Gravatar

#11961 misuma 14 år siden

Stakeland

Forestil jer en discount-udgave af The Road med hugtœnder.

3/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#11962 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

Jeg har lige genset "Captain America" og den var ligeså underholdende som første gang. Jeg må sgu sige, at det går ret godt for Marvel på filmfronten og håber at "The Avengers" bliver ligeså underholdende, som de film der leder op til den.
Gravatar

#11963 Batsy 14 år siden

Unknown

Rigtig underholdene Thriller dog tæt på at være en action film, men ikke så tempofyldt som Taken og den her er meget anderledes en Taken, da her er Liam ikke til kendskab med kong fu osv. Han gør det fremragende som Dr. Martin Harris, og resten af castet så som Diana Krueger spiller udemærket men Liam Stjæler altid værd scene han er med i vis Diana er der. Bruno Ganz derimod som jeg har kun hørt godt om er jo herlig som Hr Jürgen, ærger mig fanme jeg ikke har set Der Untergang og det skal jeg også og har ønsket den på DVD til jul og håber den er indpakket i gave papir, medmindre jeg finder et job self.

Ellers en rigtig fin thriller med et godt Cast med undtagelse af January Jones, som jeg synes virkede falsk eller bare ikke den rette til at udfylde hendes rolle.

Jeg giver den 7/10 vil dog til værd en tid fortrække Taken da jeg er mere i Action vejen og Liam er bedre i den end her, men den her film kan sagtens ses efter Taken.

7/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#11964 Sweetiebellefan 14 år siden

Straw Dogs (1971)

Pæn mand går amok i en idyllisk landsby i England, og det er Dustin Hoffmann.

Her er han oppe imod en gruppe galninge, og imens er hans hus omringet.

Fortjente flere filmpriser.

10/10

The Hurt Locker

Filmen som vandt den velfortjente Oscar for bedste film.

Her er nok til en mandeaften.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#11965 Collateral 14 år siden

Kruse (11957) skrev:
Det er jeg godt klar over, jeg synes bare det lød som om at du mente at det trak ned i karakter hos Elephant, at den ikke har nogen følelsesmæssig dybde, som den anden film til gengæld havde. Og det virkede bare lidt mærkeligt for mig, da man sådan set ikke kan sætte de to film overfor hinanden på den måde. "Elephant" skal ikke vurderes ud fra en mainstreamfilms principper(og jeg er godt klar over nu at det ikke er det du gør), da det noget nærmere er en arthouse-film. Hvorimod at "2:37"(Udfra hvad jeg har læst om den) er som du selv siger mere klassisk fortalt, og derfor nemmere kan bedømmes ud fra mainstreamfilms principper.

Jamen så tager jeg lige "2:37" ud af ligningen, og fokuserer på "Elephant". Hvad var det for en fornemmelse jeg sad med ovenpå "Elephant"? En ret tom en af slagsen, og det er der to årsager til: For det første er det formentlig meningen. Som et resultat af filmens betragtende og ret kolde stil er det svært helt at vide hvad man skal føle til sidst, og det er ikke noget dårligt træk, for det er hvad der gør den original. I modsætning til de fleste andre film gør "Elephant" så lidt så muligt for at "tvinge" sin tilskuer til at føle noget bestemt. Derfor er overvejelsen overladt til seeren, hvilket er ret genialt for sin del. Jeg havde dog en nagende fornemmelse (for det andet) af at noget andet var galt, og her kommer årsagen til at filmen er faldet en karakter. Jeg er simpelthen blevet mere og mere fyldt med en fornemmelse af at de små ting, som de to antagonisters ret dårlige skuespil, og det at filmens opbygning og form står i vejen for at jeg for alvor får sympati for nogen af de medvirkende, bare er enormt problematisk for mig. Det er et utroligt interessant eksperiment filmen har gang i, og på et intellektuelt plan skal den have probs for at bryde med den klassiske fortælleform og den store originalitet den på mange områder besidder, men film er jo ikke kun intellektuelle oplevelser. Jeg siger ikke at filmen skulle have brudt sin form, jeg siger bare at jeg savner et eller andet.

Så for at samle lidt op, er jeg fortsat ret glad for "Elephant", og vil gerne se den igen, anbefale den til andre og alt sådan noget, men der var også ting der ikke fungerede for mig. Og selvfølgelig skal film opleves for hvad de individuelt er, men jeg mener nu ikke at det er genren der definerer dem, og i sidste ende handler det vel som oftest om at få fortalt en god historie på en engagerende måde. Jeg skriver som oftest fordi jeg er klar over at visse film kan handle mere om at kommunikere en stemning eller være mere abstrakte.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#11966 Bony 14 år siden

Walkabout

Filmen handler om to engelske søskende der bliver efterladt i ødemarken i Australien, hvorefter de forsøger at finde vej tilbage til civilisationen. På deres vej møder de en ung indfødt aboriginal, der følger dem på deres vej igennem det tørre og uciviliserede terræn.

Filmen er instrueret af Nicolas Roeg, der også er kendt for den psykologiske gyser, "Don't Look Now". Filmen er udelukkende filmet on-location i Australien og sikke nogle billeder det er blevet til. Roeg, der har en fortid som fotograf, har selv stået for filmingen, hvilket også er blevet til et fænomenalt stykke arbejde. Lige dele dokumentarisme og drama giver sammen med et par dvælende billeder af naturen, filmen en helt speciel stemning. Jeg har hørt omtalt, at filmen ikke sådan videre arbejder i symbolisme eller nogle former for allegoriske virkemidler, men det er mig fuldstændig uforståeligt. Den er flere steder ekstremt tyk i symbolikken, ødemarken/naturen kontra civilisationens industrielle og altomfavnende kløer. Er det rent faktisk til børnenes held, at de får sig et break fra hverdagens materialisme og får sig et indblik i "back-to-the-nature" med alt der hører til af kængurujagt med spyd og snilde? Er årsagen til deres uønskede vandretur kulminationen af civilisationens pres og da tragedien i starten forekommer, hvordan og hvorfor kan teenagedatteren så tage det så fuldstændig roligt som hun gør? Samtidig er filmen også et studie i noget så enkelt som kommunikation. Børnene kan selvfølgelig ikke snakke med den indfødte dreng, hvorfor de må forsøge sig med tegnsprog og lyde, hvilket bestemt ikke er helt ligetil når man kommer fra hver sin del af verdenen.

Symbolikken er til tider lige en anelse for tyk. Jeg havde samtidig brug for, at kunne føle mig engageret i deres problemstillinger og føle med dem, men det udebliver for størstedelen af tiden, hvilket jeg desværre synes trækker lidt ned. Da jeg lige havde set filmen, så var jeg på et tre-tal, men efter at have skrevet denne anmeldelse og fået vendt filmen er jeg villig til at smide en firer efter den. Men så synes jeg også, at jeg har været gavmild. Det er vel søndag. :-)

4/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#11967 Collateral 14 år siden

Red

Det er sådan set ikke fordi der er så frygtelig meget at sige om denne film. Jeg er ret glad for den type film der samler et gammelt team af den ene eller anden art, og det er jo netop hvad denne film gør. At det samtidig er nogle fremragende skuespillere, der i denne action-komedie er medlemmer af føromtalte hold, er jo blot en fremragende bonus. Super underholdende og dejligt at se Willis i endnu en komisk rolle, som fungerer, selvom han unægteligt er blevet en smule mere stiv i masken over årene.

6/10

Inception
Jeg havde ikke set "Inception" siden jeg så den i biffen, og jeg forventede egentlig ikke den ville fungere ligeså godt ved andet gennemsyn, men det gjorde den. Filmens umiddelbare plot er underholdende og fyldt med spænding, men hvad der gør den endnu stærkere i mine øjne, er at filmens kerne er en stærkt følelsesmæssig rejse, som handler om hovedkarakterens rejse mod at kunne tilgive sig selv. Med det for øje giver Nolan os et interessant indblik i karakterens underbevidsthed, og tilfører således denne action-/spændingsfilm et enormt emotionelt punch, som giver utrolig meget, og medfører en række meget rørende sekvenser, hvor DiCaprio endnu engang får lov at fremvise hans kvaliteter som skuespiller. Samtidig bliver også det umiddelbare plot mere følelsesmæssigt, og omhandler forholdet mellem en far og en søn. Også her er der masser af emotionelt stof at komme efter, så at Nolans film skulle være kold, eller matematisk kan jeg simpelthen ikke sætte mig ind i.

9/10 - fordi den er blandt det bedste der findes indenfor genren.

Minority Report
Endnu et gensyn, og en film der stadig fungerer rigtig fint. Også her et meget følelsesbetonet grundlag filmen bygger på, og Tom Cruise gør sammen med det øvrige et fremragende arbejde. Spielberg skaber et eventyr af en mørkere kaliber, og holder igen med brugen af CGI i hans beskrivelse af fremtiden. I stedet bruger han en nedtonet farvepalette til at skabe stemning. Samantha Morton, som jeg kendte fra "The Libertine", er en fremragende skuespillerinde, og jeg bed ekstra meget mærke i hendes præstation ved dette gensyn. Sidst men ikke mindst er der nogle afsindigt smukke billeder i filmen, og brugen af lys er nærmest syret i enkelte momenter (og mindede mig i øvrigt en smule om "Blade Runner", som også gør ekstensivt brug af lys til at beskrive sit univers.)

8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#11968 Babo84 14 år siden

Collateral

Hurra for Inception ;) Og rørende enig. Der er rigeligt med følelser. Det er blot ikke patos, men mere neddæmpet, og det får nogen selvfølgelig til at mene manden er kold.
Gravatar

#11969 Kruse 14 år siden

Bony (11958) skrev:
Så det at den skal vurderes ud fra et mere intellektuelt synspunkt end mainstream filmene, gør det den så automatisk bedre?

Har jeg sagt dette? For det mener jeg bestemt ikke. Pointen var bare at det ikke er optimalt at sammenligne to films følelsesmæssige dybde hos karaktererne, når den ene film ikke ligger vægt hos nogen karakterer eller dialog, da det ikke har nogen pointe i filmen. "Elephant" forsøger ikke at udtrykke noget via skuespil eller dialog, og har derfor valgt lokale high school elever i rollerne og en minimal og improviseret dialog. Det er et af de punkter hvor den afviger mest fra mainstream film.

Det er selvfølgelig et problem hvis man føler at skuespillet ikke er på et tilstrækkeligt niveau og man derved bliver trukket ud af filmen, men sådan føler jeg det ikke.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#11970 Nicki52 14 år siden

Rats
Godt nok sær film med kæmpe computermus. 1/6

Monsters
Lidt kedelig som gjorde jeg ikke så det meste af den. Men den var flot. 2/6

Fido
En sød og hyggelig zombiefilm. Som man aldrig har se dem før. 4/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: