Gravatar

#12271 Babo84 14 år siden

Thomsen

Jeg mener også at horror film bygger ligeså meget på væmmelse og ubehag, end kun uhygge. Det handler om hvad man vil opnå. The Lost House On The Left vil f eks opnå væmmelse hos tilskueren.
Gravatar

#12272 Babo84 14 år siden

Skelo

Det er bare for at høre. Jeg kan ikke helt beslutte mig om jeg skal droppe den eller ej. Så ku jeg tage debatten med Thomsen og andre. Men jeg ved også at filmen nok overskrider mine grænser.
Gravatar

#12273 Collateral 14 år siden

"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12274 Wangsgaard 14 år siden

Collateral (12273) skrev:
Jeg har skrevet noget om "Drive".

Told you so !
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#12275 Thomsen 14 år siden

Babo84 (12271) skrev:
Thomsen

Jeg mener også at horror film bygger ligeså meget på væmmelse og ubehag, end kun uhygge. Det handler om hvad man vil opnå. The Lost House On The Left vil f eks opnå væmmelse hos tilskueren.

Det er et rigtigt godt eksempel, Babo. Det er lige den type horrorfilm, jeg tænkte på - den er ikke specielt uhyggelig, men mere gennemgående ubehagelig og væmmelig. Det samme gør sig gældende for mange af de horrorfilm, der kører mest på de udpenslede effekter.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#12276 Collateral 14 år siden

Wangsgaard (12274) skrev:
Told you so !

You did indeed ;P
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#12277 Babo84 14 år siden

Thomsen (12275) skrev:
den er ikke specielt uhyggelig, men mere gennemgående ubehagelig og væmmelig

Nemli'.. Den er ihvertfald ikke uhyggelig i traditionel forstand, men har til formål at fremkalde ubehag og kvalme. Og så kan man mene om det lykkedes eller ej. Originalen lykkedes, og remaket var til tider også ret grum. Det traditionelle gys gør noget andet og spiller på andre ting. Men idag spiller filmene også generelt mere på væmmelse faktor. Bare se på Saw film. Hostel osv.
Gravatar

#12278 Lord Beef Jerky 14 år siden

A Serbian Film er dog højst ufrivillig komisk i sine langt ude scenarier. Jeg havde i hvert fald meget svært ved at tage den seriøst.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12279 Batsy 14 år siden

rammy (12266) skrev:
AVP: Alien vs. Predator - genså filmen for første gang siden 2004 og den var faktisk noget bedre end jeg huskede den. Bedre end 'Alien 4' og 'Predators' fra 2010.

Den er langtfra bedre end Predetors som har et langt bedre cast, som levere meget bedre job men så igen, så er Predetorene i predetors noget tamme, hvertfald deres masker ser virkelig grimme ud :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#12280 misuma 14 år siden

Your Highness - Klart en af de dårligste film jeg har set i år. Jeg troede jeg var klar til platte film igen efter en længere pause, jeg tog fejl. Jeg fandt dialogen mere trættende end sjov, det overdrevne teatralske skuespil var ikke engang sjovt på den elendige måde.

1/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?

Skriv ny kommentar: