Gravatar

#1211 RasmusFL 14 år siden

#1207: Helt enig, Tommy Lee Jones spiller ypperligt. Filmens 'døende' scene er simpelthen uforglemmelig.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#1212 elwood 14 år siden

#1209

ide'en med at krigen gør grusomme ting ved en psykisk ku jeg dog godt li, men måde det var lavet her i var lidt for let, der blev bygget op til hele tiden at der sku findes en rigtig skyldig


Men når man ser ham i sådan rolle og så NCFOM, så bevidner det satme om en dygtig herre, sjovt når man tænker på hans andre film Læderjakke bærende Skurk i Kapring på åbent hav, springer altid frem når jeg tænker på hans tidligere film 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1213 Skeloboy 14 år siden

#1210 - hvordan kan Haggis skuffe, når du ikke er så vild med hans film på forhånd?...;)

Men det er fedt, han lige laver sådan præstationer i sådan en alder. Men ok, fra Natural Born Killers fra 1994, hvor han også er god, til NCFOM, har han faktisk kun været med i en interessant film...og det er Small Soldiers...

Men NCFOM er Coen-brødrenes 2. bedste(intet stikker Big Lebowski, IMO), og den på min 3. pladsen over bedste film i 2007(Atonement nr. 1, og så har jeg et rigtig, rigtig stort hjerte for Bridge To Terabithia...).

Synes også In The Valley Of Elah var rigtig god, men den taber pusten til sidst
Gravatar

#1214 filmz-Bruce 14 år siden

#1213 Han har jo klart evnerne, i glimt. Det ses i både Valley of Elah og Crash. Men desværre kan han godt lide at skære ting ud i pap og nogle gange i sten og marmor :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1215 elwood 14 år siden

Ja det ikke lige som med David Lynch der laver film, som hvis man sku samle et ikea møbel uden brugsanvisning!

Ahh ok så ekstrem er hans film måske ikke helt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1216 jessup 14 år siden

In bruges. Et fint thriller drama - virklig gode præstationer på instruktør og skuespillerfronten - 5/6 mest fordi det er lang tid siden jeg har set noget på dette niveau i lignende film.
This is just until June
Gravatar

#1217 filmz-jonasgr 14 år siden

Lost - Sæson 1

Det første jeg tænker på når jeg skal lave en anmeldelse af den første sæson af Lost er hvordan pokker jeg kan fortælle en helt masse om serie uden at røbe alt for meget. Der er blevet skrevet og snakket meget om Lost lige siden denne første sæson første gang blev vist I USA. De fleste anmeldelser røber for meget af serien. Her tænker jeg især på de overlevende personers baggrundshistorie. Det er bedst at vide så lidt som muligt når man går ind til denne serie og derfor skal der røbes så lidt som det er muligt om de overlevendes baggrund. Jeg er selv blevet anbefalet serien masser af gange af familie og venner, som ikke har skortet med at kaste superlativer efter serien. Jeg har allerede forsøgt mig en gang med at se serien og den fangede mig ikke rigtigt. Jeg har nu valgt at give den en chance til. Det er muligt at jeg ikke synes om serien, men jeg kan godt lide at have en udgangspunkt I at kritisere serien og det har jeg fået nu. Og serien er faktisk slet ikke så ringe endda. Kodeordet er tålmodighed.

Serien udspiller sig på en øde Ø et eller andet sted I verden (selv om der nok er nogle der vil mene at det kan diskuteres). En gruppe ikke helt almindelige mennesker (lad os bare sige at de har gode og dårlige sider alle personerne) er på vej fra Australien til USA da deres fly, surprise, styrter ned. Og serien starter meget bombastisk midt I et sandt virvar af kaos. Vragdele, brand, skrigende mennesker og det billede man normalt ser under diverse ulykker. Serien starter derfor langsom med at opbygge præmiserne for serien. Først og fremmest vil folk jo bare væk fra den forbandet Ø, men det vil der jo selvfølgelig ikke komme noget særlig interessant ud af, så nej det sker ikke. Ellers går de I gang på bedste Robinson Crusoe stil med at finde mad/drikke finde sted at slå lejr etc.
Det hele går langsomt, men omkring lidt over halvvejs I serien tager den for alvor fat uden at der her skal røbes mere. Det må man se for sig selv.
Hver enkelt episode har et enkelt tema, hvor vi får flashbacks til begivenheder I en af de overlendes liv. Først og fremmest hvad de lavede op til styrtet og give seeren indblik I hvilken person vi har med at gøre og forstå hvorfor de gør som de gør på Øen.

Det er ikke alle historierne som er lige interessante. Jeg synes bedst om Sawyer's, Locke's og Jack's historier. Mens nogle af de andre var lidt mere tynde. Især Charlie, Claire samt Boone/Shannon's historier var lidt tamme. Man skal som sagt væbne sig med tålmodighed da serien tager sig god tid til at fortælle historierne, men undlader også at fortælle det hele så der seerne rigtig kan spekulere. Og det er det som serien gør bedst, for seeren til at tænke.

Skuespillet er sublimt. Og det skyldes ikke mindst at de fleste af personerne er godt skrevet. Jeg er helt vild med Locke og Sawyer (den sydstatsaccent er bare super fed). Sidstnævnte er også den med de bedste og sjoveste replikker. Der er især et afsnit med et par briller som er ganske sjov. Resten af castet er dog som sagt også ganske godt, selv om der sniger sig et par stereotyper ind. Den meste iøjnefalden er nok Hurley, som han bliver kaldt. En stor tyk gut som altid har en eller anden sjov bemærkning I ærmet, de såkaldte one-liners (det skal dog retfærdigvis nævnes at Sawyer også har et par stykker). Heldigvis tager det ikke overhånd og stjæler ikke billedet fra det som det handler om.

Den første sæson af Lost er altså præget af at vi skal indtroduceres til et helt nyt univers og et stort persongalleri, hvilket den tager sig god tid til. Vi får som seer dog også et par indikationer på at intet er helt normalt. Som Locke på et tidspunkt nævner så er det ikke bare tilfældigt at de er på denne Ø, det er meningen.

Alt I alt bliver serien bedre henad vejen og det kan godt røbes at der er et par overraskelser eller to I løbet af sæsonen.

7/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1218 jessup 14 år siden

Jeg har set de 4 første sæsoner og jeg har prøvet at følge den på tv, men bliver meget irriteret på serien da visse tråde bliver efterladt i adskillige afsnit - klart en serie hvor det er bedst at se min 3 afsnit af gangen. Jeg låner sæsonerne som de udkommer af en af mine venner. 4 sæson er efter min mening det bedste indtil videre.
This is just until June
Gravatar

#1219 filmz-jonasgr 14 år siden

Ja jeg har også på fornemmelsen at det er en serie som man skal se flere afsnit af gange. Især fordi det er en sammenhængende historie. Dog er jeg træt af cliffhanger afslutninger, selv om de ikke er så slemme som i f.eks 24 eller Prison Break. Men jeg har da også allerede på fornemmelsen at historien tager en drejning her i 2 sæson
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1220 Takfornu 14 år siden

Space: 1999

Amerikanerne havde Stat Trek - Englænderne havde Space: 1999 aka Månebase Alpha.

Space: 1999 (1975-1977) var en engelsk science fiction tv-serie om en månebases videre skæbne, efter at en atomeksplosion har sendt månen væk fra dens bane og ud i det ydre rum. Serien blev produceret af Gerry Anderson, der tidligere havde lavet succesrige, kultdyrkede science fiction tv-serier som Thunderbirds (1965-66) og UFO (1970-71).

Månebase Alpha blev første gang vist på DR i årene 1976-77. Før da var der stort set ikke blevet vist science fiction på dansk tv, så serien gjorde et uforglemmeligt indtryk på en hel generation af danske seere, da DR ikke viste Star Trek som fans måtte ty til de svenska kanaler for at se.

TV2 ZULU genudsendte serien for nogen tid siden, ligesom den også endelig fik dansk dvd-premiere tidligere på året. Der kom også en biograffilm klippet sammen af to afsnit fra serien.

På rollelisten fandt man i hovedrollerne bl.a. Martin Landau og Barbara Bain der jo tidligere havde spillet overfor hinanden i bl.a. Tv-serien Mission Impossible, men også mange andre kendte skuespillere, som fx Christoffer Lee, dukkede op gennem serien, som klart må betegnes som en kult-tv-serie på ligefod med Dr. Who og Blake's 7.

Du kan læse mere om serien her http://en.wikipedia.org/wiki/Space_1999

Serien ser og lyder forbavsende godt ud, faktisk bedre end flere 80'er serier, så den er et must hvis du elsker Kult-Tv.

Måske ikke for alle, men jeg nød gensynet ;)

Film: 4/6
Billede: 4/6
Lyd: 2/6
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: