Gravatar

#11741 misuma 14 år siden

Kan jeres meninger ikke co-exist? Jeg frygter bare at universet som vi kender det imploderer hvis balancen rykkes.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11742 Hr. Nielsen 14 år siden

Jeg har ca. 90 film jeg giver 10 ud af de næsten 4000 film jeg har rated på IMDb. Men selvsagt kan der være forskel i hvilken af dem man finder bedst, selv om forskellen nok ikke er så stor. For at bruge Babo's egne ord (den med at The Town er tættere på 7 end på 9), så har jeg også film der er tættere på 9 og andre der er tættere på 11 så at sige. F.eks. giver jeg både Return of The Jedi og The Empire Strikes Back 10, men erkender at The Empire Strikes Back er klart den bedste af de to, især hvis jeg slår hjertet fra og udelukkende bedømmer med hjernen. Det skal jeg naturligvis ikke, hjertet skal med og derfor ender de begge på 10/10:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#11743 Lord Beef Jerky 14 år siden

Til jeres diskussion vil jeg blot tilføje, at det samme gælder vel de 1000 film i hver især f.eks. har givet karakteren 7/10 udfra Babos teori? her kan man så heller ikke påstå, at den ene er meget bedre end den anden. Når man som os har set omkring de 3000 film or so, vil jeg dog mene at en snæver 10-skala sagtens kan give udtryk for, at der er langt imellem de forskellige film selvom samme karakter er givet... der kan endda være hele 1000 pladser imellem dem. De er på samme niveau, det er jeg helt med på, og man kalder vel selv alle de film man har givet karakteren 10/10 for mesterværker, men er der 100 pladser eller whatever imellem dem, så vil jeg nu nemt kunne retfærdiggøre BNs udtryk i denne sag.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11744 Sweetiebellefan 14 år siden

Season of the Witch

Nicolas Cage og Ulrich Thomsen medvirker i denne thriller, og de skal transportere en fanget kvinde der skjuler mere end heksekræfter.

Ikke Cannes pris værdig, men flot at kigge på.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#11745 MMB 14 år siden

Moon (kæmpe spoilers)

Hold op en film og lidt af en genistreg. Selvom det måske nok ville være en overdrivelse at kalde denne film et decideret mesterværk, så er det svært ikke at anerkende filmens fantastiske mod. Sam Rockwell gør det fremragende og i betragtning af, at han klarer hele filmen ene (eller skulle man sige to) mand, så gør det hans imponerende præstation endnu bedre. Vi følger vores hovedperson Sams udvikling, hvor han lige så stille lærer mere og mere om sig selv. Duncan Jones tager nogle kæmpe eksistentielle spørgsmål op, hvor vores hovedpersons fundament, der ellers har været med til at give ham liv og håb, blivet flået fra ham, da han finder ud af, at alt ikke er, hvad det lader til. Dette er en film, som giver stof til eftertanke. Slutningen trækker dog en anelse ned.

7/10
Gravatar

#11746 Neranders 14 år siden

Det er overhovedet ikke en overdrivelse at kalde Moon et mesterværk. ;)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#11747 Batsy 14 år siden

Johnny english

Jeg synes den var god gang sjov og underholdne action komedie, Rowan er underholdne, Rosemund Pike er sexet og Dominic West er chamerende og sej som altid,

Jeg grinte og smilte mange gange i den her film, og den en skam Søren aka Benway rakkede den ned som han gjorde, Jeg respektere dog benways andmeldse og læste hele andmeldsen igenmen men jeg fandt mig dog uenig i mange af tingene dog brugte de EN joke fra Mr Bean af, Vis der var flere har jeg ikke bemærket dem, jovist den ikke så sjov som serien Mr Bean og Black Adder men den formår dog at være mere underholdne en alle andre komdier hollywood spytter ud og den er meget bedre en etteren både i dialog, plot og også humoren og actionen er meget bedre,

Jeg anbefaler den vis man vil se en film og klukke lidt, den er hvertfald meget bedre end Julefrokosten, Blå mænd og Alle for en bare for at nævne noget af det danske bæ komedier vi spytter ud nu til davs

7/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#11748 Riqon 14 år siden

#11745 -

Meget enig -- bortset fra at jeg også synes, den sluttede rigtig godt :)

The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#11749 Batsy 14 år siden

Troy Directors Cut

Directors cut er meget bedre end den orginale version som man så i biografen, den er meget mere barsk og det siger ikke så lidt da hoveder bliver hugget af, kød flyver og det hele blodet sprøjter og nogle gange må man kigge væk for ikke at få dårlig appatit, og det klær filmen så føles den mere ægte da mange af skuespillerne var jo rent ''smukke'' i de film og især Orlando Bloom var altså mere valgt pga hans udseende end talent han er det eneste der trækker ned og Fejlcastningen af Ajax som fortjente end bedre og mere talentfuld skuespiller og mere screen time men nok om det, filmen er fremragende i bif versionen men kom en karekter op dag jeg så directors cut alt er bedre der er nyt musik som er rigtig godt og vil nok sige det her er en af mine yndlings soundtracks fra James Horner sammen med Braveheart, Skuespillet er i topform især Fra Eric Bana som viser sit værd at han er en fantatisk skuespiller, også alle andre så som Brad Pitt spiller fremragende og forstår ikke hans Razzie nomenring for værste skuespiller virkelig noget nonsens, Peter O'Toole og Brian Cox spiller suverænt som de 2 hoved konger og resten af castet spiller også suverænt som Diane Krueger, Sean Bean, Brendan Gleeson, Garret Hedlund, Vincent reagan og mange flere, Kampscenerne er fede og de store slagscener er underholdne og medrivende dog Hectors og Achilles 1 mod 1 kamp var virkelig fed og badass og med den nye tilføjede musik var suverænt

Gir den 9/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#11750 IK 14 år siden

Batsy (11749) skrev:
Troy Directors Cut

Den version skal jeg også se snarest. Kunne faktisk også godt lide bioudgaven, men det lyder kun godt med de ekstra scener. :)

Skriv ny kommentar: