Gravatar

#11901 Sweetiebellefan 14 år siden

Mumitroldene Og Jagten På Kometen

I løbet af en time kommer man tilbage i Mumidalen, og som en overraskelse er Mads Mikkelsen med.

En komet er på vej til Mumidalen, og imens er Mumi og hans venner på vej til observatoriet.

Ren old school underholdning møder ny 3D teknik.

9/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#11902 loki 14 år siden

lol...
www.peakoil.dk
Gravatar

#11903 Muldgraver 14 år siden

Narniabæver1973 (11901) skrev:
Mumitroldene Og Jagten På Kometen

I løbet af en time kommer man tilbage i Mumidalen, og som en overraskelse er Mads Mikkelsen med.

Hvordan synes du Mads Mikkelsen fungerede som Sniff?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#11904 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg synes han fungerede overraskende godt selv.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#11905 Broomie 14 år siden

Nowhere Boy
Denne film var ikke lige som jeg havde regnet med. Den starter rigtig fint ud, filmen har kant og afbilleder 50'erne rigtig fint.Aron Johnson spiller rigtig flot, som fræk John Lennon, der ikke helt er til at styre.
Desværre ender filmen med at blive hysterisk og alt for overdramatiserende, efter min mening.

6/10
Gravatar

#11906 Muldgraver 14 år siden

Godt at høre. Jeg har nu i fem minutter forgæves søgt efter en trailer et sted. Du/I skulle vel ikke tilfældigvis vide, hvor man kan se en sådan?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#11907 knipsknips 14 år siden

Se7en - BD

Et mesterværk fra en levende legende.
Lad mig afsløre med det samme, jeg elsker Se7en. Filmen er for mig, hvad biblen er for katolikker. En åbenbaring og en vejviser for hvordan et mesterværk skal laves.

David Fincher er manden bag kameraet. Det er hans kun anden spillefilm men alligevel formår han at fortælle en god historie så detaljeret og så medrivende. Han dyrker det dystre og mareridtsagtige som han mener en storby kan se ud.
Manuskriptet er skrevet af Andrew Kevin Walker, som fire år senere skriver manuskriptet til 8mm, som er mindst lige så dyster og mørk som Se7en. Så selve holdet bag Se7en er en utrolig dygtig kombination.
En seriemorder er på spil i storbyen, og det er op til de to detektiver, den erfarne Sommerset (Morgan Freeman) & unge Miles (Brad Pitt) at fange seriemorderen. Dette er dog ikke ligetil, da det ikke er en tilfældig seriemorder de skal fange, men en morder som har planlagt alt ned til mindste detalje.
Seriemorderen bygger sine drab på de syv dødssynder, hvilket spiller på det mørke og dystre som Fincher mestre helt ud til fingerspidserne som man også ser i hans anden seriemorder film fra 2007 Zodiac.
Der er så meget godt at fortælle om Se7en, men af fare for at afsløre for meget, vil jeg holde mig tilbage i detaljerne.
Jeg har set Se7en omkring de 8-10 gange, og hver gang jeg ser den, dukker der nye ting op som jeg ikke har lagt mærke til tidligere og fortæller endnu mere til historien og viser hvor originalt manuskriptet i virkeligheden er. Bare åbningssekvensen er en kæmpe fornøjelse at se og har en del at fortælle hvis man har set filmen før.
Soundtracket til filmen er leveret af b. la. Nine Inch Nails, med Trent Reznor i front. Deres nummer ”Closer” åbner filmen og det så dystert, mørkt og underligt, at det ikke kunne passe bedre ind det univers Fincher har skabt af død, vold og ligegladhed.
Trent Reznor der desuden senere arbejder sammen med Fincher i ”The Social Network”.
Jeg kan på alle måder anbefale se7en til folk som elsker film der er fyldt med detaljer, kan lide godt skuespil og dem der er vild med et dysters univers hvor byen er som et ondt og mørkt mareridt og menneskerne der lever i den er i forfald.
6 stjerner ud af 6.

David Finchers must see film.
Se7en (1995)
Fight Club (1999)
Zodiac (2007)
Gravatar

#11908 Kiksmann 14 år siden

quote=Bobby Singer (11900)]Don’t Look Now
Kan på det varmeste anbefales.
5/6 [/quote]

så du den på BD?
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#11909 Bobby Singer 14 år siden

#11908 Ja.
Idjit
Gravatar

#11910 Collateral 14 år siden

Jeg så i går to film inde på Voddler, og en enkelt film havde min kæreste med:

Paranormal Activity
En voldsomt hypet film, men jeg har sjældent problemer med at noget sådant kan ødelægge eller redde min oplevelse med filmen. Jeg synes filmen har gode momenter, særligt de famøse natscener, som vitterligt er ganske stemningsfulde. Jeg synes ligeledes at karaktererne bliver ret grundigt introduceret, og selvom skuespillerne ikke er overvældende, gør de sig ganske godt. De svagere momenter er de mere hverdagsagtige efterhånden som frygten er beregnet på at skulle tage til, og særligt bliver også slutningen for klichéfyldt for min smag. Alt i alt en middelmådig film, som jeg under dens succes, men som jeg seriøst tvivler på jeg får set fortsættelserne til.

5/10

Elephant
Her en film der imponerede noget mere. Selvom tempoet er enormt sløvt (og bevidst er lavet sådan) bliver filmen hurtigt engagerende, og nærmest helt uden brug af stiliserede effekter, viser den på en uhyggeligt autentisk måde de katastrofale oplevelser filmens karakterer går igennem. En meget virkelig, og på mange måder langt mere uhyggelig film, end "Paranormal Activity". Jeg kunne i øvrigt rigtig godt lide filmens opbygning, fordi den bliver set fra så mange synsvinkler, og derfor giver et indblik i alle de liv der bliver ødelagt af hændelserne i filmen. Det er også ganske skarpt hvordan instruktøren vælger at give os et glimt af hvad der skal til at ske tidligt i filmen, således at de ret lange og ofte uklippede sekvenser, bliver mere intense, idet vi ved hvad de leder hen imod.

8/10

Chakushin ari (One Missed Call)
Endnu en gyser, og her ikke en amerikansk en af slagsen. Filmen var i mange momenter reelt skræmmende, og havde nogle forstyrrende billeder, som var med til at skabe masser af atmosfære. Indrømmet er grundkonceptet en smule sært som udgangspunkt, men når først jeg blev revet med af filmen, købte jeg faktisk ideen. En fin gyser.

6-7/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: