Gravatar

#11701 Babo84 14 år siden

Thomas E. Nielsen (11699) skrev:
Det rækker hans tålmodighed altså ikke til;)

Han skal nok forvirre mig ved næste, bibelsk lange svar :)
Gravatar

#11702 BN 14 år siden

Babo84 (11700) skrev:
Det kan de sikkert godt. Men når jeg skrev, at jeg foretrækker Heat og du så skriver "hvem gør ikke det" og mener, at "mindre kan gøre det", så hænger det bare ikke sammen med, hvorfor du giver 10' til The Town. Jeg mener ikke Town har de kvaliteter Heat har, og derfor fortjener den heller ikke en 10'er. Langt fra - den er tættere på 7 end 9.

Så ja.. du har misforstået skalaen haha..

Så med andre ord: Film til 10/10 kan ikke rangeres indbyrdes? Der kan ikke være gradsforskel? Alle film til 10/10 skal dele førstepladsen på en Top 100?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#11703 IK 14 år siden

BN

Karakteren 10/10 gives i min verden til den absolutte top. Altså film man anser, som de bedste man har set, og dem der i sidste ende er ens favoritfilm. Jeg har på Imdb kun givet 7 film 10/10 og lidt over 50 film 9/10, så min forståelse af skalaen er enten meget anderledes, eller er jeg måske bare mere kritisk. ;) At du kan have ca. 150 film til 10/10, er derfor for mig lidt underligt. Er det muligt at have 150 absolutte favoritfilm? Jeg formoder, at du giver både The Town og Heat 10/10, og sidstnævnte finder du MEGET bedre. Jeg kan personligt ikke tillade mig at give samme karakter til film, jeg synes, der er stor kvalitetsforskel på. Minimum en karakters forskel skal der være ifølge mig. Sådan er vi nok forskellige. :)
Gravatar

#11704 MMB 14 år siden

IK (11703) skrev:
Jeg har på Imdb kun givet 7 film 10/10

Dig og BN er lige mærkelige bare i hver jeres ende af skalaen. :P
Gravatar

#11705 IK 14 år siden

Foeller (11704) skrev:

Og du er 'perfekt balanceret'? ;)
Gravatar

#11706 BN 14 år siden

IK (11703) skrev:
At du kan have ca. 150 film til 10/10, er derfor for mig lidt underligt.

Foeller (11704) skrev:

Som jeg før har sagt: Hvorfor skulle det være umuligt (eller "underligt"), at over 100 års filmproduktion fra lande som USA, England, Australien, Tyskland, Danmark og Italien o.s.v. har ført til ca. 150 absolutte topfilm og/eller mesterværker?

Jeg har gennem 35-40 år set i tusindvis af film, og jeg har altid stilet efter filmklassikerne, Oscar-vinderne, de store instruktørers film, blockbusters ... you name it - altså alle de film, som er blevet lovprist til skyerne af anmeldere og "kendere", og/eller som har opnået gigantisk succes hos publikum verden over.

Sig mig lige engang, hvorfor alle disse film ikke skulle kunne bringe mig op på 150 film til karakteren 10/10?

Både theyshootpictures.com og bogen '1001 film du bør se før du dør' kan nævne 1000 film, som alle betragtes som noget helt særligt i filmhistorien, ja, som unikke, originale mesterstykker. Men at JEG kan nævne ca. 150 af slagsen (ud fra MIN smag), det er fuldstændig utænkeligt og vildt underligt???????

Huh? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#11707 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg holder med BN for engang skyld!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11708 MMB 14 år siden

IK (11705) skrev:
Og du er 'perfekt balanceret'? ;)

Selvfølgelig. ;)
Gravatar

#11709 MMB 14 år siden

BN (11706) skrev:
Både theyshootpictures.com og bogen '1001 film du bør se før du dør' kan nævne 1000 film, som alle betragtes som noget helt særligt i filmhistorien, ja, som unikke, originale mesterstykker. Men at JEG kan nævne ca. 150 af slagsen (ud fra MIN smag), det er fuldstændig utænkeligt og vildt underligt???????

Men det er jo også en gruppe af en hel flok filmmennesker, som har valgt en række film, som de hver især har fremhævet, og dette er så blevet til en kæmpe liste. Hvis det bare var én af de mange personer derinde, som skulle lave en liste, tror jeg ikke, at listen ville være så lang.

Dermed ikke sagt, at der ikke findes 150 mesterværker, og det er da meget muligt, at du betragter de 150 film på din topliste som mesterværker, men jeg synes bare af og til, det virker, som om du godt kan differentiere lige lovligt meget på to film, som du ellers giver den samme karakter. Jeg ved godt, at der sagtens kan være forskel på to 10/10 film, men alligevel...
Gravatar

#11710 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden

Man kunne også bare lade være med at give karakterer til film og vurdere dem enkeltvis på deres indhold.

Jeg synes det er svært om ikke nogen gange umuligt at sammenligne to film. I 2007 udkom der to fantastiske film (blandt mange andre) - Juno og There Will Be Blood. Jeg kan ikke se hvorledes jeg skal kunne sammenligne disse to film med hinanden. To film som er så forskellige i indhold. Jeg synes de begge to er rigtig gode - ingen af dem bedre end den anden. De er gode på hver deres måde.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: