Gravatar

#1201 lagoni 14 år siden

#1200 - jeg kan også sagtens forstå hvorfor andre ikke kan li' den, den er netop fuldstændig overdreven. Men den underholdte mig, det er ellers sjældent jeg griner højlydt alene foran tv'et, men denne her var lige en perfekt blanding af action og humor til mig.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1202 Bony 14 år siden

La fille de d'Artagnan - 1994

Den nok mest kendte af de tre musketerer, D'Artagnan, har fået en datter. Den aldrende musketer døjer med gigt og andre gener, hvilket er en af grundene til at han har sendt sin datter i kloster. Datteren Eloïse (spillet af Sophie Marceau, bl.a. "kendt" fra Mel Gibsons "Braveheart") bliver en dag vidne til et komplot imod en indfødt afrikaner og en lyssky handel med kaffebønner og hun sværger hævn, da hendes abbedisse bliver dræbt. Hun rider til Paris for, at bede sin kære fader om hjælp og han samler sit gamle crew af musketerer og sammen rider de ud for at hjælpe kongen og stoppe komplottet.

Filmen er hele vejen igennem plat, hvilket dog er charmerende fra tid til anden. De andre gange bliver den bare pinlig at se på. Dialogen (den oversatte) er dog ufrivilligt morsom og så er de små spydige kommentarer, som skabt til at blive fortalt på fransk. Selvom man ikke forstår et ord af sproget, så er det yderst morsomt at iagttage og lytte til de udbrud, personerne engang imellem kommer med.

Filmen er dog, som nævnt tidligere, ikke noget specielt og hvis ikke det var for lækre Sophie Marceau i hovedrollen, havde denne film nok fået karakteren 0/6. Men jeg er i godt humør og filmen får derfor ÉN karakter for hver gang man ser Sophie Marceaus patter i filmen! DE er værd at skrive hjem om..

2/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1203 evermind 14 år siden

#1199
Var den i fjernsynet? Min kæreste sms'ede nemlig også om, at hun lige havde set den og hygget sig kongeligt. :)

Hehe, jeg synes sgu egentlig også, den er ganske skæg. Ikke det store, bare sjov og uforpligtende - hvilket er rigtig rart på de dér dumme dage. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1204 lagoni 14 år siden

#1203 - ja, TV2 viste den i går aftes, en del bedre end deres andre valg af søndagsfilm for tiden.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#1205 evermind 14 år siden

#1204
Okay. Jeg får aldrig set fjernsyn, kun dvd, hehe

Shoot'em Up er i øvrigt også ret spas underholdning i samme vene som Crank, hvis det er. Den grinede både kæresten og jeg meget af. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1206 database 14 år siden

Frost/Nixon

Instruktør Ron Howard er ofte blevet beskyldt for at lave udmærkede, solide film, der bare ikke kommer helt op at ringe. "Godt håndværk" er ofte det man forbinder ham med. Dette passer dog overhovedet ikke, da Howard allerede med A Beautiful Mind, Cinderella Man og Apollo 13 har bevist, at han er i stand til at lave fantastiske film.

Med Frost/Nixon har Howard formået at skabe et fantastisk, intens og karakterdrevet politisk drama, der holder en oppe i sædet under hele filmen. Hovedrolleindehaverne Michael Sheen og Frank Langella driver hele filmen. Især Frank Langellas skildring af Nixon, der hører til blandt de bedste portrætter på film. Jeg har stadigvæk Milk til gode, men Langella spiller mindst lige så godt som Mickey Rourke i The Wrestler, og under filmen ønsker man virkelig at Langella fik den Oscar.

Ron Howard har her formået at pakke et af tidens største politiske skandaler ned til en to timers underholdende film. Selv hvis man ikke er særlig politisk engageret, kan man sagtens lade sig underholde af filmen, der nærmest drager en med ind i historien.

5,5/6
Gravatar

#1207 filmz-Bruce 14 år siden

No Country for Old Men - BD

Jeg ville ikke have given den årets Oscar, men i ethvert andet år så ...

Fantastisk film. Tommy Lee Jones har aldrig været bedre.

Film: 6/6
Video: 9/10
Audio: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1208 filmz-jonasgr 14 år siden

Ja det er en god film. Jeg tror blot at mit problem er at jeg også har læst bogen som er mesterlig og en film vil aldrig komme op siden af den.

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1209 elwood 14 år siden

#1207

Han var nu heller ikke dårlig i Valley of Elah, herlig underspillede rolle.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#1210 filmz-Bruce 14 år siden

#1208 Altid svært, når man har bøgernes billeder i hovedet.

#1209 Ja han var rigtig god i den. Desværre synes jeg blot Haggis endnu engang skuffer, især med slutningen af filmen, ovenpå en ellers god start.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: