Gravatar

#11751 Babo84 14 år siden

IK

Den er også meget mere brutal DC udgaven.
Gravatar

#11752 Babo84 14 år siden

The day of the Jackal

Suveræn thriller/krimi fra Zinneman og en kunstfærdig iscenesættelse. Virkelig tænkt ned til den mindste detalje og perfekt spillet ef Fox, som har den rette kølighed og elegance til en spille en anonym lejemorder. Holder en fanget hele tiden, som en kløgtig thriller skal. Indeholder ikke ret meget baggrundsmusik (næsten intet) og det fandt jeg passede perfekt.

9/10
Gravatar

#11753 Hr. Nielsen 14 år siden

Troy er faktisk en af de film der vinder lidt ved at blive set i Director's cut udgaven!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11754 Batsy 14 år siden

IK (11750) skrev:
Den version skal jeg også se snarest. Kunne faktisk også godt lide bioudgaven, men det lyder kun godt med de ekstra scener. :)

Så er der os Diane Krugers bobbies og mere vold i 8-D, men ellers er de nye scener rigtige gode og man intruducere karekterne på andre måder, især Odyssesus for en helt nye scene for sig selv aka Sean Bean
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#11755 Hr. Nielsen 14 år siden

Babo84 (11752) skrev:
perfekt spillet ef Fox, som har den rette kølighed og elegance
Har han høje hæle på da;-P
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11756 Batsy 14 år siden

Thomas E. Nielsen (11753) skrev:
Troy er faktisk en af de film der vinder lidt ved at blive set i Director's cut udgaven!

Agreed
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#11757 Babo84 14 år siden

TN

Nej, men der var en scene hvor han var villig til at være bøsse for at opnå målet ;)
Gravatar

#11758 misuma 14 år siden

Rio - Filmen mangler det charmerende persongalleri som Ice Age er i besiddelse af. Rio kedede mig til tider, desuden ku jeg snildt undvære diverse udbrud af sange.

2/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11759 Bony 14 år siden

Har lige set Cube for første gang. Det var desuden første gang, at jeg benyttede mig af tjeneste Mubi på Playstationen, da jeg har købt mig en måneds adgang. Jeg ville lige se hvad det var for noget og samtidig er der en del film derinde jeg godt kunne tænke mig at se. Eftersom jeg så filmen i hjemmebiografen, så skulle jeg dog lige vænne mig til, at den mindre gode kvalitet blev blæst op i 108". Det var nu lidt kantet og skar ret meget i øjnene, når de sidste MANGE film jeg har set har været blu-ray film smidt i en Oppo og vist på en 1080p projektor. Men allerede efter et par minutter havde jeg vænnet mig til det og kunne igen koncentrere mig om filmen. Så jeg overlevede. :-)

Tit fandt jeg skuespillet forstyrrende og kunstigt, ofte lidt for febrilsk overspillet. Det Kafka-inspirede miljø fungerer dog fortrinligt i billeder og paranoia, desperation, opgivelse og klaustrofobi er sjældent blevet fortalt, med en så autentisk og pinefuld indlevelse før. Spændingen gør, at man vitterligt sidder på kanten af sædet flere gange og man tager sig selv i at holde vejret i spænding. Alt i alt fungerede filmen udmærket og jeg var også fint underholdt, men jeg lander alligevel på en middelkarakter, da jeg ikke altid var helt oppe og ringe.

Det klæder dog filmen, at man aldrig får svar på noget som helst. Endnu engang bevises det, at ikke alting behøves skåret ud i pap for tilskueren. Tommel op.

3/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#11760 Babo84 14 år siden

Fandt den ihvertfald ikke særlig god. Meget søgt og tynd. Og det med manglende svar du omtaler, finder jeg blot er oplagt i den type film som Cube er og finder det ikke som en decideret styrke her.

Skriv ny kommentar: