Alejandro Jodorowskys og Franticek Vlacils film(et par ord her)
Samt østeuropæiske og især iranske film...f.eks. hhv. Closely Observed Trains og Turtles Can Fly...
Har ikke selv fået set noget Svankmajer, men det er helt sikkert på to do-listen, men har bestemt mig for, at jeg ikke kaster mig over et nyt område, før jeg har set alle mine film(mangler stadig 36)
Fedest Skelo, tak for et par titler. Der er masser at gå i gang med kan jeg se. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
På den ene side er jeg helt vild med både historie, dialog, skuespillerne, kameraarbejdet m.m. og ønsker at give den 8/10 eller 9/10. Desværre indeholde filmen en enkelt kommentar - en sætning - som går mit verdensbillede så meget på, at jeg må afstå karaktergivning. (Og nej, jeg siger ikke hvilken sætning heh).
??/10
-----------
Captain America The First Avenger
Værre end jeg havde frygtet, hvilket ikke siger så lidt.
0/10
-----------
Eraserhead 1976
Meget fascinerende.
8-10/10
-----------
Flypaper 2011 4/10
-----------
From Within
Den er pænt optaget rent teknisk, men ikke specielt spændende. Sjovt nok er både Thomas Dekker og Britt Robertson med, som også er at finde i den nye serie The Secret Circle.
4/10
-----------
Grave Encounters 2011 1/10
-----------
Hunger 2008
Interessant og godt skuespillet, men til tider alt for langtrukken.
6/10
-----------
Kidnapped 2010
Hmmm... småspændende er den da.
5/10
-----------
Kung Fu Panda 2 5/10 (Hvilket er imponerende for en film med Jack Black...)
-----------
Naked Lunch 1991
Gav mig til at se den uden at ane noget som helst om den...
3-9/10 (Hvis filmen kan være syret, så kan karakteren vel også.)
-----------
Paranormal Activity (2007) 3/10
-----------
Retreat 2011 3/10 (Spild af en så interessant skuespiller som Cillian Murphy)
-----------
Shutter (2008)
Den ligger på 4/10, men hendes slutreaktion trækker den op på 5/10.
-----------
Sleeping Beauty 2011
Ha... underlig film, men meget fascinerende.
??/10 (Kan jeg ikke bedømme)
-----------
The Presence 2010 2/10
-----------
The Rite 2011
Ja det er noget religiøst sludder (fra mit perspektiv), men Hopkins er dælme magisk i mange sekvenser.
6/10
-----------
The Thin Red Line (Gensyn)
Blandingen af det drømmelige, funderende og smukke (omgivelser og tildels menneskerne) fungere ikke for mig i en krigsfilm. Den form for refleksion foretrækker jeg selv at gøre senere, og uden at blive "påduttet" filmens poesi-analytiske selvforståelse.
5/10
-----------
Troy Director's Cut 2004
Stadigvæk en af de svagest (og ufrivillige komiske) sværdfilm jeg mindes at have set.
#11943 Ordentlig syg liste af film! Det er sjældent at jeg er uenig i samtlige karaktergivninger af film på en så lang liste, men dette er en af gangene! =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#11943 Ordentlig syg liste af film! Det er sjældent at jeg er uenig i samtlige karaktergivninger af film på en så lang liste, men dette er en af gangene! =)
Hvad er dine vuderinger så :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Når man læser om Alexander den Store på nettet og bøger, så synes jeg den her film fanger fortællingerne om ''Den største af alle Alexander'' Skuespillet synes jeg nu er fremragende og forstår virkelig ikke at alle 3 hovedroller Colin Farell som spille suverænt jovist han var måske lidt overdrevet til tider men synes nu han havde styr på det, Angelina Jolie Gav en udmærket protræt af Olympias, og det største plus med filmen Val kilmer som giver den hele baduljen og damn han gør det godt som Filip den anden og så Anthony Hopkins er som altid strålende som den ældre Ptolemy og så mænd resten af Castet gør det superb. Jovist det her ikke en krigsfilm som Troy, Gladiator og 300 nej det her en fortælling om den store Alexanders liv og det tror jeg er problemet da traileren bød egentlig kun på de kæmpe slag som var suveræne og medrivende, blodige og fede at se på. Altså problemet var nu mere at folk troede det her var en epic film om Alexander med 5-10 slagscener, og synes det var fint med at man fokuserede mere på Alexander og hans slægt, venner og rivaler osv, og synes egentlig ikke heller Oliver Stone overhovedet fortjente den nominering for Instruktion og Manusskriftet som jeg synes der ikke fejlede en dyt.
Nå jeg kunne lide denne her film, og det kan vidst os nogle her i filmz også der sikkert ikke så mange udfra IMDB har den kun fået sølle 5,7 tror jeg som er egentlig træls for den her film har meget at byde på øv, nå i det mindste ved JEG og min lillesøster som så den som gav den 5 stjerner ud af 6. Indrømmer dog jeg synes den var kedelig første gang jeg så den men den blev sku bedre synes jeg, elsker også historierne om Grækenlands helte Achilles, Hector, Possedion og guderne og Alexander.
Synes det en god film, ikke et mesterværk den kunne have været bedre kunne godt have set en eller 2 kampe mere but it will do.
startede med 6/10 og ender nu på 7,5/10
Bliv spændene og se om nogle er enige med mig eller bare synes den her film er en rigtig stinker.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Eastern Promises - 7/10 Captain America - 6/10 Eraserhead - 8/10 Hunger - 8/10 Kidnapped - 3/10 Kung Fu Panda 2 - 7/10 Naked Lunch - 9/10 Paranormal Activity- 5/10 Shutter - 2/10 The Rite - 4/10 The Thin Red Line - 10/10 Troy Director's Cut - 3/10
Noget i den dur... jeg får nok set alle de b-films gysere der er på listen også på et tidspunkt, da jeg plejer at finde den slags underholdende på den ene eller anden måde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg fik genset "Lost in Translation" i går på blu-ray. Bortset fra Scarletts numse i starten af filmen, er det ikke ligefrem en film der skriger efter at være i HD.
Bortset fra det, havde jeg helt glemt hvor rørende den film er og hvor let det er at blive lidt forelsket i Scarlett i den rolle. En virkelig god film, der kan få selv den hårdeste mand til at blive lidt misty til slut.
#11941 Hr. Nielsen 14 år siden
#11942 Bony 14 år siden
Thanks man.. Det skriver jeg mig bag øret, da jeg nu har fået blod på tanden efter de lidt mere skæve titler. :-)
Fedest Skelo, tak for et par titler. Der er masser at gå i gang med kan jeg se. :-)
#11943 loki 14 år siden
-----------
Eastern Promises 2007
På den ene side er jeg helt vild med både historie, dialog, skuespillerne, kameraarbejdet m.m. og ønsker at give den 8/10 eller 9/10. Desværre indeholde filmen en enkelt kommentar - en sætning - som går mit verdensbillede så meget på, at jeg må afstå karaktergivning. (Og nej, jeg siger ikke hvilken sætning heh).
??/10
-----------
Captain America The First Avenger
Værre end jeg havde frygtet, hvilket ikke siger så lidt.
0/10
-----------
Eraserhead 1976
Meget fascinerende.
8-10/10
-----------
Flypaper 2011 4/10
-----------
From Within
Den er pænt optaget rent teknisk, men ikke specielt spændende. Sjovt nok er både Thomas Dekker og Britt Robertson med, som også er at finde i den nye serie The Secret Circle.
4/10
-----------
Grave Encounters 2011 1/10
-----------
Hunger 2008
Interessant og godt skuespillet, men til tider alt for langtrukken.
6/10
-----------
Kidnapped 2010
Hmmm... småspændende er den da.
5/10
-----------
Kung Fu Panda 2 5/10 (Hvilket er imponerende for en film med Jack Black...)
-----------
Naked Lunch 1991
Gav mig til at se den uden at ane noget som helst om den...
3-9/10 (Hvis filmen kan være syret, så kan karakteren vel også.)
-----------
Paranormal Activity (2007) 3/10
-----------
Retreat 2011 3/10 (Spild af en så interessant skuespiller som Cillian Murphy)
-----------
Shutter (2008)
Den ligger på 4/10, men hendes slutreaktion trækker den op på 5/10.
-----------
Sleeping Beauty 2011
Ha... underlig film, men meget fascinerende.
??/10 (Kan jeg ikke bedømme)
-----------
The Presence 2010 2/10
-----------
The Rite 2011
Ja det er noget religiøst sludder (fra mit perspektiv), men Hopkins er dælme magisk i mange sekvenser.
6/10
-----------
The Thin Red Line (Gensyn)
Blandingen af det drømmelige, funderende og smukke (omgivelser og tildels menneskerne) fungere ikke for mig i en krigsfilm. Den form for refleksion foretrækker jeg selv at gøre senere, og uden at blive "påduttet" filmens poesi-analytiske selvforståelse.
5/10
-----------
Troy Director's Cut 2004
Stadigvæk en af de svagest (og ufrivillige komiske) sværdfilm jeg mindes at have set.
4/10
#11944 Lord Beef Jerky 14 år siden
#11945 Batsy 14 år siden
Hvad er dine vuderinger så :D
#11946 loki 14 år siden
#11947 Hr. Nielsen 14 år siden
#11948 Batsy 14 år siden
Når man læser om Alexander den Store på nettet og bøger, så synes jeg den her film fanger fortællingerne om ''Den største af alle Alexander''
Skuespillet synes jeg nu er fremragende og forstår virkelig ikke at alle 3 hovedroller Colin Farell som spille suverænt jovist han var måske lidt overdrevet til tider men synes nu han havde styr på det, Angelina Jolie Gav en udmærket protræt af Olympias, og det største plus med filmen Val kilmer som giver den hele baduljen og damn han gør det godt som Filip den anden og så Anthony Hopkins er som altid strålende som den ældre Ptolemy og så mænd resten af Castet gør det superb. Jovist det her ikke en krigsfilm som Troy, Gladiator og 300 nej det her en fortælling om den store Alexanders liv og det tror jeg er problemet da traileren bød egentlig kun på de kæmpe slag som var suveræne og medrivende, blodige og fede at se på. Altså problemet var nu mere at folk troede det her var en epic film om Alexander med 5-10 slagscener, og synes det var fint med at man fokuserede mere på Alexander og hans slægt, venner og rivaler osv, og synes egentlig ikke heller Oliver Stone overhovedet fortjente den nominering for Instruktion og Manusskriftet som jeg synes der ikke fejlede en dyt.
Nå jeg kunne lide denne her film, og det kan vidst os nogle her i filmz også der sikkert ikke så mange udfra IMDB har den kun fået sølle 5,7 tror jeg som er egentlig træls for den her film har meget at byde på øv, nå i det mindste ved JEG og min lillesøster som så den som gav den 5 stjerner ud af 6. Indrømmer dog jeg synes den var kedelig første gang jeg så den men den blev sku bedre synes jeg, elsker også historierne om Grækenlands helte Achilles, Hector, Possedion og guderne og Alexander.
Synes det en god film, ikke et mesterværk den kunne have været bedre kunne godt have set en eller 2 kampe mere but it will do.
startede med 6/10 og ender nu på 7,5/10
Bliv spændene og se om nogle er enige med mig eller bare synes den her film er en rigtig stinker.
#11949 Lord Beef Jerky 14 år siden
Eastern Promises - 7/10
Captain America - 6/10
Eraserhead - 8/10
Hunger - 8/10
Kidnapped - 3/10
Kung Fu Panda 2 - 7/10
Naked Lunch - 9/10
Paranormal Activity- 5/10
Shutter - 2/10
The Rite - 4/10
The Thin Red Line - 10/10
Troy Director's Cut - 3/10
Noget i den dur... jeg får nok set alle de b-films gysere der er på listen også på et tidspunkt, da jeg plejer at finde den slags underholdende på den ene eller anden måde.
#11950 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden
Bortset fra det, havde jeg helt glemt hvor rørende den film er og hvor let det er at blive lidt forelsket i Scarlett i den rolle. En virkelig god film, der kan få selv den hårdeste mand til at blive lidt misty til slut.