. Men selv om man begynder at kede sig i perioder, så kan jeg alligevel ikke helt sige mig fri for, at synes at dette makværk har sine charmerende øjeblikke. Som husar kan man selvfølgelig også se filmen for at nyde frækkerten Amber Heard i hotpants:-D

4/10 på IMDb
Gravatar

#11648 IK 14 år siden

Thomas det er nogle ret gode film du ser for tiden. :)
Gravatar

#11649 Hr. Nielsen 14 år siden

#11648 ha ja, jeg har ikke været så heldig med mine valg:-D Måske skulle jeg bare holde mig til klassikerne:)

Men Amber Heard kan jeg næsten ikke beglo nok;)

Til gengæld fik jeg købt Fast5...Kunne ikke dy mig, for fuck sake hvor jeg gerne vil se den afsluttende biljagt igen...igen...igen....igen:-D
Gravatar

#11650 IK 14 år siden

Jeg er generelt meget omhyggelig med film under 6.0 imdb. De er for det meste ikke noget at råbe hurra for. Men det er selvfølgelig undtagelser. :)

Skriv ny kommentar: